eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

Vandaag ff de catch can geledigd:

v5g2td.jpg
 
Niet moeilijk dat de snellere jongens olie verbruiken :)

Heeft daar niet rechtstreeks mee te maken. Elke motor heeft carterventilatie om oliedampen af te voeren en verbruikt dus olie.

Hoeveelheid dat de catch can vangt is vooral afhankelijk van het weer. Het is mix van oliedampen en vocht. De hoeveelheid lijkt mij eerder normaal voor een ~2500km, nieuwe motorblokken verbruiken natuurlijk altijd wel wat meer olie.

Mensen die zeggen dat hun motor geen olie verbruikt, rijden 9 kansen van de 10 hun motor niet voldoende warm waardoor je condens in het blok krijgt. Of er is een onderliggend probleem zoals brandstof bij de olie.
 
Ja, die originele downpipe is idd wel een schande...
De motor die in een wrc steekt is dezelfde als die van den Golf R toch?
Dus de sound enz, is dat hetzelfde of toch verschillend. Big Grin
 
Natuurlijk, heb ook alle andere WRC gerelateerde filmpjes gezien van die gekke Duitser Stick Out Tongue vind het behoorlijk goed al qua sound.

Alleen weet niet wat ik zou kopen. WRC heb je voor weinig geld eigenlijk een heel dikke auto. Terwijl een golf toch iets meer auto is en wat meer mogelijkheden en perspectieven biedt.. Big Grin

Heb nog wel een mooi filmpje van de sound van een WRC. Zal die hier posten als ik drek op de pc ga ;)
 
Alleen weet niet wat ik zou kopen. WRC heb je voor weinig geld eigenlijk een heel dikke auto. Terwijl een golf toch iets meer auto is en wat meer mogelijkheden en perspectieven biedt.. Big Grin

Is een feit, WRC is natuurlijk exclusieve auto. Ze zijn nieuw en motor is nog de oude tfsi met distributieriem en alle onderdelen zijn laatste revisie.

Feit is ook dat bij golf 7 er nog zekere kinderziektes inzitten. Kijk maar op gti forum. Als je voor een golf 6 zou gaan, zou ik opteren voor een edition 35! Ook motorcode CDL(G).

Als je alles erop en eraan wilt, is er maar 1 optie en dat is de golf 7 r of wachten op de r400 :mrgreen:
 
Is een feit, WRC is natuurlijk exclusieve auto. Ze zijn nieuw en motor is nog de oude tfsi met distributieriem en alle onderdelen zijn laatste revisie.

Feit is ook dat bij golf 7 er nog zekere kinderziektes inzitten. Kijk maar op gti forum. Als je voor een golf 6 zou gaan, zou ik opteren voor een edition 35! Ook motorcode CDL(G).

Als je alles erop en eraan wilt, is er maar 1 optie en dat is de golf 7 r of wachten op de r400 :mrgreen:

Hier is het filmpje waar ik het over had:
[video=youtube;EEXTDZsRtlc]https://www.youtube.com/watch?v=EEXTDZsRtlc[/video]

Alleen best wel een prijzige uitlaat als je op hun website gaat kijken. Denk dat je dan beter iets custom made laat fabriceren, met dit als referentie.

Natuurlijk elke wagen heeft wel zijn kinderziektes, voor en nadelen. Idd, de ED35 is een goed alternatief.
Alleen als ik nu nog een wagen koop ga ik kijken naar veel meer aspecten.
bv:
- Perspectief motorisch (chiptuning, turbo ombouw, wat de mogelijkheden zijn...)
- Praktisch (Polo is een prima wagen, maar als je kids hebt lijkt het me wat minder. bovendien de golf is toch wat meer "auto" dan een Polo)
- Onderdelen (een Golf is courante wagen en daarom zal je ook veel meer stukken ervoor vinden zowel nieuw als 2e hands)
- Looks (kleur,... moet gewoon kloppen)

Bij de Polo ben je op bepaalde vlakken beperkt. bv in velg keuzen,...
Op dit moment ben ik Pro turbo motoren en gaat mijn voorkeur uit naar een WRC of Golf 6.
bv : een golf 6 GTI met KO4 turbo ombouw,....
De 7 is te duur en vindt de looks van de 6 knapper (momenteel). Mss dat het veranderd als ik er een paar in het echt heb gezien.

Het stomme is dan weer dat de Polo WRC al standaard een KO4 heeft en zoals je zegt een versterkte versie is.
Het is eigenlijk wikken en wegen en door het bos zie je de bomen niet meer. Er is zoveel aanbod en leuke dingen op de markt Big Grin Stick Out Tongue
 
Prijzen vallen mee (zelfde prijsklasse als WRC). Heb juist eens op autoscout gekeken in Duitsland. En inderdaad ge vind ze niet veel Big Grin Zwijgt stil met de juiste opties :)
Panoramadak sowieso en nog geen enkele gevonden die dat had...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!