Kilometer/registratie dmv een dongle, ingebouwd kastje op basis van GPS

Ik ga per 1 sept zzp-en en gebruik mijn Polo vanaf dat moment ook zakelijk. In verband met de belastingdienst wil/moet ik een kilometerregistratie bijhouden.

Heeft iemand ervaring met dongles of in te bouwen kastjes die op basis van gps alle ritten registreren ? Dit is nauwkeuriger en praktischer dan bijvoorbeeld een app op de iPhone. Als het een gecertificeerd apparaat is zal de belastingdienst niet of minder kritisch kijken. Aan de andere kant moet het wel de investering waard zijn. Dus ik ben benieuwd of iemand uit eigen ervaring kan zeggen of het inderdaad praktischer is en dit voldoende input geeft voor de belastingdienst.

Kom maar op collega zzp-ers !

:wink:
 
Snap het hele idee, maar denk dat het gauw wat geld kost als je het goed wil hebben. Ik zou gewoon zeggen kijk op de volgende link: Schematisch overzicht van de gegevens voor een volledig sluitende rittenregistratie maak een excelsheet hiervan en print er een aantal a4tjes van uit ;) Zal even gewenning moeten worden om dit in te vullen maar wel de eerste kosten besparing.

Toevoeging
Op de onderstaande link kan je lezen dat een blackbox nog geen vrijbrief is. Je zal als nog een relatie met andere bescheiden (zoals agenda's) nodig hebben.
Black-boxsystemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat schema heb ik, ik ken m'n eigen discipline goed genoeg. En schema's invullen tijdens het rijden gaat ook geld kosten .

Moet bekennen dat die dongle ook wel wat gadgetgehalte heeft. Maar met een app als easyritregistratie bespaar ik idd wel fors op de investeringen. Dan maar de vraag: heeft iemand ervaring met die app. In de vergelijkingen wordt die aardig gewaardeerd.
 
Ik kon het toch niet laten :). Sinds vorige week rij ik met een gps-tracker (fleetgo) om uit te proberen. Geeft goede bruikbare output waarmee je de zakelijke kilometers fiscaal kan verantwoorden. Heerlijk, gewoon rijden en achteraf aangeven wat zakelijk is geweest. Niks met km-standen en locaties opschrijven, of op een knop moeten drukken terwijl je er achter komt dat je smartphone nog thuis ligt.

Het is een dongle die je aansluit als OBD-stekker. Hij moet dus ook andere output geven als verbruik en storingen. Dat gedeelte is nog niet werkend, ff met de leverancier afstemmen.

Ff een investering, maar die verdien ik wel terug als ik de btw reiskosten volledig kan verrekenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon het toch niet laten :). Sinds vorige week rij ik met een gps-tracker (fleetgo) om uit te proberen. Geeft goede bruikbare output waarmee je de zakelijke kilometers fiscaal kan verantwoorden. Heerlijk, gewoon rijden en achteraf aangeven wat zakelijk is geweest. Niks met km-standen en locaties opschrijven, of op een knop moeten drukken terwijl je er achter komt dat je smartphone nog thuis ligt.

Het is een dongle die je aansluit als OBD-stekker. Hij moet dus ook andere output geven als verbruik en storingen. Dat gedeelte is nog niet werkend, ff met de leverancier afstemmen.

Ff een investering, maar die verdien ik wel terug als ik de btw reiskosten volledig kan verrekenen.

Niet om kritiek te geven want ziet er helder en overzichtelijk uit maar beter haal je die adressen weg. Vooral omdat er thuis bij staan beetje link om openbaar te zetten.

Voor de rest wel makkelijk zo!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!