Kleine bult op de band (met foto's)

Hallo,

Heb gisteren een hele mooie set mallory velgen gekocht met bijna nieuwe banden. Thuis tijdens het poetsen zag ik een bult op de band.

Moet hier een nieuwe band op? Of kun je hier gewoon mee rijden?

Alvast bedankt,

Mvg,
Mitchel
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    707.9 KB · Weergaven: 154
  • image.jpg
    image.jpg
    707.9 KB · Weergaven: 159
  • image.jpg
    image.jpg
    995.4 KB · Weergaven: 130
Karkas eronder is niet meer goed, te hard over een drempel of verhoging gereden?
Voor je eigen veiligheid is het verstandig een nieuwe band eronder te zetten. Tevens ook een afkeur voor de APK.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9TDI 180pk/403Nm 
Heb de velgen particulier gekocht.

Heb ze net gepoest en kwam een kleine bolling tegen. De eigenaar zegt altijd normaal gereden te hebben en nooit nergens niks van gemerkt te hebben.

Kan de bolling veel kwaad als ik geen onbalans merk met rijden?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    485.8 KB · Weergaven: 84
  • image.jpg
    image.jpg
    444.1 KB · Weergaven: 83
Ik zou niet willen rondrijden met een bobbel in de velg en zeker niet met die band. Zijn de andere velgen en banden wel goed? Ik had nieuwe velg+band besteld, veiligheid voorop.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Omdat je echt een rotklap nodig hebt om zo'n bult op een velg te krijgen. Goeie kans dat er ook een beschadiging zit die je niet kunt zien, zoals een barst of zwakke plek in het staal. Het is natuurlijk compleet aan jezelf, maar je loopt gewoon een verhoogd risico dat je velg uit elkaar vliegt. Er komt, vooral op hogere snelheden, echt verschrikkelijk veel druk op een velg te staan. Elke kleine onbalans wordt dan enorm versterkt. Vergeet niet dat een wiel volgens mij bij 120km/u rond de 1.000 rpm maakt. Dat de vorige eigenaar erg eerlijk lijkt wil natuurlijk niet alles zeggen hè...
 
Het zal waarschijnlijk reuze meevallen met de velg; de band neemt de grootste klap op.
Gewoon een nieuwe band kopen. Tijdens het balanceren extra goed opletten. Een te grote verschil/onbalans duid op een kromme velg.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9TDI 180pk/403Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!