Climatronic gaat zijn eigen gangetje?

sambir

Actief lid
437
151
43
Hoi,

Als ik de climatronic op AUTO laat dan wil hij op een hete dag wel eens de ventilator niet draaien. Maar wanneer ik de snelheid van de ventilator handmatig bepaal begint de boel wel te draaien. Dit komt vooral voor wanneer ik de auto net gestart heb en weg begin te rijden. Dan draait de ventilator even heel hard waarna hij zomaar stilvalt. Na een tijdje (5 minuten soms) begint hij weer te draaien en dan bijft hij wel aan. Is dit een bekend probleem?

Wanneer ik de ventilator snelheid handmatig bepaal gaat het wel goed.

De ventilator had ik bij aanschaf van de auto zelf al een keer vervangen omdat deze defect was.

Ik vraag mij nu af of de fout bij de ventilator zit of bij de gevoeligheid van de climatornic sensors. Of is dit gewoon nogmaal...

Ik ben zelf wel een beetje gewend aan hoe de ventilator werkt dus ik wacht gewoon even totdat hij begint te draaien (zweet me ondetussen de pletter maar goed). Passagiers willen vaak graag de ramen open doen of ik moet de airco overrulen en zelf de ventilator stand kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Scherm vervangen van een blauw exemplaar naar een zwart wit exemplaar? Meen dat hier ook mee was @iichel
Klopt ik heb het scherm van een blauw exemplaar naar een zwarte vervangen. Dit is alweer 3 jaar terug. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of het probleem al sinds toen speelde...nooit serieus opgelet, tot nu.


Hmm ik lees dingen over calibiratie, reset, selftest....Ik denk dat een calibiratie misschien wel zou helpen of eerst een selftest... Hoe moet dit? AC + pijltje in de auto tegelijk ingedrukt houden en contact aan (motor niet starten)?
 
Laatst bewerkt:
Het kan in ieder geval met VCDS, die self-test. Foutcodes uitlezen is ook handig, misschien is je ventilator of je weerstand langzaam kapot aan het gaan.

Wat maik zegt, heeft vooral met de ventilator voor de radiator te maken:
https://www.mypolo.nl/xenforo/threa...erie-van-de-koelventilator.10781/#post-173452
Ik zal eens kijken of de ventilator voor de radiator draait wanneer ik stil sta. Ik denk het eigenlijk wel. Maar gewoon de auto aan airco aan en motorkap open kijken of de ventilator begint te draaen neem ik aan?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!