Zomerbanden

TolgaE

Premium lid
592
184
77
Hoi,

Ik ben aan het orienteren op nieuwe zomerbanden voor onder mijn Polo.

Welke hebben jullie? En zijn jullie er tevreden mee?

Zelf zat ik te denken aan:

- Bridgestone Turanza T005
- Vredestein Sportrac 5
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  X  X 
Interessant! Hier ga ik even meelezen.
Ik overweeg ook nieuwe bandjes aangezien 2 banden uit 2011 zijn en veel kabaal maken tov van Mn nieuwe winterbanden set.
Ik zoek vooral comfort, zuinig en stil. Elke A4 in de file niet zoveel performance nodig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
even de autobanden testen van adac en anwb lezen.
Daarna de goedkoopste vinden op bandenspotter.nl

185 breed of 195 breed kan al veel verschillen op dezelfde band dus tenzij iemand dezelfde maat heeft als jij is vergelijken lastig
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Dat is een test van 2013.

Ik kijk zelf wel eens op tyrereview.co.uk. Daar verzamelen ze per type band verschillende testen+reviews.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Als je tussen die 2 twijfel zal ik voor de Vredestein gaan,
De bridgestone willen nogal snel cuppen en lawaai maken.

Banden zoals hierboven(met alle respect) zal ik nooit doen, daar heb ik zat voorbeelden van voorbij zien komen kwa grip met regen ect..
Heb je nog andere aanbevelingen? Ik merk dat er niet echt veel (goede) keuze is bij deze bandenmaat.
 
Volkswagen  X  X 
Ik heb op aanraden van een maatje Continental ContiSportContact 5 genomen. Die van hem gingen járen mee onder zijn Leon met 300+ pk.
Voor zo'n 90pk Polo'tje is het misschien een beetje overkill en aan de prijs voor 18", maar vertrouw er dan op dat deze ook heel lang mee zullen gaan.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Ik ga voor de Bridgestone Turanza T005 maar nu is de keuze tussen 84H of 88H (XL). Welke zouden jullie nemen?

De T005 zijn de nieuwste versies toch? Geloof dat die t in de diverse testen echt wel goed doen.

Ik zou zelf gaan voor de band met de laagste belasting maximum en geen xl. Dat is allemaal voor extra gewicht en hoge snelheden etc.

Ik kies hier zelf niet voor om zoveel mogelijk comfort te behouden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
De T005 zijn de nieuwste versies toch? Geloof dat die t in de diverse testen echt wel goed doen.

Ik zou zelf gaan voor de band met de laagste belasting maximum en geen xl. Dat is allemaal voor extra gewicht en hoge snelheden etc.

Ik kies hier zelf niet voor om zoveel mogelijk comfort te behouden.
Ik heb best wel een sportief rijgedrag en heb best vaak meer dan 3 man in de auto. Daarnaast lees ik ook dat de XL altijd de betere keuze is in verband met rijgedrag etc..
 
Volkswagen  X  X 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!