Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig geweest met het oriënteren naar de mogelijkheden om mijn Polo te chiptunen, echter ben ik nooit tot een definitief besluit gekomen en doorgegaan met afspraak te maken bij mogelijke tuners. Ik heb nu uiteindelijk besloten om er echt werk van te maken en de knoop door te hakken! Na wat rondkijken en lezen wil ik gaan voor een chiptune van 90PK naar 130PK - 140PK.
Ik heb nog wel een aantal vragen wat betreft de volgende zaken:
- Ik heb verschillende specialisten voorbij zien komen en de meest prominente die telkens worden genoemd zijn VAGTechniek & JD Engineering. Zelf was kwam ik ook uit op DVX Performance, maar hier op dit forum heb ik niet veel ervaringen/reviews erover gelezen. Als ik kijk naar de prijsverhoudingen, dan lijkt DVX Performance ook een hele goede optie (->140PK voor €412, in tegenstelling tot de €699 en €499). Ik heb nu zo'n idee, naar aanleiding van de vele reviews, dat VAGTechniek en JD Engineering gewoonweg erg betrouwbaar en top zijn, dus je waar krijgt voor je geld. Alleen ziet DVX Performance er in mijn optiek ook zeer professioneel uit en lees ik ook wel goede reviews buiten dit forum om; vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met hun.
Tevens zag ik dat de voornamelijke specialist in België zit, maar in de tussentijd hebben zij ook een locatie in Nederland?
- Als mijn Polo uiteindelijk gechiptuned is, zal dit in de toekomst enige problemen veroorzaken bij de Volkswagen garage? BV. voor een grote beurt of voor een APK keuring. Ik heb geen idee in wat voor categorie chiptuning valt en tot in hoeverre dit toegestaan is. Niet dat ze de volgende keer er moeilijk over doen en dus de software of ECU resetten.
- Ik heb ook af en toe wat voorbij zien komen over het veranderen van de benzine die getanked wordt na het chiptunen (BV. van 95 naar 98)?
Is dit een vereiste na het chiptunen of enkel maar advies zodat je motor het meest optimaal draait en geen schade oploopt?
Alvast bedankt als iemand mij iets meer kan inlichten over de bovengenoemde zaken.
Ik ben al een tijdje bezig geweest met het oriënteren naar de mogelijkheden om mijn Polo te chiptunen, echter ben ik nooit tot een definitief besluit gekomen en doorgegaan met afspraak te maken bij mogelijke tuners. Ik heb nu uiteindelijk besloten om er echt werk van te maken en de knoop door te hakken! Na wat rondkijken en lezen wil ik gaan voor een chiptune van 90PK naar 130PK - 140PK.
Ik heb nog wel een aantal vragen wat betreft de volgende zaken:
- Ik heb verschillende specialisten voorbij zien komen en de meest prominente die telkens worden genoemd zijn VAGTechniek & JD Engineering. Zelf was kwam ik ook uit op DVX Performance, maar hier op dit forum heb ik niet veel ervaringen/reviews erover gelezen. Als ik kijk naar de prijsverhoudingen, dan lijkt DVX Performance ook een hele goede optie (->140PK voor €412, in tegenstelling tot de €699 en €499). Ik heb nu zo'n idee, naar aanleiding van de vele reviews, dat VAGTechniek en JD Engineering gewoonweg erg betrouwbaar en top zijn, dus je waar krijgt voor je geld. Alleen ziet DVX Performance er in mijn optiek ook zeer professioneel uit en lees ik ook wel goede reviews buiten dit forum om; vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met hun.
Tevens zag ik dat de voornamelijke specialist in België zit, maar in de tussentijd hebben zij ook een locatie in Nederland?
- Als mijn Polo uiteindelijk gechiptuned is, zal dit in de toekomst enige problemen veroorzaken bij de Volkswagen garage? BV. voor een grote beurt of voor een APK keuring. Ik heb geen idee in wat voor categorie chiptuning valt en tot in hoeverre dit toegestaan is. Niet dat ze de volgende keer er moeilijk over doen en dus de software of ECU resetten.
- Ik heb ook af en toe wat voorbij zien komen over het veranderen van de benzine die getanked wordt na het chiptunen (BV. van 95 naar 98)?
Is dit een vereiste na het chiptunen of enkel maar advies zodat je motor het meest optimaal draait en geen schade oploopt?
Alvast bedankt als iemand mij iets meer kan inlichten over de bovengenoemde zaken.
Volkswagen
Polo 6C
1.2 TSI 90PK -> 140PK (DVX Performance)