distributieriem vraagje

Beste mensen,

Zoals jullie wellicht weten ben ik sinds kort de nieuwe eigenaar van een Polo uit 2005 1.4 16v 100pk versie. met nu op de teller 143.000

Over het onderhoud en historie heb ik helaas vrij weinig inzage.

Er zit wel het standaard service boekje bij (service plan) Maar de eerste beurt die hierin is afgestempeld op bewijs 1 is gebeurd op: 21-09-2009 bij een KM stand van 88.000 dat is gedaan dioor de VW dealer in Heemskerk. In dit onderhoud staat aangeven dat de gerande riem is vervangen.

Beurt 2 (bewijs 2) is niet ingevuld maar ik heb wel een losse factuur erbij ook van de VW dealer maar dan in Utrecht. Hier is een grote long life beurt gedaan met een eind factuurbedrag van 675.02 dit is gedaan op: 11-10-2011 met een KM stand van 121.000. Er staat niks op de factuur over de riem. Ik heb wel netjes een onderhoudslijst erbij en er staat wel op getande riem toestand gecontroleerd.

Het is nu 2014 en de auto heeft nu: 143.000 op de klok staan. Wat is nu wijsheid om te doen met de riem?

Een grote beurt heeft hij afgelopen week gehad door mijzelf, hierbij is remvloeistoef, koelvloeistof, lucht en pollen filter, bougies, oile, oliefilter, benzinefilter vervangen. gashuisklep schoongemaakt en opnieuw in geleerd. uitgelezen VAGCOM etc.
 
Nou ik heb de kap al eraf gehaald en de riem ziet er zo optisch gewoon goed uit, geen scheurtjes, maar dat zegt natuurlijk niks. Het gaat mij niet zozeer erom dat ik hem niet wil laten vervangen maar zou wel mooi zijn als ik dit even met een jaartje kan uitstellen. Tja of het allemaal inderdaad van dezelfde Polo is ik denk het wel, het kenteken etc klopt allemaal en er staan ook stempels in etc, maarja alles is na te maken hè ;)

Maar wat is normaal de standaard levensduur van een riem? 5 jaar of xx kilometer?
 
Dank je wel voor de informatie. Ik denk inderdaad dat ik de riem even laat controleren eerst om eens te kijken wat ze zeggen. Ik wil hem volgend jaar beste laten vervangen maar liever niet nu meteen even, heb al een hoop kosten aan de auto gehad en de aanschaf natuurlijk :) Maarja je wilt natuurlijk ook niet dat hij je binnen 1 maand al knapt of weet ik veel wat.
 
Dank je wel voor de informatie. Ik denk inderdaad dat ik de riem even laat controleren eerst om eens te kijken wat ze zeggen. Ik wil hem volgend jaar beste laten vervangen maar liever niet nu meteen even, heb al een hoop kosten aan de auto gehad en de aanschaf natuurlijk :) Maarja je wilt natuurlijk ook niet dat hij je binnen 1 maand al knapt of weet ik veel wat.
Yup helemaal eens met je.. Anders blijf je maar kosten maken, terwijl het leuker is ff gewoon een tijdje te rijde zonder problemen..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!