Wil graag nieuwe Pook in Polo 6C monteren

Hoi,
Heb zojuist bericht gehad dat ik volgende week mijn Polo GTI (6-versn hand) kan afhalen.
Heb ook een officiele vw-golf 7sport pookknop (met hoes) gekocht, nu geeft garage aan dat de pook niet past in deze Polo.

Las bijvoorbeeld dat IbifaHo een Audi-A1 pook had geplaatst en dat het volgens hem niet moeilijk was (alleen nieuwe nietjes in rand hoeshouder).
Wat zou het grootste euvel kunnen zijn? (verschil golf en polo) Want ik weet niet hoe een pookknop op de stang vastzit.
Als ik het zelf moet proberen, wat kan ik dan verwachten (nieuw ringetje en/of klemmetje maken?) De hoes zal het probleem toch niet zijn?
Wie heeft er een idee.. dank alvast, Martin
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Was een a3 pook die ik had. Big Grin

Pook zit op de stzng met een klemmetje. Die moet je afbreken/doorknippen en de nieuwe weer erop vast knijpen.

Als je je golf pook + hoes hebt ga je het beter zien, maar je moet idd de hoes scheiden van de plastiek. Die zitten geniet dus mooi de nietjes openen en dzn kan je ze eruit doen. Idem met de originele polo pook. Erna trek je de golf hoes over de plastiek van de polo pook, weer vast nieten en dan kan je hem weer mooi monteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martin-Polo6wit
Bedankt heren,

Gewoon zelf proberen dus ;)
@ Ronald, Ik had toevallig bij fotootjes zoeken, net gezien dat de nieuwe ook 2 vaste nokken heeft aan handrem zijde. Bedankt voor de belangrijke tip.
Want je zal maar een klik-klak pootje afbreken, dan kan je weer nieuw spul gaan kopen.
@ IbifaHo, Neem aan dat die (knijp)ringetjes los te koop zijn? Of zit die bij de nieuwe pook set?

Laat wel weer van me horen als ik de Polo heb. Groet.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Dag,
Heb vandaag de hoes bloot gelegd en het ringetje eraf geknipt, maar nu blijkt de knop nog steeds muurvast te zitten.
Hebben er met zn tweeen aan zitten trekken, nul komma nul beweging !
Willen niet harder trekken ivm met versnellingsbak.
youtub filmpjes (voornamelijk golf en jetta) trekken de knop er vrij makkelijk af, waar kan de mijne evt nog vastzitten?
Kan er nog een schoef of zo onder het schakel-embleempje zitten?
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Kan het kloppen dat ik geen foto's mag plaatsen?
Krijg bij upload bestand (jpg foto) de volgende foutmelding, 0% en dan "er is een fout opgetreden".

Is er iemand op forum die een pook van een Polo 6C 2015/2016 reeds volledig heeft gedemonteerd?
Polo 6Ronald; Heb jij een andere pook geplaatst, of had je de foto gemaakt tijdens andere werkzaamheden aan console?
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Kan het kloppen dat ik geen foto's mag plaatsen?
Krijg bij upload bestand (jpg foto) de volgende foutmelding, 0% en dan "er is een fout opgetreden".

Is er iemand op forum die een pook van een Polo 6C 2015/2016 reeds volledig heeft gedemonteerd?
Polo 6Ronald; Heb jij een andere pook geplaatst, of had je de foto gemaakt tijdens andere werkzaamheden aan console?

Heb deze foto's gemaakt tijdens het inbouwen van me armsteun..
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!