Driveorange.nl

KYC

Nieuw lid
2,027
0
0
Ik had laatst dit in een autoblad gezien http://www.driveorange.nl
dat is zeg maar een soort constructie voor mensen die wel een mooie baan hebben maar geen lease auto mogen van hun baas...

Ik ga het eens informeren hoe dit allemaal werkt, want het klinkt wel allemaal goed in de oren...als je de voordelen op een rijtje zet:
Standaard
• Afschrijving
• Rente
• Reparatie en Onderhoud
• Banden
• Verzekering
• Houderschapsbelasting
• Brandstof

Check dat laatste INCLUSIEF Brandstof dus...ik had ff een rekensommetje gemaakt als je de Polo Bluemotion wilt rijden en je gaat ongeveer 35000 km rijden dan kom je op 270 euro netto per maand. Duur?? valt over te twisten en je kan ook gewoon lekker privé rijden
Nu moet ik wel zeggen dat dit denk ik om een Kale Polo BM gaat...mocht je meer opties willen hebben dan schiet je in de leaseprijs omhoog...

maar goed ik dacht ik share het even voor de mensen die nog een auto willen kopen...ik vind het best een goeie deal Big Grin alleen als je geen leaseauto officieel mag van je baas hoe zou je het dan zover kunnen krijgen dat je het dan wel kan leasen :? ik neem van aan dat je werkgever er mee eens moet zijn...
 
Dat is wel heel goedkoop.

35000 / 12 = 2916 Km per maand.
2916 / 20km/l = 145 liter per maand
145 * 1,40€ = 203 € brandstofkosten

Verzekering = 60

Dan zit je al op dat bedrag van 270,-

Goeie deal zou ik zeggen
 
@Andy123
dit is dan wel een Kale Bluemotion he...als je hem nok vol gooit zal je vast rond 350 euro zitten...maar goed je hoeft nooit meer na te denken over je brandstof en onderhoudskosten...want die zitten toch inbegrepen.

ik vind het opzicht geen slechte deal idd...ik ga ze maybe later op de middag even bellen hoe dat precies zit, want je bent vrij in de keuze van leaseauto (sowieso een 14% bijtelling wagentje want dat scheelt in de kosten)

De vraag is zou je dit doen? dus je Privé bak inruilen voor zoiets?
 
KYC

Ik denk dat je berekening een beetje vreemd is. kijk ook eens het rekenvoorbeeld van die C1.

Die kost al 295,- Dan halen ze ook nog eens je reiskostenvergoeding er af.

Je kan op de site namelijk alleen een berekening maken van wat je huidige auto kost per maand. (klopt trouwens niks van)

mijn berekening: (bluemotion)
Brandstof 43.61% € 116
Verzekering 10.53% € 28
Wegenbelasting 22.56% € 60
Reparaties 13.16% € 35
Banden 10.15% € 27
Afschrijving onbekendaar het
Totale kosten per maand € 266
Kosten per kilometer € 0.09
Kosten per jaar € 3192

Wat klopt hier niet?

Brandstofkosten, wegenbelasting verzekering en afschrijving.
 
Daar zat ik ook al naar te kijken ja...volgens mij klopt die berekening helemaal niet...maar bedoel je dat die 295 euro al incl. de aftrek van je reiskostenvergoeding is?
Volgens mij is niet allemaal zo rooskleurig als het lijkt...toch maar GOED informeren bij die ING Car Lease gasten wat het allemaal uiteindelijk gaat kosten (mocht je hieraan beginnen dan...)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!