accu laden via sigaretaansteker

Voor alle ongelovige Thomassen:

Unitec Startkabel 5 m starterkit in de Conrad online shop
842130_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Geen idee of deze ook op onze Polo werkt, maar dat heb ik ook niet beweerd.
 
Ik zou dit echt iedereen afraden! Koop dan een setje gewone startkabels.
Nu ga je je accu opladen door de regelapparaten heen en via dunne kabeltjes in je dashbord. Dit kan gewoon niet goed zijn voor de auto.
 
Ik zou dit echt iedereen afraden! Koop dan een setje gewone startkabels.
Nu ga je je accu opladen door de regelapparaten heen en via dunne kabeltjes in je dashbord. Dit kan gewoon niet goed zijn voor de auto.

Er zal best een stroombegrenzer opzitten.
Ik zag laats noodaccu,s zo groot als een pakje sig.ook om te starten met een lege accu.

Lijkt vreemt,maar met de accupack,daar zit een flutaccu in,een autoradio speelt er amper een kwartier op,maar als hij vol is kun je wel starten (wel icm je lege accu van de auto uiteraard).
 
mijn accu is weer is leeg en heb geen zin elke keer heel mn kofferbak te slopen en wiel eruit voor bij accu te komen.
en heb geen stroom in mn garage dus dacht dit is het of raden jullie het echt af mensen met kennis van zaken
 
Het nadeel is wel op de sigaretten aansteker staat geen constante plus op dus moet het contact op accessoires stand staan voor op te laden. De lader levert maximaal 8 ampere. De zekering zal zeker 10 ampere zijn dus de kabels zullen zeker niet doorsmelten of warm worden. Het is een beetje zelfde principe als een motoraccu opladen. Meestal zit er een klein stekkertje in de buddy seat waar de lader aan gekoppeld word. Wat ik wel betwijfel is of 8 ampere genoeg is voor te starten. Denk dat de accu eerst een paar uur aan de lader moet. Maar het kan geen kwaad voor de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!