Xenon verlichting foetsie

Afgelopen nacht xenon verlichting uit m'n polo r-line gestolen. Ruit ingetikt, motorkap open, lampen er uit. Bij elkaar nog geen 30sec (stond binnen minuut buiten). Dit was in Utrecht en ik was de 20e in een week volgens de politie. Vermoed inclusief navigatie-diefstal, maar er is dus weer een groepje actief hier.
 
Ja is lease dus zal 150 euro risico zijn vermoed ik. Voornaamste is al het gedoe er omheen en het vermoeden dat ze over paar weken/maanden weer op de stoep staan. Denk deel iig even dat het in Utrecht op dit moment opletten is :) Weet niet of ik nog een VAG auto ga nemen als dit allemaal zo makkelijk kan. Binnen 30sec weg dus daar helpt geen alarm tegen. Moeten het gewoon beter vastzetten maar dat doen ze niet hebben ze al aangegeven.
 
Ja is lease dus zal 150 euro risico zijn vermoed ik. Voornaamste is al het gedoe er omheen en het vermoeden dat ze over paar weken/maanden weer op de stoep staan. Denk deel iig even dat het in Utrecht op dit moment opletten is :) Weet niet of ik nog een VAG auto ga nemen als dit allemaal zo makkelijk kan. Binnen 30sec weg dus daar helpt geen alarm tegen. Moeten het gewoon beter vastzetten maar dat doen ze niet hebben ze al aangegeven.

Zooo, dat is wel waanzinnig snel...daar helpt inderdaad geen alarm tegen! Maar dan schroeven ze niets los, en breken het eruit?
 
2 man met accuschroever, ik stond na een minuut buiten en de scooter was al niet meer in zicht. Trokken zich ook niks aan van boze buren die naar buiten schreeuwden terwijl ze nog bezig waren. Een van de schroeven lag nog op de grond. Moet even kijken of de motorkap-hendel vast valt te zetten met een tie-wrap/slot, dat levert genoeg vertraging op om volgende keer er bovenop te kunnen springen.
 
2 man met accuschroever, ik stond na een minuut buiten en de scooter was al niet meer in zicht. Trokken zich ook niks aan van boze buren die naar buiten schreeuwden terwijl ze nog bezig waren. Een van de schroeven lag nog op de grond. Moet even kijken of de motorkap-hendel vast valt te zetten met een tie-wrap/slot, dat levert genoeg vertraging op om volgende keer er bovenop te kunnen springen.
Gewoon je hendel aan de binnenzijde eraf halen en mee naar binnen nemen. Zou je eigenlijk standaard moeten doen als je xenon hebt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thijs145
Gewoon je hendel aan de binnenzijde eraf halen en mee naar binnen nemen. Zou je eigenlijk standaard moeten doen als je xenon hebt!

Is dat zo makkelijk dan? Heb niet echt zin om te leven naar wat er kan gebeuren, maar als het 1 seconde werk is dan is het misschien een optie. Zonder de hendel niet makkelijk te openen? Kan eventueel ook in de auto ergens verstoppen natuurlijk, hoef je het niet elke dag te doen.
 
Is dat zo makkelijk dan? Heb niet echt zin om te leven naar wat er kan gebeuren, maar als het 1 seconde werk is dan is het misschien een optie. Zonder de hendel niet makkelijk te openen? Kan eventueel ook in de auto ergens verstoppen natuurlijk, hoef je het niet elke dag te doen.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar schijnt 1 seconde werk te zijn.
Misschien kan iemand even vertellen hoe...?
 
