Whitesilver's Polo AW

Goededag allemaal,

Ik rij al geruim drie jaar in een VW polo 1.2 TSI 90PK R-line uit 2015. Heb sinds deze week een bestelling geplaatst voor de Polo AW 1.0 TSI 115PK. Ik had graag de 1.5 TSI besteld maar geen één dealer kon mij vertellen vanaf wanneer die leverbaar is. Aangezien mijn huidige leasecontract over 2.5 maanden afloopt toch maar besloten om voor de 115PK te gaan.
upload_2018-5-23_15-24-16.png

upload_2018-5-23_15-22-30.png
upload_2018-5-23_15-23-13.png


Daarnaast heb ik een vraag voor jullie. Er werd mij bij de dealer verteld dat het niet mogelijk is om een de Brescia 18inch velgen te nemen in combinatie met het sportselect (standaard op de highline), klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast was ik benieuwd of er een verschil zit in de rijhoogte van het sportselect tov de sportonderstel?

Tot slot iemand ervaring met zowel de 1.2 TSI 90PK 6R & 1.0 TSI 115 PK AW ? Ik ben namelijk na drie jaar wel toe aan een iets vlotter auto. Maar ben eigenlijk bang dat de 115PK net niet is. Zit ontzettend te twijfelen.

NB: weet trouwens niet of ik in het juiste sub-forum heb gepost. Zo niet mijn excuses
 

Bijlagen

  • upload_2018-5-23_15-22-54.png
    upload_2018-5-23_15-22-54.png
    11.8 KB · Weergaven: 46
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Goededag allemaal,

Ik rij al geruim drie jaar in een VW polo 1.2 TSI 90PK R-line uit 2015. Heb sinds deze week een bestelling geplaatst voor de Polo AW 1.0 TSI 115PK. Ik had graag de 1.5 TSI besteld maar geen één dealer kon mij vertellen vanaf wanneer die leverbaar is. Aangezien mijn huidige leasecontract over 2.5 maanden afloopt toch maar besloten om voor de 115PK te gaan.
upload_2018-5-23_15-24-16.png

upload_2018-5-23_15-22-30.png
upload_2018-5-23_15-23-13.png


Daarnaast heb ik een vraag voor jullie. Er werd mij bij de dealer verteld dat het niet mogelijk is om een de Brescia 18inch velgen te nemen in combinatie met het sportselect (standaard op de highline), klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast was ik benieuwd of er een verschil zit in de rijhoogte van het sportselect tov de sportonderstel?

Tot slot iemand ervaring met zowel de 1.2 TSI 90PK 6R & 1.0 TSI 115 PK AW ? Ik ben namelijk na drie jaar wel toe aan een iets vlotter auto. Maar ben eigenlijk bang dat de 115PK net niet is. Zit ontzettend te twijfelen.

NB: weet trouwens niet of ik in het juiste sub-forum heb gepost. Zo niet mijn excuses
Ik zit net in een nieuwe 115pk vanuit een Blue GT 150pk.
Ik moet zeggen de GT was natuurlijk merkbaar sneller maar deze is voor in de stad een prima karretje.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Heb naast de 1.0 TSI (DSG) een gechipte Octavia 1.4 TSI (schakel).

Octavia gaat net wat harder door met een hogere top maar daar de AW DSG heeft vind ik die toch leuker rijden.
 
Volkswagen  Polo AW R-Line  1.0 TSI 
Hele gave configuratie! Volgens mij heb je bijna alle opties aangevinkt. ;)

Wat houdt 'modeljaar 2019' in? En wat staat er in de overeenkomst voor de WLTP die ingaat vanaf september? Volgens mij heeft Pon de afspraak dat de prijs gelijk blijft bij aflevering in 2018, ongeacht een BPM verhoging.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Hele gave configuratie! Volgens mij heb je bijna alle opties aangevinkt. ;)

Wat houdt 'modeljaar 2019' in? En wat staat er in de overeenkomst voor de WLTP die ingaat vanaf september? Volgens mij heeft Pon de afspraak dat de prijs gelijk blijft bij aflevering in 2018, ongeacht een BPM verhoging.

Hij is inderdaad bijna vol. Heb een budget voor een halfvolle golf. Uiteindelijk besloten om toch voor een volle polo te gaan met een looptijd van 3 jaar i.p.v. golf 7 met een looptijd van 5 jaar. Wat modeljaar 2019 inhoudt, geen flauw idee. Ik heb as zaterdag een vervolg afspraak bij de dealer. Ga dit en het effect ban WLTP gelijk navragen. Thanks!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Hij is inderdaad bijna vol. Heb een budget voor een halfvolle golf. Uiteindelijk besloten om toch voor een volle polo te gaan met een looptijd van 3 jaar i.p.v. golf 7 met een looptijd van 5 jaar. Wat modeljaar 2019 inhoudt, geen flauw idee. Ik heb as zaterdag een vervolg afspraak bij de dealer. Ga dit en het effect ban WLTP gelijk navragen. Thanks!

