Auto trilt vanaf 130km/h

Hallo,

Even een vraagje.
Dit gaat om een Golf 7.5 uit 2019. 1.0 TSI 115PK.
Kon niet zo snel een ander subforum vinden.
Ik heb een storend probleem in deze auto.

Auto rijdt recht als ik het stuur los laat, bandenspanningen in alle banden zijn gelijk.
Geen trillingen in de auto.
Pas als ik met de auto 130km/h+ ga rijden begint de auto licht te ‘trillen’.
De trilling duurt 5 seconden+- , dan ongeveer 5 seconden niks, en dan weer een trilling die 5 seconden +- duurt.
De trilling kan ik beschrijven als een lichte rilling die je krijgt als je lichaam ‘koud‘ is.

De trilling is licht, maar erg genoeg om het op te merken. Het stuur trilt bijvoorbeeld ook niet mee. Toch kan ik de trilling voelen in de stoel.

Ik heb al uitgesloten dat het de motor is door hem in zijn vrij te gooien op die snelheid. Toerental zakte terug naar de 1000 maar de trilling stopte niet.

Wat zal ik nu kunnen doen?
Onder de 130km/h laat het probleem zich niet zien, dus uitlijnen vervalt denk ik? Of toch niet?
Auto rijdt ook gewoon recht.

Ik hoor het graag. Ik zal echt niet weten waar ik moet beginnen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
Duur, maar met RoadForce balanceren kun je er achter komen welke band niet goed is en evt corrigeren. Vooral bij hoge snelheden behind de 'rondheid' van een band namelijk een probleem te worden.

Zie het zo: een ei kun je balanceren, maar dat betekend niet dat ie soepel over de weg zal rollen.

Met RoadForce balanceren pakken ze de hoogste/stijfste plek van je band, en draaien ze die naar de laagste plek op de velg.

Zoek een garage die een Hunter GSP9700 heeft staan (en weet hoe ze het apparaat fatsoenlijk gebruiken).
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Brutus
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!