APK remkracht verschil RV+RA

Vandaag auto voor de APK gehad, met als resultaat afkeur. RA+RV hebben 45% afwijking.

Vorig jaar voor APK schijven plus remmen vervangen, inclusief alle olie geflusht. Remschijven zijn evenveel versleten en ik voel en zie ook nog niks bijzonders klauw er nog niet af gehad. Rem schoenen achter denk 4 jaar geleden vervangen maar zien er wel glazig uit.

Gekke hierin is dat zowel voor als achter afwijken. De verdeler regelt dacht ik alleen voor en achter, niet links en rechts toch? Andere tips zijn welkom/
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
dus tussen LV en RV zit verschil en tussen LA en RA zit verschil?
Yes. Ik zal morgen kijken of ik geen lucht in de leidingen heb en of de zuigers vrij lopen. Achter komt gewoon nieuwe set schoenen plus cilinders.

Shitte is gewoon dat de garages hier geen tijd nu voor hebben en ik geen testbank dus zal hit or miss worden als er niks uit komt morgen.

Hobby :)
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Auto heeft weer APK. Geen smoking guns gevonden, maar het volgende heb ik gedaan;
-nieuwe remschoenen plus cilinders achter
-Nieuwe remblokken voor
-Nieuwe zuiger in klauw rechtsvoor

Auto had ook een scheurtje in aandrijfashoes, misschien dat het remblok vet is geworden wat voor verminderde druk zorgde....Hoes vervangen was btw een flinke klus, die aandrijfas zat zo vast als een huis. Uiteindelijk speciale pers voor moeten bestellen maar wat een geweld was daar voor nodig....
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Auto heeft weer APK. Geen smoking guns gevonden, maar het volgende heb ik gedaan;
-nieuwe remschoenen plus cilinders achter
-Nieuwe remblokken voor
-Nieuwe zuiger in klauw rechtsvoor

Auto had ook een scheurtje in aandrijfashoes, misschien dat het remblok vet is geworden wat voor verminderde druk zorgde....Hoes vervangen was btw een flinke klus, die aandrijfas zat zo vast als een huis. Uiteindelijk speciale pers voor moeten bestellen maar wat een geweld was daar voor nodig....
Klopt dat kan klote zijn, wij hebben een hydraulische pers daarvoor
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!