Ik heb vorige week m'n Polo besteld en met dezelfde reden voor de Polo gekozen en niet de Golf. Ik zou dan veel meer gaan betalen voor veel minder opties plus dat de Golf7 al uitlopend is.
Heb je al een indicatie van de levertijd gekregen? Ik kreeg te horen dat de auto met een R-line pakket 'veel later' geleverd zou worden dan zonder die optie. Mijn Polo staat op de rol om eind oktober geleverd te worden. Laat maar weten wat de dealer zegt over modeljaar 2019, ik ben wel heel benieuwd:)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Ik heb vorige week m'n Polo besteld en met dezelfde reden voor de Polo gekozen en niet de Golf. Ik zou dan veel meer gaan betalen voor veel minder opties plus dat de Golf7 al uitlopend is.
Heb je al een indicatie van de levertijd gekregen? Ik kreeg te horen dat de auto met een R-line pakket 'veel later' geleverd zou worden dan zonder die optie. Mijn Polo staat op de rol om eind oktober geleverd te worden. Laat maar weten wat de dealer zegt over modeljaar 2019, ik ben wel heel benieuwd:)

De golf 7 wordt Q2 2019 vervangen door de 8. Ik had inderdaad geen zin om veel (lees: 150 - 200 euro per maand) meer te betalen voor een auto die over een jaar al 'verouderd' is.

Ik kon mijn auto ook rond eind oktober/begin november verwachten.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Net terug van de dealer. Nagevraagd wat modeljaar 2019 inhoudt. Mij is verteld dat het een prijscorrectie inhoudt. Het WLTP heeft voor de rest geen effect op de prijs als je je auto voor september (wanneer WLTP van kracht gaat) heb/gaat bestellen. Daarnaast gaat hij voor mij bij PON navragen of het mogelijk is om Brescia velgen te monteren onder een highline. Hij gaf aan dat het volgens zijn weten alleen gemonteerd kan worden onder een GTI ivm met onderstel/ET waarde Etc. Klopt dit?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Ook ik kom van een BGT en tov de 115 PK ja is het inleveren maar ik denk dat in de toekomst wellicht met een tuning op te vangen. Verder ben ik met mn Highline 115PK DSG7 prima tevreden, fijne auto en niet alleen voor in de stad, pfff
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Trouwens een vraagje aan iemand die de opties achteruitcamera en/of spiegelpakket heeft. Is de achteruitcamera verstopt onder de VW logo zoals dat het geval is bij een Golf? Daarnaast ben ik benieuwd of de spiegels automatisch inklappen wanneer je de auto op slot zet.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Hallo Whitesilver,

Ja, de achteruitrijcamera zit net als bij de Golf keurig weggewerkt achter het VW-logo.

Ik heb het spiegelpakket, de spiegels klappen automatisch in wanneer je de Polo op slot zet. Maar ze zijn ook met de hand bedienbaar door aan de knop te draaien. Heb ik nodig bij het binnenrijden van mijn garage. Want als ik ze niet eerst weg klap, bestaat het gevaar dat ik ze er af rijd....
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Iemand al ervaring met chiptunning bij EQ perofrmance, JD of VAGtechniek? Aangezien ik een leaseauto heb ben ik benieuwd of de dealer kan zien dat er wat gewijzigd is aan je software. EQ claimt namelijk van niet....
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Dat kunnen ze altijd zien en zou wel naar een bekende naam gaan zoals je zelf al aangeeft zoals vagtechniek of jd
Ik kom zelf altijd bij vagtechniek maar is ook net wat voor jou dichterbij zit vag en jd zijn vergelijkbaar kwa prestaties
 
waarom zouden ze dat kunnen zien?

zolang de tuner maar niet in de software versie zijn ''handtekening/naam'' zet verwacht ik geen probleem.
het is niet dat de lease maatschapij een auto op de weg gaat controleren op tubrodruk, of de auto tijdens onderhoud op een dynobank zet.


nee in mijn optiek gaat het fout wanneer er ctn.xxxxxxxxxx of JDxxxxxxxxxxx of JB xxxxxxxxxx of pietjepukxxxxxx staat waar normaal iets anders had moeten staan zoals bv vagxxxxxxx of vwxxxxxx in elk geval een oem versie nummer.


mijn auto is gechipt. maar de software versie is kwa naam niet aangepast.
Dus met vcds is er niks vreemds aan te zien. tuurlijk met de software die een chipper gebruikt zal je ongetwijfeld zien dat mijn software anders is dan oem.


Maar als iemand toevallig bij een leasefirm werkt, en hier meer over kan vertellen heel graag
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Bij de dealer vroegen ze bij eerste onderhoud of hij gechipt was, "ja". Daarna nooit meer gevraagd en gewoon geen software updates uitgevoerd. Dealer zal het een zorg wezen, als er iets kapot gaat kunnen ze uren rekenen aan de leasemaatschappij ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!