Als mijn Polo door de keuring komt wil ik de distributie ook gaan doen. Eigenlijk wilde ik hier zelf niet aan beginnen gezien het een diesel is. Maar na een paar videos kijken lijkt dit helemaal niet zo moeilijk.. Echter heb ik wel wat vraagjes, is er iemand hier die hem ook al eens zelf heeft vervangen? (Ik heb bij een Toledo en Cordoba ook de distributie zelf gedaan)
Wat ik op de youtube videos niet zie: de motorsteun/bracket moet natuurlijk los maar dan moet je de motor onder toch wel ondersteunen? Lijkt mij vrij logisch maar zie hun niks plaatsen.
Wat ik ook niet snap, ze plaatsen onder een krukasblokkering maar je moet toch eerst de motor onder op tijd zetten? Ik zie ze in het filmpje niet eerst de motor op tijd zetten.
En vervolgens, je hebt een blokkeer pin voor de nokkenas en voor de dieselpomp. Waarom lijkt het alsof je de boutjes zeg maar iets kan afstellen met hoe het wiel staat?
Bij benzine was het gewoon nokkenas boven moet goed op tijd staan bij het pijltje en krukas onder ook.. Er valt niks te "fine tunen/afstellen""
En weet iemand of dit het juiste is ? -> https://nl.aliexpress.com/item/1005...21988eed34!12000027859426186!rec!NL!800918834
Wat ik op de youtube videos niet zie: de motorsteun/bracket moet natuurlijk los maar dan moet je de motor onder toch wel ondersteunen? Lijkt mij vrij logisch maar zie hun niks plaatsen.
Wat ik ook niet snap, ze plaatsen onder een krukasblokkering maar je moet toch eerst de motor onder op tijd zetten? Ik zie ze in het filmpje niet eerst de motor op tijd zetten.
En vervolgens, je hebt een blokkeer pin voor de nokkenas en voor de dieselpomp. Waarom lijkt het alsof je de boutjes zeg maar iets kan afstellen met hoe het wiel staat?
Bij benzine was het gewoon nokkenas boven moet goed op tijd staan bij het pijltje en krukas onder ook.. Er valt niks te "fine tunen/afstellen""
En weet iemand of dit het juiste is ? -> https://nl.aliexpress.com/item/1005...21988eed34!12000027859426186!rec!NL!800918834
Volkswagen
Polo 6R
1.2 TDI