Geknutsel aan auto's

Gunner

Actief lid
240
48
28
Even een luchtig topic op de maandagochtend; het valt me op dat er veel users zijn die naar hartelust aan hun auto klussen (lichtsensoren, tellerunits, verlichting, grilles). Ik vind dat wel grappig om te zien eigenlijk. Veel 6R-eigenaren die toch graag hun auto ombouwen naar een 6C waar mogelijk (ondanks dat ik bij de introductie veel hoorde zeggen dat 'er niet zoveel veranderd was'. :pensive:

Zelf doe ik het eigenlijk niet. Nu heb ik de luxe dat ik al in een complete 6C rij maar ik ben op dat gebied dan ook niet zo handig. Maar ik ben dan ook wel een beetje benieuwd naar het 'waarom' . Waar komt die drang vandaan? :smirk:
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
'Omdat het kan' ;) haha. Dat is voor mij de belangrijkste reden geweest. Heel simpel.

En dat verdedigen we daarna door te zeggen dat het functioneel is.
Sommige dingen kloppen uiteraard ook helemaal.
De fellere achterlichten van de 6C maken je beter zichtbaar. zeer veilig!
De luchtroosters in het midden hebben ruimte voor 9 knopjes, dus kan de garagedeur schakelaar daar ook. zeer functioneel.

Nee maar serieus...
De meeste updates aan mijn 6R bluemotion waren voor een stukje luxe/uitstraling.
Het is hobby om wat te veranderen. zie je een auto met bi-xenon en LED DRL dan wil je dat ook.
Niet zozeer uit jaloezie maar ook de uitdaging van 'kan ik dat en kan ik dat zo goed mogelijk en zo goedkoop/efficient mogelijk in mijn auto zetten'?
Chromen schakelaartjes zijn gewoon mooi
Pianolak onderdelen zijn gewoon mooi
Bumpertjes zijn gewoon mooi
Velgjes zijn gewoon mooi (en tot zekere hoogte contra-productief ivm brandstof verbruk)
En de uitdaging van bijv een lichtsensor retrofitten, dimmende spiegel, pdc, camera, verlichting in de hemel, electrische ramen, etc etc.

En sommige dingen waren dan weer gewoon nodig; H4 lampen in de bluemotion gaven niet bijzonder veel licht...
Dan kun je voor H7 gaan maar waarom niet gewoon meteen xenon? (koplampsproeiers zijn hier verplicht icm xenon net als hoogteregeling).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!