Hallo allemaal,
Ik heb woensdag nieuwe banden laten monteren (inclusief balanceren), Bridgestone Turanza ER300's in de maat 185/50 R16. De zaak waar ik dit heb laten doen had hier nog een setje van liggen, overige voorraad volgens de verkoper, dus ook een mooi prijsje. Nu was ik er ff bij tijdens het monteren van de banden en toen viel me op dat alle banden gemarkeerd waren op wielpositie (LV, RV etc...). Ik de monteur dus vragen of ze wel echt nieuw waren, en ja dat waren ze volgens hem, want de gele streep en de kleine nokjes zaten nog op het profiel. Zal wel een keer verkeerd besteld en gemonteerd zijn geweest, en daarna weer van die velgen afgehaald.
Afijn, meteen na het monteren begon het gedonder al. Op de snelweg erg trillen, ben vandaag dus weer terug gegaan. Banden zijn opnieuw gebalanceerd, was inderdaad onbalans en nu is het trillen weg. Prima dacht ik. Ga ik eens kijken wat de DOT code van de banden is, zie ik tot mijn verbazing dat linksvoor de band verkeerd om gemonteerd zit, de INSIDE kant aan de buitenzijde. Erg typisch en slordige fout voor een bandenbedrijf.
Nu heb ik ook maar eens met een schuifmaat de profieldiepte gemeten, ik kom overal niet verder dan 7.8mm, op een paar punten zelfs maar 7.3mm, na slechts 250km gereden te hebben.
Ik meende dat nieuwe banden altijd rond de 8,5mm profiel hadden. Ik begin nogal te twijfelen aan de professionaliteit van het bedrijf en heb het gevoel dat ik bedonderd wordt. Morgen bij een andere vestiging die ene band maar ff laten omdraaien.
Mijn vraag aan jullie: kan het zijn dat die Bridgestones met ongeveer 8mm profiel beginnen, of wordt ik hier inderdaad bedonderd?
Met vriendelijke groet,
Koekie
Ik heb woensdag nieuwe banden laten monteren (inclusief balanceren), Bridgestone Turanza ER300's in de maat 185/50 R16. De zaak waar ik dit heb laten doen had hier nog een setje van liggen, overige voorraad volgens de verkoper, dus ook een mooi prijsje. Nu was ik er ff bij tijdens het monteren van de banden en toen viel me op dat alle banden gemarkeerd waren op wielpositie (LV, RV etc...). Ik de monteur dus vragen of ze wel echt nieuw waren, en ja dat waren ze volgens hem, want de gele streep en de kleine nokjes zaten nog op het profiel. Zal wel een keer verkeerd besteld en gemonteerd zijn geweest, en daarna weer van die velgen afgehaald.
Afijn, meteen na het monteren begon het gedonder al. Op de snelweg erg trillen, ben vandaag dus weer terug gegaan. Banden zijn opnieuw gebalanceerd, was inderdaad onbalans en nu is het trillen weg. Prima dacht ik. Ga ik eens kijken wat de DOT code van de banden is, zie ik tot mijn verbazing dat linksvoor de band verkeerd om gemonteerd zit, de INSIDE kant aan de buitenzijde. Erg typisch en slordige fout voor een bandenbedrijf.
Nu heb ik ook maar eens met een schuifmaat de profieldiepte gemeten, ik kom overal niet verder dan 7.8mm, op een paar punten zelfs maar 7.3mm, na slechts 250km gereden te hebben.
Ik meende dat nieuwe banden altijd rond de 8,5mm profiel hadden. Ik begin nogal te twijfelen aan de professionaliteit van het bedrijf en heb het gevoel dat ik bedonderd wordt. Morgen bij een andere vestiging die ene band maar ff laten omdraaien.
Mijn vraag aan jullie: kan het zijn dat die Bridgestones met ongeveer 8mm profiel beginnen, of wordt ik hier inderdaad bedonderd?
Met vriendelijke groet,
Koekie
Audi
A3 8P Sportback 2010
1.4 TFSI 125pk