Xenonlichtbeeld trilt (links)

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Beste leden,

Ik ben weer na een lange reis (11.000km) met de Polo weer terug in het land en ik heb een probleempje gemerkt.

Tijdens mijn rondreis is mijn linker xenonlampje stuk gegaan. Deze heb ik laten vervangen. Ook de rechter maar voor de zekerheid gedaan. (duur grapje).

Ik heb de originele bi-xenon koplampen zonder de hoogteregeling omdat ik de koplampen jaren geleden achteraf heb ingebouwd.

Nu merk ik dat het lichtbeeld tijdens het rijden trilt. Ik denk zelf dat alleen de linker deze kuren heeft gezien ik het trillend beeld vaak ook aan de linkerkant van een voertuig voor mij zie als ik er vlak voor rij.

Wat kan er zijn? Op Google lees ik mensen met ongeveer dezelfde probleem en lees dat het motortje voor de hoogteregeling weleens los kan zitten waardoor het lampje omhoog en omlaag trilt.

Als dit bij mij ook het geval is, hoe kan je dit weer vast zetten?
 
Dus wat ik begrijp je hebt electronische verstelling ? Om je koplampen omlaag en omhoog af te stellen ? Zo ja ? De stel moter zit in de koplamp zelf waar ook de xenon lamp zit.
Deze zit met een plastic staafje in een houdertje .
Wat je er van links of rechts moet in schuiven wat je uit komt. Als deze los zit kun je het binnenwerk van de lamp op en neer wippe.
Kleine moeite om naar te kijken kost je 15 min !:)
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
zitten de lampjes er wel goed stevig in geklikt? koplamp zit goed in z'n bevestiging?

Niet naar gekeken. Als ik de koplampen los kan halen dan kan ik denk ik ook het probleem oplossen.

En laat het loshalen van de koplampen nou net het probleem zijn, dus vandaar dat ik me even orienteer wat het zou kunnen zijn zodat ik deze bij een garage kan laten demonteren zodat zij ernaar kunnen kijken en ik al ongeveer weet waar ze naar moeten kijken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!