Codering 1K8 951 171A > Foutcode

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het stoeien met mijn interieur-sensoren van het OEM plus alarm. (naderhand ingebouwd)
Elke keer dat ik deze aansluit en codeer in VCDS krijg ik een foutcode te zien.

Als ik de sensoren weer uitschakel in VCDS en de stekker 'loskoppel' dan blijft de melding ook weg en is alles goed. Het gaat hierbij om de volgende melding;
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 81771 km
Time Indication: 0
Date: 2050.14.20
Time: 18:19:13

Heeft iemand misschien een idee hoe ik deze foutmelding weg kan krijgen?
In VCDS heb ik in module 09 aangevinkt dat de interieur monitoring sensoren wel in de auto zitten, ook kan ik de gevoeligheid aanpassen hiervan.

Groeten,
Vincent

Klopt het trouwens ook dat het knopje voor 'interieurbewaking uitzetten' blijft branden als de auto op slot is? Deze brandt altijd heel minimaal bij het op slot zitten van de auto. Ik dacht dat deze ook uit zou gaan na het sluiten van de auto.

Wellicht heeft iemand anders het antwoord voor mij die ook een Alarm heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: onair
Ik heb de 087 D en ook een alarm vanaf fabriek, dat zit dus wel goed, de fout geeft toch aan dat de BCM verkeerd is geprogrammeerd. Of je bent ergens een vinkje vergeten, of het is niet mogelijk.
3AB029BF48F32400922800807D2B9CD1B0C000FF60862000200000000000
Dat is mijn lange codering
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: VincentB
Ik heb nu nogmaals gekeken in de longdoding van mijn auto, heb nu ook uiteindelijk ook byte 8 bit 1 aangepast zodat ik 'dezelfde waarde' heb als jou, alleen heb ik ook nog RLS aanstaan. Nu krijg ik helemaal geen foutcodes meer in de modules.

Zie ook dat jij de lamp diagnostics aan hebt staan, werkt dit ook echt?

Heb zelf een highline polo eind 2010 (model '11?).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!