Drukschakelaar airco.

Kan ik van mijn Polo gewoon de Drukschakelaar voor de airco vervangen? of moet het systeem hiervoor echt leeg zijn? Bij sommige auto's is het namelijk mogelijk om de sensor gewoon te vervangen met een vol systeem wegens een terugslag klep, maar ik lees ook verhalen dat het eruit kan spuiten en dat wil je natuurlijk niet ;)

Ik heb mijn airco pas af laten vullen en alles leek prima te werken maar ik heb continu een melding in het systeem staan over de Drukschakelaar.
 
Als ik de zelftest doe op mijn climatronic (ECON + lucht circulatieknop) dan krijg ik de volgende 2 fouten:

318 links onder en 00 rechts boven.
4F9 links onder en 00 rechts boven.

Als ik deze fouten op Google ga zoeken dan kom ik uit op de drukschakelaar en op een fan bij het voeteneind aan de bijrijders kant.

Mijn display knippert ook bij de auto op contact zetten, dit was een tijdje weg vlak nadat ik mijn airco opnieuw heb laten afvullen. Maar kort daarna knipperde het scherm weer, dit is niet altijd soms blijft het ook een paar dagen weg.

als ik de codes wis en heb dan weer alles clean dus: 444 links onder en 00 rechtsboven dan blijven de genoemde 2 meldingen toch terug komen in het systeem.

Vreemd is trouwens ook dat ik voorheen (dus voor ik het systeem opnieuw had laten vullen) altijd deze melding had:

links klein onderin: 511 en rechts boven wat groter: 02.

Na het laten afvullen was deze melding weg. systeem was inderdaad leeg was nog maar iets van 0.5 bar. Verder hebben ze na het afvullen de airco goed getest en een druktest gedaan en hij lekte niet.

Probleem dat natuurlijk ook nu is, is dat het te koud buiten is om goed te testen want onder de 4 graden slaat het systeem niet aan, en koelt sowieso maar 7 graden. Ik had laatst 4 mensen in mijn auto en toen besloeg de hele boel airco aan of niet.
 
Hey Johan,

Dat lijkt me toch wel? Ik heb hem laten afvullen bij een erkend bedrijf dat afvullen heeft bijna 2 uur geduurd dus ik neem aan dat als ze klaar zijn ze ook testen doen? ik heb er ook een test rapport bij gekregen en alle waardes etc waren prima.
 
Wat ik natuurlijk altijd kan doen is nog eens langsrijden en vragen of ze nog een keer de druk op het systeem kunnen testen. dan kijken wat de waarde is. Condensor zou een optie kunnen zijn deze is wel een heel klein beetje scheef samen met de radiateur.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!