Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Is het normaal dat je met deze temperaturen, meer gaat verbruiken? Of heeft het verbruik niks met de buiten temperaturen te maken..
Ja het is normaal dat de auto iets meer gaat gebruiken als het kouder wordt. Dit is omdat de dichtheid van de lucht dan hoger wordt en er dus per liter lucht meer moleculen in de lucht zitten (sorry voor de vage zin) . Om dit te compenseren spuit de motor iets meer brandstof in om nog steeds het zelfde mengsel lucht/brandstof te hebben (hierdoor verbruikt hij dus meer). Dit is zodat de motor niet te "arm" gaat lopen. Het voordeel van het kouder worden is wel dat de auto meer vermogen krijgt het is hierbij alleen jammer dat de luchtweerstand ook hoger wordt.
 
Ja het is normaal dat de auto iets meer gaat gebruiken als het kouder wordt. Dit is omdat de dichtheid van de lucht dan hoger wordt en er dus per liter lucht meer moleculen in de lucht zitten (sorry voor de vage zin) . Om dit te compenseren spuit de motor iets meer brandstof in om nog steeds het zelfde mengsel lucht/brandstof te hebben (hierdoor verbruikt hij dus meer). Dit is zodat de motor niet te "arm" gaat lopen. Het voordeel van het kouder worden is wel dat de auto meer vermogen krijgt het is hierbij alleen jammer dat de luchtweerstand ook hoger wordt.
Okee bedankt voor de uitleg.. Want het viel me op, dat ik nu ineens gemiddeld 1/15 of 1/18 rij.. (Gecombineerd)..

En over dat meer vermogen ga ik ff proberen dan [emoji1]..
 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Okee bedankt voor de uitleg.. Want het viel me op, dat ik nu ineens gemiddeld 1/15 of 1/18 rij.. (Gecombineerd)..

En over dat meer vermogen ga ik ff proberen dan [emoji1]..

Ik weet niet of je zoveel meer vermogen krijgt dat je het ook echt merkt. Ik heb wel eens gehoord dat je een vermogenstoename vanaf 10% pas echt gaat merken en zoveel is het denk ik niet.
 
Mmm, die van mij is echt meer gaan zuipen. Komt ook doordat mijn winterbanden 15" zijn in plaats van 14" zomerbanden. Haal nu 800-850 km op een tank ipv 1000-1100 km. Hij rijdt wel lekker met nieuwe banden :)
 
Mmm, die van mij is echt meer gaan zuipen. Komt ook doordat mijn winterbanden 15" zijn in plaats van 14" zomerbanden. Haal nu 800-850 km op een tank ipv 1000-1100 km. Hij rijdt wel lekker met nieuwe banden :)

1100? staat die achter op een aanhanger ofwa!?

nee gekheid, rij je lange of korte afstanden?
kan met mijn 9n3 ongeveer 750 a 800 km rijden. (voordat lampje gaat branden)
 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
Volkswagen Polo 6R 2012 12.TSI Bleumotion technology op Duitse benzine.
Ik rij gemiddeld 900 Km op een tank.
OTC tuning
1 op 22 met een TSI?! Netjes.. ik haal 't niet in ieder geval, na 600 - 650km zit er alleen nog damp in de tank.. Binnenkort waarschijnlijk veel over binnenwegen rijden, dus eens kijken of 't verbruik dan wat omlaag gehaald kan worden.
 
Het ligt er ook aan hoe vol je hem tankt. Ik heb bij de vorige tankbeurt er zoveel in gedaan dat ik m'n gemiddelde helemaal omlaag ging. Je moet consequent evenveel tanken anders gaan die gegevens helemaal naar de maan.

4x getanked; de eerste drie keer ongeveer 40 liter, de vierde keer 50 liter en ik tank altijd vol....

M'n actieradius geeft nu ook ongeveer 850KM aan, dat is normaal 750. 1100km is wel erg veel, dan gebruik je hem vast niet in de stad.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
ik rij 80 100 en 120 Km wegen de 80 heeft veel rotondes en stoplichten.
Toch ook stads verkeer 20% denk ik

Nog wel wil ik zeggen dat met een tank Benzine uit Duitsland ik meer km rij dan met Benzine uit Amsterdam wie dat weet mag het zeggen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Blue motion technologi 120 
1100? staat die achter op een aanhanger ofwa!?

nee gekheid, rij je lange of korte afstanden?
kan met mijn 9n3 ongeveer 750 a 800 km rijden. (voordat lampje gaat branden)
Haha, ja eigenlijk alleen maar snelwegen en niet harder dan 100 -110km/h. En veel lange afstanden, verleden week nog 1000 km gereden! En hij blijft het trouw doen!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!