Hallo Polo-lieden!
Ik heb sinds pas een Polo gekocht, nu lijkt het mij ook geweldig fijn als deze blijft rijden. Omwille al mijn auto-kennis (bijna niks) wil ik toch mijn best doen om alles zelf te verhelpen/onderhouden..
Het blokje is een 1000cc benzine uit 1991, na research (autopapieren niet bij de hand) is het een IIF, correct me when I'm wrong!
Na een paar dagen rijden zonder problemen begonnen al wat mankementen.
Hij start moeilijk, in het begin hielp het wel als ik de koppeling liet opkomen, dit heb ik al enkele keren moeten doen. Naderhand viel hij ook stil toen ik wou optrekken bij het stoplicht..
Nu zijn de problemen wat erger, hij start alleen als ik heel veel geluk heb.. Ik had de bougies daarna vervangen.
Het startprobleem bleef.. Na veel proberen toch weer aan de praat en even stationair laten lopen..
Toen was spulletjes binnen gehaald en de auto laten lopen, eenmaal buiten liep het koelvloeistof van de oprit af.
Radiator draaide niet, koelvloeistof kookte en werd uit het reservoir gegooid.
Temperatuurmeter stond nog gewoon op 0. Auto maar afgeschakeld, koelvloeistof bijgevuld tot gewenst peil.
Toch maar de garage gebeld waar ik de polo gehaald heb.
Na telefonisch consult; luchtfilterbak losgehaald waar ik een los slangetje vond die toen een fluitend geluid maakte. (voorheen niet opgevallen..) Het slangetje zoog lucht, monteur adviseerde mij deze af te stoppen.
Dit gedaan, motor liep rustiger stationair en het geluid was weg..
Met de motor nog enigszinds warm startte hij als een tierelier! Mooi! Dacht ik..
Nu start de motor nauwelijks, accuprobleem is al uitgesloten, bougies zijn nieuw.. Na wat googelen verdenk ik het gasklephuis, maar zoek nu liever wat polo-expertise voordat ik dingen da doen die misschien niet nodig zijn..
Heeft iemand een idee..?
Ik heb sinds pas een Polo gekocht, nu lijkt het mij ook geweldig fijn als deze blijft rijden. Omwille al mijn auto-kennis (bijna niks) wil ik toch mijn best doen om alles zelf te verhelpen/onderhouden..
Het blokje is een 1000cc benzine uit 1991, na research (autopapieren niet bij de hand) is het een IIF, correct me when I'm wrong!
Na een paar dagen rijden zonder problemen begonnen al wat mankementen.
Hij start moeilijk, in het begin hielp het wel als ik de koppeling liet opkomen, dit heb ik al enkele keren moeten doen. Naderhand viel hij ook stil toen ik wou optrekken bij het stoplicht..
Nu zijn de problemen wat erger, hij start alleen als ik heel veel geluk heb.. Ik had de bougies daarna vervangen.
Het startprobleem bleef.. Na veel proberen toch weer aan de praat en even stationair laten lopen..
Toen was spulletjes binnen gehaald en de auto laten lopen, eenmaal buiten liep het koelvloeistof van de oprit af.
Radiator draaide niet, koelvloeistof kookte en werd uit het reservoir gegooid.
Temperatuurmeter stond nog gewoon op 0. Auto maar afgeschakeld, koelvloeistof bijgevuld tot gewenst peil.
Toch maar de garage gebeld waar ik de polo gehaald heb.
Na telefonisch consult; luchtfilterbak losgehaald waar ik een los slangetje vond die toen een fluitend geluid maakte. (voorheen niet opgevallen..) Het slangetje zoog lucht, monteur adviseerde mij deze af te stoppen.
Dit gedaan, motor liep rustiger stationair en het geluid was weg..
Met de motor nog enigszinds warm startte hij als een tierelier! Mooi! Dacht ik..
Nu start de motor nauwelijks, accuprobleem is al uitgesloten, bougies zijn nieuw.. Na wat googelen verdenk ik het gasklephuis, maar zoek nu liever wat polo-expertise voordat ik dingen da doen die misschien niet nodig zijn..
Heeft iemand een idee..?