Dimlicht error links na vervangen H7-lamp

Hallo allen,

Sinds ik zowel mijn linker als rechter dimlicht-lampen heb vervangen, geeft de board-computer enkele minuten na het starten (dus niet direct bij of na het starten) een waarschuwing Controleer dimlicht links.
Ik heb de H7-lamp in de linker en rechter koplamp omgewisseld, om zo te onderzoeken of de foutmelding naar dimlicht rechts zou gaan, maar na het wisselen blijft de board-computer Controleer dimlicht links melden, enkele minuten na het starten van de auto.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Hoe meet de VW Polo 1.0 tsi AW of een lamp defect is? Stroommeting? Spanningsmeting?
Kan de drempelwaarde (thershold) aangepast worden?

Tips voor diagnose zijn welkom.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik zat nog na te denken, maar wat ik ook vreemd vind is dat de board computer alleen een error op de linker dimlicht geeft... logischerwijs zou ik verwachten dat zowel links als rechts dan een error zou geven
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Hallo allen,

Sinds ik zowel mijn linker als rechter dimlicht-lampen heb vervangen, geeft de board-computer enkele minuten na het starten (dus niet direct bij of na het starten) een waarschuwing Controleer dimlicht links.
Ik heb de H7-lamp in de linker en rechter koplamp omgewisseld, om zo te onderzoeken of de foutmelding naar dimlicht rechts zou gaan, maar na het wisselen blijft de board-computer Controleer dimlicht links melden, enkele minuten na het starten van de auto.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Hoe meet de VW Polo 1.0 tsi AW of een lamp defect is? Stroommeting? Spanningsmeting?
Kan de drempelwaarde (thershold) aangepast worden?

Tips voor diagnose zijn welkom.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Audi A4 die ik toen had, originele weerstand er overheen gemonteerd en het probleem was opgelost.
Ik weet niet meer of er toen links of rechts aangegeven werd.
 
Waar kan ik de stekker aansluiting van een halogeen koplamp unit vinden?
Waar zit de min-aansluiting? Kan mij voorstellen dat de veerklemmen aan de onderkant van de koplamp unit de min-aansluiting is
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik kwam het volgende interessante topic tegen over hoe de "cold & hot bulb diagnostics" werkt op het forum van Ross-Tech.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!