Okay, ik knijp 'm nu een beetje.
Na vele berichten op het internet gelezen te hebben over het bekende TSI kettingprobleem, viel een aantal zaken op z'n plek. Met name een gekke ratel die ik weleens uit mijn motor hoor komen.
Mijn auto is van april 2011, maar ik lees wisselende berichten over het bouwjaar van de auto's met dit kettingprobleem. Ik kocht de auto in september 2014, met 36.xxx op de teller. Er staat niets over vermeld over kettingproblemen en -oplossingen in het onderhoudsboekje. Nu staat er 47.xxx op de teller en merk ik sinds een aantal weken (?) dat er bij een koude start een 10 seconden (ongeveer) durende ratel klinkt. Als ik de berichten over dit probleem moet geloven, openbaart het ketting probleem zich tussen 40dkm en 70dkm, in de vorm van een ratelend geluid...
Ik heb een jaar garantie bij de dealer waar ik hem gekocht heb, maar ik breng de auto voor onderhoud bij een andere. Beide zijn VW merkdealers, en deze maand gaat de grote beurt plaatsvinden. Is het zaak dat ik zo spoedig mogelijk naar de dealer ga? Kan ik nog met de auto blijven rijden, of is iedere keer dat ik ermee rij een risico dat ik de motor sloop en mijn garantie kwijt kan raken?
Na vele berichten op het internet gelezen te hebben over het bekende TSI kettingprobleem, viel een aantal zaken op z'n plek. Met name een gekke ratel die ik weleens uit mijn motor hoor komen.
Mijn auto is van april 2011, maar ik lees wisselende berichten over het bouwjaar van de auto's met dit kettingprobleem. Ik kocht de auto in september 2014, met 36.xxx op de teller. Er staat niets over vermeld over kettingproblemen en -oplossingen in het onderhoudsboekje. Nu staat er 47.xxx op de teller en merk ik sinds een aantal weken (?) dat er bij een koude start een 10 seconden (ongeveer) durende ratel klinkt. Als ik de berichten over dit probleem moet geloven, openbaart het ketting probleem zich tussen 40dkm en 70dkm, in de vorm van een ratelend geluid...
Ik heb een jaar garantie bij de dealer waar ik hem gekocht heb, maar ik breng de auto voor onderhoud bij een andere. Beide zijn VW merkdealers, en deze maand gaat de grote beurt plaatsvinden. Is het zaak dat ik zo spoedig mogelijk naar de dealer ga? Kan ik nog met de auto blijven rijden, of is iedere keer dat ik ermee rij een risico dat ik de motor sloop en mijn garantie kwijt kan raken?