Mymac's eerste leasebak: 2022 Polo R-Line Ascot Grey
Mymac's eerste leasebak: 2022 Polo R-Line Ascot Grey

Mymac's eerste leasebak: 2022 Polo R-Line Ascot Grey

Merk
Volkswagen
Model
Polo AW
Uitvoering
R-Line
Kleur
Ascot Grey
Bouwjaar
2022

Algemene informatie

Interieur
R-Line
Sportstoelen met verstelbare lendesteun en hoogte
Digital cockpit
Climate control
Stoelverwarming
Exterieur
R-Line
Getinte ramen
LED verlichting (standaard)
Keyless entry
Parkeersensoren voor + achter
Achteruitrijcamera
Multimedia
Multimedia Pro met 22,9cm display en Beats audio speakers
Motorisch
1.0 TSI 95pk, handgeschakeld
Onderstel
Standaard
Banden & velgen
Banden: Goodyear EfficientGrip 195/55R16 (standaard)
Velgen: Valencia 6 J x 16 - Galvano grey (standaard)
Na acht maanden wachten heb ik afgelopen woensdag eindelijk m'n nieuwe Polo opgehaald! Ik ben er enorm blij mee en hij rijdt zalig; inmiddels heb ik namelijk de eerste 800km erop zitten. Ik ben zelf ook na ontvangst nog zeer enthousiast over m'n keuzes. Hieronder een beschrijving met een paar foto's. Meer (interieur)foto's volgen later!

Exterieur
Ascot Grey met de hoogglans zwarte R-Line accenten en de Galvano Grey Valencia velgen maken een fraaie combinatie. De getinte zij- en achterruiten geven het geheel nog wat extra contrast. Een klein nadeel: Ik heb niet het sportonderstel besteld en omdat het een auto van de zaak is kan ik er geen andere ophanging onder plaatsen. Anders had ik dat wel vrijwel direct gedaan. Een centimeter of 4 lager zou niet misstaan.

De standaard LED verlichting doet uitstekend zijn werk en hoewel ik niet met de IQ.Light verlichting heb gereden, mis ik het niet (oké, een klein beetje vanwege de looks). Ik ben niet meer dan (bi-)xenon gewend, dus het is gewoon weer een stapje luxer/beter voor mij.

Interieur
Het grijze motief op de stoelen (foto's van binnen volgen later) ziet er leuk uit, samen met de alcantara achtige accenten. De sportstoelen zitten iets stugger dan de comfortstoelen in m'n vorige Polo, maar bieden meer ondersteuning in bochten en hebben een instelbare lendesteun. Veel prettiger vind ik persoonlijk.

Het stuur is wat dikker en ligt fijn in de handen. Gelukkig heeft de Polo (nog) geen touchknoppen op het stuur, want fysieke buttons hebben de voorkeur bij mij. Een klein minpuntje volgt als ik door het stuur kijk: het standaard digitale cockpit is vrij summier en niet heel fraai ten opzichte van het Digital Cockpit Pro wat in m'n vorige tijdelijke Polo zat. Ik wil het eigenlijk nu al graag achteraf laten inbouwen.

Wat wel erg strak oogt en fijn in gebruik is, is het grote Multimedia Pro scherm. Het ontbreken van fysieke (draai-)knoppen draagt bij aan een rustig dashboard en de sfeerverlichting maakt van avondritten een extra feestje. Dit zat een x aantal jaar geleden alleen nog in S-klasses en dergelijke, dus hoe leuk is het om zulke zaken in een B-segmenter te hebben tegenwoordig. Om het knusse gevoel verder te benadrukken is de zwarte dakhemel wederom een genot. Ik heb dit ook bewust als eis gesteld toen ik naar m'n MINI en (inmiddels weer verkochte) BMW zocht.

Aandrijflijn
Ik kan hier op verschillende manieren over schrijven. Als ik het objectief en op zichzelf beschouw, vind ik het persoonlijk een prettig motortje en het schakelt soepel. Hij is pittig genoeg, maar natuurlijk 'mis' ik soms vermogen om het leven op de weg eenvoudiger te maken. Privé heb ik nog een MINI Cooper S met ruim 170pk, wat uiteraard een stuk rapper is, maar ook daarin mis ik soms power. Bijvoorbeeld op de Nürburgring tussen Breitscheid en Karusell, waar het nogal omhoog gaat.

Enerzijds heb ik in vrij veel hele snelle auto's gereden om gauw teleurgesteld te zijn, anderzijds heb ik als voorloopauto zo'n zes maanden in een Opel Corsa met 1.4 n/a motor gereden, wat echt een rijdende ramp was. Zo traag, onzuinig en gehorig (wat dan wel weer netjes is: ik kon er steevast de opgegeven 0-100 tijd mee halen). Maar goed, om daarna in dit soepele apparaat te stappen is dus een grote stap voorwaarts!

Ik moet nog uitzoeken of de OEM software van de 115pk versie erop mag van m'n leasemaatschappij, of dat maatwerk van VAG Techniek zelfs mag. Ik schat de kans op 95% van niet, maar niet geschoten is altijd mis. Iemand anders daar ervaring mee?

Plannen
Gezien het een leaseauto betreft zijn de plannen dus nihil. Digital Cockpit Pro en andere software zijn m'n grootste wensen. Wel ga ik er binnenkort mee naar Zweden, waar ik hopelijk wat mooie foto's kan gaan schieten.

DSC07714.jpgDSC07722.jpgDSC07772.jpgDSC07776.jpg

Comments

Hallo MyMac,

Mooie sfeerfoto ! Inderdaad een mooie combinatie "Ascot Grey" met die zwarte R-line accenten. Ben benieuwd naar het interieur.

De nieuwe achterlichten zijn echt super, laten de auto breder lijken, had VW eerder moeten doen.

Jammer dat de Digital Cockpit Pro ontbreekt, maakt het natuurlijk wel af. Enig idee wat de inbouw gaat kosten ?

Hoop voor je dat de leasemaatschappij een beetje meewerkt voor wat betreft de software.

Veel plezier met je aanwinst en de groeten.

Jake
 

Item information

Added by
mymac
Weergaven
888
Watchers
1
Reacties
1
Last update

More in Volkswagen Polo AW

  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!