Is minder dan 1 sec werk. Ik zal straks foto's maken en uploaden (als het kan met tapatalk) hoe je dat doet. stelt letterlijk niks voor.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Bij mij ook in Utrecht afgelopen week 2x ruit ingeslagen in poging mijn Xenon lampen te stelen. Inmiddels 4 pogingen sinds januari dit jaar. De 1e keer is het ze gelukt de Xenon lampen te stelen. Ik heb toen het alarm-plus vervangen door een goed alarm, veiligheidsfolie op de ramen gedaan en de lampen met speciale bouten vast gezet. Resultaat is dat sinds de 1e poging de lampen niet meer meegenomen zijn maar het folie houdt ze denk ik 30s langer bezig. Het alarm doet wel goed zijn werk, alleen als ik buiten ben zijn de daders al lang weg en zit ik weer met ruitschade of meer.. De speciale bouten krijgen ze echt niet los maar goed dat zien ze niet van buiten en heeft ze niet weerhouden het zelfs 2x in 1 week te proberen. De laatste keer was de auto nog geen hele dag terug van de garage. Ze komen hier elke keer stipt om 2:30 in de nacht, inmiddels heb ik een biologische klok en wordt ik elke nacht rond deze tijd wakker..

De politie komt niet eens langs als je niet aangeeft dat je de dader gezien hebt. Mijn verzekering begint steeds moeilijker te doen en zit er aan te denken de Polo te verkopen.

Het plezier van mijn Polo is wel weg zo.
 
Stuur maar een prive bericht als je wilt weten wat voor bouten ik gebruikt heb. Straks lezen de dieven hier ook mee ;)

Idd! Super dat je deze info wilt delen, maar rekening houdt met het idee dat iedereen het kan lezen ;). Kijk voor je reactie ook even hoeveel berichten de beste gebruiker heeft geplaatst (Krisrock is oke hoor ;))
 

Even gebeld met bureau utrecht, ga morgen even langs om een "mutatie" aan te laten maken. Kan zijn dat ze het dan doorgeven aan digitale recherche als ze er wat mee willen/kunnen. Wel erg toevallig.

@spawn: daar was ik dus al bang voor. Zie pm verder. 4.15 uur in de ochtend hier overigens. Politie stond hier wel gelijk voor de deur en hebben het goed afgehandeld. Kwam wel doordat aantal buren 112 belden terwijl ze nog bezig waren.

Is minder dan 1 sec werk. Ik zal straks foto's maken en uploaden (als het kan met tapatalk) hoe je dat doet. stelt letterlijk niks voor.

Graag! Gaan het ze zo lastig mogelijk maken.
 
eigenlijk toch raar jongens dat wij een mooie polo kopen of wat dan ook voor auto, met wat extras erop en dat wij dan ook allerlei fratsen moeten uithalen om onze auto te gaan ombouwen of hendels eraf te halen of extra schroeven in de koplampen te zetten of obds om te leggen. dat is toch niet meer normaal, het zal nooit veranderen vroeger was het ook al zon rage om de grille of verstralers extra antidiefstal te maken van een golfje 2 en in de toekomst zal dat echt niet minder worden en de verzekeringen duurder worden.
ze moeten bij de vw maar is gaan nadenken vind ik, maar ja wat geld mijn mening nu.
ik zweer het de eerste die ik betrap aan mijn auto die zal niet ver rennen....
vind dit echt kl*te voor iedere gedupeerde
gefrustreerd word ik van deze vehalen.
ik hoop dat alles netjes voor je word opgelost met je xenon
sterkte
 
Sorry dat ik een wat ouder topic omhoog schop, maar ook bij mij is in Utrecht vorige week woensdagnacht ingebroken. Xenon verlichting + RNS315 meegenomen. Politie is het wel opgevallen, daar ze netjes een briefje in de bus hadden gedaan. Onvoorstelbaar en je kan er niets tot weinig aan doen..
 

Bijlagen

  • IMG_0413.jpg
    IMG_0413.jpg
    633.1 KB · Weergaven: 311
  • IMG_0416.jpg
    IMG_0416.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 325
  • IMG_0421.jpg
    IMG_0421.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 305
  • image.jpeg
    image.jpeg
    757.5 KB · Weergaven: 241
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!