Autosleutels werken niet meer op afstand

M4YN3

Bekend lid
117
54
57
Probleempje.. Zowel bij mijn hoofd- als reservesleutel brandt het LED lichtje niet meer als ik de knoppen indruk. Ik kan dus niet op afstand mijn auto ver-/ontgrendelen. Als ik mijn auto vergrendel en ontgrendel met de fysieke sleutel gaat ook nog eens het alarm af...

Bij beide sleutels heb ik de batterij vervangen (CR2025) en zelfs een 3e en 4e batterij geprobeerd maar het rode LEDje brandt maar niet als ik de knoppen indruk. Ik heb zelfs de contactpuntjes iets omgebogen zodat ik zeker weet dat de batterij contact maakt maar helaas...

Op het internet gezocht en daar vond ik een tip om de batterij eruit te halen, de knoppen in te drukken en/of vast te houden en vervolgens de batterij er weer in te stoppen maar ook dit werkt niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, zijn mijn beide sleutels kapot of kan ik beter even een dealer contacteren?
 
Die diameter van beide batterijen is hetzelfde alleen de 2032 is iets dikker.
De 2032 gaat daardoor langer mee.
De 2032 moet toch echt passen.
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Die diameter van beide batterijen is hetzelfde alleen de 2032 is iets dikker.
De 2032 gaat daardoor langer mee.
De 2032 moet toch echt passen.

Heb ik ook gehad, de 2025 is oficieel door vw geleverd in de sleutel, alleen kan deze door verloop van tijd contact verliezen. De vervanger is inderdaad de 2032. Had zelfs me sleutel opgestuurd omdat ik dacht dat me printplaat beschadigd was. Werdt dus terug gestuurd met een andere batterij en deze mededeling.
Ik had precies dezelfde gedachte @Pigeon Ik haalde er een Panasonic CR2025 uit en een Grundig CR2025 blijkt niet te werken.

Toch nogmaals geprobeerd wat @FFA zegt en nu wordt het nog veel gekker.. ik had nog een Ikea CR2032 liggen en deze er half ingestopt en nu blinkt wel het LED lichtje op! Yay, alleen lijkt deze toch echt niet op de normale manier te passen (klikt niet vast), heb zelf al een deuk in de batterij gedrukt Stick Out Tongue. Met wat gepriegel kreeg ik het dekseltje dicht die er nu voor zorgt dat de batterij er niet uit springt ;)

Thnx voor de hulp boys!6396D10E-EFBF-453B-AF7D-74906BADC7EE.jpeg
 
Bij knoopcellen altijd een goed merk gebruiken zoals Varta, Duracell, Maxell of Panasonic. Goedkope meuk gaat meestal niet lang mee en kan voor de vreemdste problemen zorgen. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn eigen Polo sleutels en mijn vader had al vage storingen met zijn Renault sleutelkaart, beide keren verholpen door goede knoopcellen te gebruiken!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: M4YN3
dit is een sleutel van 2021 type we hebben het hier volgens mij over een ouder model polo dus ben benieuwd wat die mensen in hun sleutel hebben zitten met wel hetzelfde model.
vorm van de oudere sleutel is ook heel anders.
Ik heb een 2013 sleutel en daar zit en past prima een 2032 in!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Volgens mij is het niet slim om een batterij 'in te deuken' zou die dus maar snel weer eruit halen voordat die eventueel gaat lekken (als dit ook zo is bij 2032/2025)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!