Dragonzzz :: Polo 6c Oryx White
Dragonzzz :: Polo 6c Oryx White

Dragonzzz :: 2014 Volkswagen Polo GP (6c)

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
6c 1.2 TSI
Kleur
Oryx White
Bouwjaar
2014
Weet niet of je alleen op pad was of dat er iemand met je mee was, maar die zou als getuige kunnen fungeren. Enige wat die hoeft te doen is op papier zetten dat je de auto schadevrij hebt geparkeerd, er in de tussentijd niet mee is gereden, en toen je terugkwam beschadigd was. Heb 't zelfde een keer gehad hier met een vriend die in de straat had geparkeerd toen er sneeuw lag en er iemand vol in de achterbumper was gegleden. Alles vergoed gekregen :)
Succes met waarborgfonds! Ik heb er laatst ook mee zitten kloten. Let wel op! Je hebt getuigen nodig die het hebben zien gebeuren. Als je twee getuigen hebt die zeggen dat je de autoschade vrij hebt neer gezet en toen je weer terug kwam schade op zat, wordt het een moeilijk verhaal worden ben ik bang..
En inderdaad goed bij vermelden dat je tussentijds NIET verder er mee gereden hebt.
Ik reed met mijn moeder naar ons restaurant en we stapten tegelijk uit, hopen dat dit werkt.

Balen! Ik weet niet waar jouw huis woont, maar als het in de omgeving van 010 is, dan wil ik wel een poging wagen om het eruit te poetsen met een DAP. Ik zie alleen maar een schaafwond. Zou een héél eind, zo niet helemaal weg te krijgen zijn zonder spuiten.
Is het een lease-auto of heb je er voor moeten zweten?
Woon in Amsterdam. Ik heb zelf ook lakschade als je goed kijkt, dus weet niet of dit eruit valt te poetsen. Heb de 3de foto aangepast:
20150329_213058_edit.jpg


Tis helaas geen lease-auto en is mijn eerste eigen auto. :(
 
Succes met waarborgfonds! Ik heb er laatst ook mee zitten kloten. Let wel op! Je hebt getuigen nodig die het hebben zien gebeuren. Als je twee getuigen hebt die zeggen dat je de autoschade vrij hebt neer gezet en toen je weer terug kwam schade op zat, wordt het een moeilijk verhaal worden ben ik bang..
En inderdaad goed bij vermelden dat je tussentijds NIET verder er mee gereden hebt.

Die getuigen heb je juist niet nodig, dat is het mooie van het waarborgfonds, hoewel elke verzekering inderdaad alle (non) argumenten zal aandragen om niets uit te hoeven keren, simpelweg omdat dat hun verdienmodel is. Zie ook de website van de overheid voor de spelregels, het is heel simpel:
  1. de schade moet veroorzaakt zijn door een motorvoertuig. Gezien de lakschade is dit m.b.v. bovenstaande foto's al aan te tonen
  2. het moet vaststaan dat niet u, maar de tegenpartij aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade. Gezien je dus een getuigenverklaring hebt van in dit geval je moeder dat de auto schadevrij geparkeerd is, daarna niet bewogen heeft en daarna stuk was, is dit ook aannemelijk te maken. Edit: laat haar in haar verklaring duidelijk opnemen dat jij constant in haar aanwezigheid bent geweest en dat je dus niet zelf de auto hebt kunnen verplaatsen. Klinkt overbodig, maar dat is het niet.
  3. Je moet je aantoonbaar hebben ingespannen om de identiteit van de dader te achterhalen. Dit moet binnen 14 dagen en kan bestaan uit een aangifte (die je hebt gedaan) dus dat is ook gedekt
Kortom: de verzekering duidelijk laten weten dat jij de regels ook kent, je hebt nette foto's gemaakt van de schade op het moment dat je deze geconstateerd hebt, alles gewoon netjes bijvoegen en toelichten, dan gaan ze er ook niet al te veel tijd in steken om je zaak te rekken of ongeldig te verklaren.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-of-motorschade-als-de-dader-onbekend-is.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Dragonzzz
Die getuigen heb je juist niet nodig, dat is het mooie van het waarborgfonds, hoewel elke verzekering inderdaad alle (non) argumenten zal aandragen om niets uit te hoeven keren, simpelweg omdat dat hun verdienmodel is. Zie ook de website van de overheid voor de spelregels, het is heel simpel:
  1. de schade moet veroorzaakt zijn door een motorvoertuig. Gezien de lakschade is dit m.b.v. bovenstaande foto's al aan te tonen
  2. het moet vaststaan dat niet u, maar de tegenpartij aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade. Gezien je dus een getuigenverklaring hebt van in dit geval je moeder dat de auto schadevrij geparkeerd is, daarna niet bewogen heeft en daarna stuk was, is dit ook aannemelijk te maken. Edit: laat haar in haar verklaring duidelijk opnemen dat jij constant in haar aanwezigheid bent geweest en dat je dus niet zelf de auto hebt kunnen verplaatsen. Klinkt overbodig, maar dat is het niet.
  3. Je moet je aantoonbaar hebben ingespannen om de identiteit van de dader te achterhalen. Dit moet binnen 14 dagen en kan bestaan uit een aangifte (die je hebt gedaan) dus dat is ook gedekt
Kortom: de verzekering duidelijk laten weten dat jij de regels ook kent, je hebt nette foto's gemaakt van de schade op het moment dat je deze geconstateerd hebt, alles gewoon netjes bijvoegen en toelichten, dan gaan ze er ook niet al te veel tijd in steken om je zaak te rekken of ongeldig te verklaren.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-of-motorschade-als-de-dader-onbekend-is.html
Thanks!! Dit wist ik echt niet. Ga ik zeker doen. Daarnaast heb ik me wel degelijk ingezet om de dader(s) te achterhalen. Ben langs politiebureau geweest voor camerabeelden.
Damn, balen!
Succes met de afhandeling!
Thanks[emoji4]
Belachelijk dat ze niet even een briefje achterlaten.
Ja echt he.... Nu denk ik ook zovan, als ik iets veroorzaak dan ga ik ook weg. Maarja, zo zit ik niet in elkaar.
 
