Witte koplampen

Ik zou veel witter licht willen uit de koplampen van mijn 6c.
Echter moet het niet blauw zijn, dus geen immitatie xenon. Wel is veel lichtopbrengst gewenst.

Zit hier eigenlijk H7 in ?

Wie heeft er ervaring met een mooi setje lampen die wit licht geven ?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Xenon wilt niet zeggen blauw licht. Neem een xenonsetje van 4300 of 5000k en je hebt wit licht.

Ik heb/had phillips whitevision maar was er wat teleurgesteld van, nog altijd redelijk gelig. Heb nu een 5000k xenon s
9dbc5ac4787aca985768e8b1b7bee8e6.jpg
etje en is ideaal in mijn ogen.
 
Xenon ga ik niet aan beginnen, vind het geen gezicht als het niet origineel is.
Osram nighbreakers heb ik in mijn 6R gehad, maar die gaan 2x peer jaar kapot zo'n beetje, dus dat is ook geen optie.

Dan ga ik de Philips Whitevision maar eens proberen !!!
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
White vision zijn echt fijne lampen vind ik, mooi wit licht en je hebt best wel wat meer licht dan met gewoon halogeen. De borden lichten al van ver af op. Maar er knipperen wel afentoe mensen naar mij vooral als ik laat op de avond rijd. Maar heb de lampen gewoon in de normale stand staan dus weet niet hoe het is voor tegenliggers. Als ik dan groot licht aan zet gaat het heel gauw over bij ze in iedergeval.
 
Xenonlamp.nl gisteren LED aangeschaft voor beide polo 6r super resultaat en zonder balasten
Die led ombouwlampen als dimlichtgebruiken blijf ik maar een risico vinden met die super dikke heatsinks erop (vroeger nog met ventilatortje erachter). Kan me niet voorstellen wat er gebeurd als het buiten 30+ graden is en je uren lang de dimlichten hebt aanstaan. de boel zal vast kapotgaan, smelten dan wel verbranden....
 
Vanavond kwam ik thuis en zei mijn vader dat mijn lamp kapot was ik heb er dus Philips white vision in zitten. Ze bevallen me perfect maarja als ze al binnen een jaar kapot gaan vind ik dat toch een beetje snel. Mijn vraag is of de osram nigtbreakers een vergelijkende licht opbrengst hebben en of deze niet te blauw zijn ? Heb wel gelezen dat osrams een langere levensduur hebben. Voor de prijs hoef je het in iedergeval niet te laten want die is precies het zelfde. Nu zou ik jullie dus willen vragen wat jullie ervaring er mee is of hebben jullie een ander alternatief ?
 
In de vorige auto van mijn vriendin, een Toyota Aygo zaten ook de Philips white vision lampen en ook hier ging er eentje binnen een jaar kapot. Dit setje had ik gekocht bij een autoshop hier in de buurt voor zo'n 27 euro, viel nog mee dus. Nu rijdt ze in een VW Up en ik heb opnieuw een setje white vision van Philips gemonteerd, alleen de prijs, bij diezelfde autoshop, bijna 40 euro, voor precies hetzelfde setje, schandalig. Ik zei nog dat de vorige lampen binnen een jaar kapot waren gegaan, kreeg ik nog 8 euro korting. Dus toch maar meegenomen.
Nu hebben ze op het Up forum over de Osram nightbreaker Unlimited, dat moet een goede lichtopbrengst en ook wit licht geven. Ik heb een setje besteld bij onze sponsor (xenonlamp), 22,94 euro.
Ik heb ze nog niet binnen maar ik ben benieuwd of er nog verschil in zit tussen de Philips en de Osram lampen. Even afwachten dus....;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Woefer en patsus
Hier ook de Philips White Vision lampen! Rij er al een tijdje mee rond en ze bevallen prima.
Het is een stuk witter licht dan de normale verlichting.
Ik ben er dik tevreden mee en het is uiteraard een stuk goedkoper dan xenon..

Ben benieuwd naar de ervaringen met de Osram lampen, maar ik denk dat ik het gewoon lekker bij de Philips lampen hou!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
lees stiekem mee!,heb deze white visions gehad in onze volvo...super! nu toch ook maar eens kijken voor in de polo, benieuwd naar de bevindingen van de osram nightbreaker! let us knowBig Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!