Halve haaienvin antenne

Ik heb nog een halve haaienvin liggen :smile:, de antenne bedoel ik dan.
Dit is de antenne met de haaienvin en spriet erachter (afbeelding)

Ik ben van plan een rns315 te plaatsen en heb nu de rcd310.
De gps antenne komt dan in de auto, maar ik wil toch de halve haaienvin
plaatsen voor de looks. Ik weet dat dit misschien het dievengilde aantrekt,
maar aan de andere kant is de rns315 minder diefstalgevoelig dan bijvoorbeeld
de rns510. Is dus puur voor de looks en omdat ik de antenne toch heb.

Weet iemand of de witte aansluiting van de halve haaienvin (als het goed is radio/fm/am)
aangesloten kan worden op de antennekabel van de standaard antenne die ik nu heb voor
radio-ontvangst?

polo 6r antenne.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ja, dat kan, no problemo. Fakra antenne gaat gewoon passen.

Overigens kan het wel zo zijn dat er geen GPS kabel ligt van de antenne naar de RNS. Dan moet je even een losse antenne erin hangen.

(dus een haaievin heeft niet veel meerwaarde tenzij je een kabel trekt van je RNS naar je haaievin)

Bedankt voor je snelle reactie, Michel!

Ik weet dat de haaienvin niet veel meerwaarde heeft, behalve de looks, het oog wil ook wat :cool:

Een andere optie was een OEM haaienvin dummy te halen. Deze is zonder spriet en dan mijn huidige
spriet antenne tussen hemel en dak plaatsen. Ik weet niet of de radio-ontvangst dan optimaal is.

De halve haaienvin heb ik toch al liggen. Ik heb dan een (halve) haaienvin, met goede
radio-ontvangst. De GPS antenne komt sowieso in de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Je kunt een mini-antenne halen voor de haaievin-unit, van 5cm oid. Die schroef je er dan in. Is dat geen optie?

Waar precies... geen idee. Is wel eens voorbij gekomen op het forum.

Heb ik ook voorbij zien komen, maar meen gelezen te hebben dat de radio-ontvangst niet optimaal was.
Denk dat ik het hou bij de standaard 20 cm spriet die bij de halve haaienvin zit. Op de afbeelding staat zelfs
een 36 cm spriet zodat UFO'S je ook kunnen lokaliseren :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Met die standaard stengel kun je inderdaad rustig gaan vissen. Maak je je geen zorgen dat een antenne onder de metalen dak plaat slechtere ontvangst heeft?

Ik ben van plan de halve haaienvin te gebruiken. De radio-ontvangst zit dan toch in de voet van de halve haaienvin op het dak, of heb ik het dan mis?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
ik heb een haaievin besteld met kabeltje om aan je antennevoet te bevestigen. en de haaievin plak je dan over je antennevoet heen. originele radioantenne blijft, maar ziet er beter uit Big Grin zit geen gps of niets in dus puur looks. eenmaal binnen posts ik foto's

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!