Vandaag langsgeweest voor schadetaxatie, kost me ongeveer 400-450 ex btw. Ze gaan hem opnieuw spuiten en hij is gelukkig niet gedeukt of ontzet :) Geluk bij een ongeluk denk ik. Moet wel even wachten, 14de pas afspraak kunnen inplannen. Nu even alles goed afhandelen met Waarborgfonds.

Daarna nog even sleutelkapje opgehaald. Kan alleen mijn schroevendraaier set niet vinden. Je hebt namelijk een kleine 6hoek schroevendraaier nodig. Misschien ligt ie op werk. Hierbij alvast 2 foto's hoe hij eruit ziet, morgen volgt de rest :)
20150331_220952_edit.jpg

20150331_224159_edit.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: crosspoloTSI
hmm.. zal morgen eens bellen dan, ze hebben er vast meer dan één besteld :)
En, had je nog gehaald?

Vandaag mijn auto weer opgehaald en hij weer is mooi! Volgens schadeherstel heeft de waarborgfonds expert alles goedgekeurd en nu is het nog wachten op de officiële papieren van mijn verzekering. Nog even wachten dus voordat ik ga juichen.

Ik wil nu nog de voor en achterlogo's vervangen met glossy black varianten en nog dak glossy black wrappen. Dan kan ik er weer tegenaan :)
 
Nee, ik heb er door allerlei (goeie) familie-omstandigheden niet meer aan gedacht. Blijk je opeens oom te worden over een aantal maand :mrgreen: Kan zo wel eens bellen of ze die krengen op voorraad hebben :)
Fijn dat alles door WBF gedekt wordt, scheelt je toch weer een paar duizend euri Big Grin

Edit: besteld, kan 'm morgen hopelijk ophalen als 'k toch in DB ben :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dragonzzz
Ok ik heb m, maar hoe krijg ik in godsnaam de sleutel open :rolleyes:
Hahaha. Dat had ik dus ook, hieronder even snel de stappen
1. Sleutel eruit ploppen met knopje
2. Schroevendraaier met tape (anders beschadig je de holder) tussen opening zetten
3. Schroevendraaier kwartslag draaien zodat achterklep (knoppen is voorkant) eraf wordt geklikt
4. Meteen 6hoek schroevendraaier schroeg eraf schroeven en kapje eraf schuiven
5. Nieuwe erop schuiven en alles terugdoen

Mocht je erniet uit komen dan kan ook foto's (howto?) gaan posten

Goodluck
 
Twee keer goede nieuws. Vorige week is mijn voorbumper hersteld en gespoten:
20150416_083254.jpg

En afgelopen weekend bevestiging ontvangen dat waarborgfonds mijn claim goed heeft gekeurd en er geen wijzigen zijn aan mijn verzekeringpolis Big Grin. I'm sooo happy!

Volgende week even afspraak maken om PDC+OPS (voor en achter) te installeren. Trouwens, weet iemand hoe je je voor- en achter-logo los kan maken? Heb geprobeerd om mijn grill los te halen maar het lukt me niet, onderkant blijft vastzitten. Bij mijn achterlogo ben ik bang dat ik hem beschadig.
 
  • Leuk
Waarderingen: LoneFalcon
voorste grill: gewoon hard trekken ;) vaak ben je te voorzichtig maar bij een voorste grill losmaken gaat dat je niet redden. evt kun je 1 koplamp losmaken voor meer grip
achterste logo: pasje (eentje zonder magneet strip of chip) eronder en voorzichtig lostrekken. handig is om de auto op slot te doen, anders doe je telkens je achterklep open Stick Out Tongue
Thanks! Maar zit de voorgrill niet vast met klipjes die je eerst moest losklikken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!