Cruisecontrol

Hallo, ik heb `n vraag over cruisecontrol.. ik heb 2 jaar geleden een Polo gekocht uit 2015. 6c benzine .Daar zat geen cc in, en die heb ik laten inbouwen bij een zgn Bosch garage, de monteur was mij bekend, die heeft 40 jaar bij De Vries/ Heron gewerkt ,,dus ervaring genoeg..! Origineel VW set gemonteerd..in Maart vorig jaar, naarmate het warmer wordt buiten, loopt de temperatuur op in de auto.. dus als de auto warm is van binnen werkt de cc niet, dan komen de 3 streepjes niet in beeld en kan ik de cc niet inschakelen! Div keren al aan de computer uit laten lezen, maar geen storingen herkend..! `s morgens als het niet warm is staan de 3 streepjes wel in het dashboard te staan en kan ik het cc inschakelen.. en als het dan warmer wordt valt de cc plots uit! Mega irritant verschijnsel.. De garage probeert wat te bedenken ..maar nog steeds geen oplossing! Toch ruim € 450.- handel. Wie heeft wat sugesties ?? Dank voor de moeite..Gr. Johan V. Volendam.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
oeioeioei!

C.a. een jaar geleden kwam mn moeder naar mij toe met de klacht:
"de cruisecontrol doet het soms niet, soms wel, heel irritant! kun je er eens even naar kijken?"
- sure mam! doe ik graag voor je!

ik ben aan het testen gegaan:
1. rij op een vlakke weg en probeer de cruisecontrol in te schakelen lukt dit? prima, naar stap 2. lukt dit niet? naar stap 4
2. laat je voet rusten op de koppeling, blijft de cruise actief? naar stap 3
3. laat je voet rusten op de rem, blijft de cruise actief? Vermoedelijk ergens elders een sensor defect
4. Leg je voet ONDER het koppelingspedaal en druk deze naar boven, schakelt de cruise in? -> koppelingspedaal komt niet volledig terug/ sensor defect
5. leg je voet ONDER het rempedaal en druk deze naar boven, schakelt de cruise in? -> rempedaal komt niet volledig terug/ sensor defect

bij mn moeder haar auto kwam de koppeling niet volledig terug omdat er een veertje boven het koppelingspedaal (bijna niet zichtbaar, dealer wist niet eens dat t veertje bestond) kapot was. nieuw veertje gemonteerd, voila! probleemloze cc!

Deze testen zou je nog eens kunnen performen. Mocht dit niet werken, zou k eens kijken naar het vervangen van de boardcontrolmodule. vermoedelijk een losse soldering waardoor deze niet werkt. Of verkeerd geprogrammeerd..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!