Wlan via hotspot ellende

Hoi medelezers/schrijvers.

Heb het volgende probleem.

Op mijn IPhone 6 heb ik een Wifi hotspot aangemaakt om de Wlan (internet) in mijn Polo AW te benaderen, alles werkt (Discovermedia) perfect....maar als ik de auto heb verlaten en weer terug kom dan moet ik telkens opnieuw de hotspot aan-en-uit knopje op mijn IPhone 6 gebruiken om internet verbinding in mijn Polo opnieuw terug te krijgen.

Vindt dit zeer irritant en we leven in 2019 toch !

Mijn vraag: is dit een bekend probleem, wat doe ik verkeerd en zo ja wat kan ik hier aan doen?
 
VW POLO AW  Polo AW  1.2 TSI 
Had ik ook. Ik heb gewoon een 4G USB dongle van Huawei ingeplugd met een data only Sim kaartje. Zoiets kan je ook van VW zelf kopen, maar is dan drie of vier keer duurder. VW carstick heet dat dan.
Verbinding wordt dan iedere keer automatisch gestart bij het aanzetten van het contact! Werkt perfect.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Had ik ook. Ik heb gewoon een 4G USB dongle van Huawei ingeplugd met een data only Sim kaartje. Zoiets kan je ook van VW zelf kopen, maar is dan drie of vier keer duurder. VW carstick heet dat dan.
Verbinding wordt dan iedere keer automatisch gestart bij het aanzetten van het contact! Werkt perfect.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallo Fredbaas, inmiddels een 4G Huawei dongel en data simcard besteld, bedankt voor het advies
 
VW POLO AW  Polo AW  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: fredbaas
Volgens mij is dit heel normaal en moet dit ook altijd zo doen.
Als de verbinding tijdelijk is onderbroken (bv. te veel afstand) dan moet je weer opnieuw het verbindingsknopje uit- en weer aanzetten.
Waarschijnlijk veiligheid ofzo.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!