Ervaring met verlaginsveren/schroefsets

Goedemorgen!

Ik heb sinds kort een Polo 9n uit 2003.
Ik wil hem eigenlijk een stukje lager leggen, maar hoeft net met de carterpan op de grond te komen (if you know what i mean :wink:)

Ik heb een setje ABT veren op het oog. Deze kan ik gebruiken met de originele dempers.
Voorheen heb ik in m'n Golf MK1 een VMAXX schroefset gehad. Dit stuiterde behoorlijk (lag ook behoorlijk laag)

Wat zijn jullie ervaringen? voor veren zou ik maximaal +-150 a 200 euro over hebben
voor een schroefset 400 a 500 euro.

Ik hoor graag jullie bevindingen :)

Groeten! Ivo
 
Veren vam eibach heb je voor 150 euro ongeveer en dat schijnt comfortabel te zijn. Maar met een schroefset kan je de hoogte weer precies instellen :). Een Ap schroefset kost je geloof ik rond de 450 euro...
 
Veren vam eibach heb je voor 150 euro ongeveer en dat schijnt comfortabel te zijn. Maar met een schroefset kan je de hoogte weer precies instellen :). Een Ap schroefset kost je geloof ik rond de 450 euro...

Ja idd.. Daar zou dan ook mij voorkeur naar uitgaan.. lees goede verhalen over AP. Bij veren is vaak het probleem dat hij achter meer doorhangt dan voor.. Dat is eigenlijk het geen dat mij tegen houd om veren te kopen Stick Out Tongue

Ik hoef niet extreem laag dus als het comfort van z'n AP set niet heel dramatisch is denk ik dat het toch maar zo iets moet worden.
 
Ik rij zelf met ta technix wel erg stuiterent maar gaat nog behoorlijk laag als je de hulpveren er tussen uit haal!
Je heb al een set voor 250 ik had zelf op motorshow essen gehaalf voor 180dusja.

Het is wat je zelf wil!
 
Ja idd.. Daar zou dan ook mij voorkeur naar uitgaan.. lees goede verhalen over AP. Bij veren is vaak het probleem dat hij achter meer doorhangt dan voor.. Dat is eigenlijk het geen dat mij tegen houd om veren te kopen Stick Out Tongue

Ik hoef niet extreem laag dus als het comfort van z'n AP set niet heel dramatisch is denk ik dat het toch maar zo iets moet worden.

Comfort is allemaal afhankelijk hoe laag je gaat. Ik heb 2jaar en half een AP en in het begin stond ie redelijk 'hoog'. Toen was het comfort zeker nog goed, maar ondertussen nog wat verder gezakt en wordt het bijna beenhart (bumpstops om niet tegen de wielkassen te schuren). Dus alles is afhankelijk van hoe laag je wilt gaan.
 
Ik vind het het mooiste als de bovenkant van de band ongeveer gelijk met de wielkast is. dus dat je niet de zwarte ruimte ziet tussen het wiel en de wielkast. Zal +- 4 cm zijn denk ik..
 
Voor meer informatie over allerlei schroefsets kijk hier nog eens:

VWForum.nl • Toon onderwerp - Schroefset vergelijkings topic • Volkswagen Tuning & Styling - Schroefset vergelijkings topic

Wil mijn auto zelf ook nog is verlagen, het is net een r-line crosspolo zo. Dus ik ben wel bekend met je dubio. Geen crosspolo meer, maar wel comfort behouden en aan de andere kant wil ik nog wel een parkeergarage inkunnen / de drempels fatsoenlijk overkomen. Dus een schroefset is dan toch wel ideaal denk ik. Al moet het zoals jij zegt idd niet te prijzig zijn, maargoed goedkoop=duurkoop.

Nog een vraag aan iemand met een schroefset: kun je deze zelf omlaag/omhoog draaien als je bijv. het wiel eraf haalt? Of moet je auto hiervoor perse op de brug in een garage ergens? Met andere woorden, hoe makkelijk ga ik van hoogte kunnen veranderen als ik eenmaal een schoefset onder me auto heb.
 
Drampels en parkeergarages zijn niet rap een probleem. Mijn polo hang op 6à7cm van de grond (laagste punt). Normale drempels kan ik nog altijd tegen 50km/u nemen, belachelijk hoge drempels wat trager maar moet er niet schuin over. Ondergrondse parkeer garages kan het wel eens nipt worden bij belading bij mij, maar dan is het enkel die plastieken platen die net de grond strelen.

Kan je makkelijk zelf verhogen/verlagen. Wiel hoeft er zelf niet af (tenzij je zo laag schroeft dat de schroef achter je band 'verdwijnt'. Achteraan moet je wel onder de auto om de schroeven, maar niets wat je niet met een krik kunt. In theorie moet je wel bij elke verhoging/verlaging een wiel geometrie doen anders gaan je banden rap slijten. Meestal scheelt dit echt zo goed als niets en is extra bandenslijtage quasi nihil.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!