Welke verlaging, evaringen?

capszz

MyPolo - Team
Sponsor
2,401
2,627
132
Wel edele heren en dames !

Ik zit in een dilemma, ik wil graag de polo verlagen, dmv alleen de veren vervangen.
De bedoeling is dat die er wat mooier uit ziet en niet dat ik als een tokkie schuin over de drempels moet ( de onderlip ben ik al kwijt )

De keuze wordt :
Voor 25mm achter 40mm
Voor 35mm achter 55mm

Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat adviseren jullie?

Gaat om :
Polo 1.2 Bluemotion 6R
Winterset 15"
Zomerset 16"


Ik hoor graag Big Grin
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik heb een polo 6r 1.2 TSI. 17 inch velgen met banden 215/40/R17. Schroefset van AP is besteld bij Hottuning en word 6 juni gemonteerd. ben benieuwd:) incl montage voor € 649,-
 
Volkswagen  POLO  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik heb zelf een GTI onderstel onder mijn 1.6TDI geplaatst en het ziet er al heel strak uit. Ook is de wegligging lekker sportief geworden. Geen stuiterende auto maar ook geen spons (zoals het eerst was). Je moet even wel opletten dat de BM schokberekers ook "zacht" zijn. Dus alleen met veren zul je misschien kunnen krijgen dat je af en toe tegen de limiet van de schokbrekers aan komt, wat niet mooi is.

Ik raad dus aan om een schroefset aan te schaffen wil je echt laag gaan (30mm of hoger). of gewoon ergens een GTI onderstel te scoren en deze te laten monteren. OEM is best Big Grin

Link naar een adv met GTI onderstel:
http://link.marktplaats.nl/m930086640
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
een BM is te licht voor een GTI onderstel en komt daardoor juist hoger op zo'n poten te staan.
zelfde ervaren samen met @crosspoloTSI
Weet je het zeker? De 1.2tsi is lichter maar de 1.2 en 1.6 tdi's vallen juist in de zwaardere categorieën. Dit staat ook op veel verlagingssetten. Maar het kan best dat de 6c gti veren weer meer kilos moeten hebben dan de 1.4gti 6r veren.
 
@capszz je kan hem ook zo verlagen :mrgreen:

fbd872b169465c5ed39c0a85bed249e6.jpg
 
haha gekkies ! ! ik ga denk ik voor Voor 25mm achter 40mm

heb een prijs liggen van 350 euro incl. arbeid , materiaal en btw ! ( EX uitlijnen )
Vond dat wel een goeie prijs, aangezien de rest ver 500 + is
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik zou een schroefset adviseren. Je kan hem dan zo laag zetten als je zelf wilt. Heb je het gevoel dat hij te laag staat, dan draai je hem omhoog. En andersom natuurlijk net zo. Dit is mijn Polo met een schroefset(Weitec/ST - achter 1,5cm lager dan officiele veren van weitec).
Heel af en toe raak ik de grond, maar dan staat hij ook goed laag. Drempels neem ik gewoon recht.
Succes met het maken van een Keuze
poloklein.jpg
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat niet meer mooi staan :oops:
Dat mag Big Grin Iedereen heeft z'n eigen smaakt natuurlijk.

Ik ook niet. Bij te laag verlaagde auto's zie je dat de banden niet recht onder de ronde wielkuip vallen. Lijkt net of de wielen scheef onder de auto zijn gemonteerd.
Bedoel je voornamelijk het achterwiel dus de zij aanzicht of dat je het juist van achter/voor ziet(camber, zie foto)?
Hehehe

Bagged_Vw_Golf_Gti_by_JackinaboxDesign.png
 
Laatst bewerkt:
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!