Welke Vagcom aanpassingen mogelijk Polo GTI 2012

Beste leden,

Ik ben nieuw op het forum. Als het goed is, is volgende week mijn Polo GTI (2012) klaar.
Nu vroeg ik mij af wat er allemaal voor Vagcom aanpassingen mogelijk zijn.
Kunnen jullie mij de leukste dingen vertellen?
Ik heb al een aantal dingen die ik graag zou willen, maar weet niet of het mogelijk is, namelijk:

-Needle Sweep
-Coming Home + Leaving Home (is dit mogelijk? er zit geen autostand op de lichtschakelaar, wel xenon-verlichting aanwezig)
-Automatisch op slot gaan bij bepaalde snelheid
-Ramen openen met sleutel met AB
-Led verlichting dimmen als knipperlamp aangaat??

Dus al weten jullie nog meer (gave) dingen, dan hoor ik het graag!

Mvg,

Ralph
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Bedankt voor jullie reacties! Ik woon zelf in Meerkerk, dat is tussen Vianen en Gorinchem in. Als iemand dat voor mij zou kunnen doen, zou het super zijn. Dit hoeft uiteraard niet kosteloos te gebeuren!

Als het goed is ga ik aanstaande woensdag proefrijden en de knoop doorhakken.
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Als je ooit in regio Eindhoven bent kan ik dat voor je doen. CH/LH kan ik wel aanzetten maar dan moet je handmatig met grootlicht seinen. Wil je de 'echte' CH/LH dan moeten er wat draden getrokken worden geloof ik (weet @iichel beter:)).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Vagcom aanpassingen kan ik doen ja, hoewel needle sweep afhangt van je teller unit, dat werkt niet gegarandeerd bij alle GTI's. CH/LH draden trekken geen idee, ik heb het zelf niet gedaan omdat het een leasebak is. @iichel zal het wel weten maar ik kan het iig niet.

PS. Ramen open met sleutel doet het nog niet? Dacht dat die optie standaard was :eek:
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Goed om te weten dat jij dat voor mij wilt doen! Wat betreft Needle Sweep, moeten we dan maar even checken. Draden trekken wil ik op dit moment ook nog niet gaan doen. Zijn er nog andere leuke aanpassingen?

Het zou kunnen dat dit standaard is, als het goed is krijg ik eind van deze week pas mijn GTI, dus heb het nog niet kunnen testen.:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
CH/LH wil alleen op een GTI, als deze fabriek-af xenon heeft. Anders wordt het lastig.
CH wil alleen manueel (met groot licht seinen), LH is automatisch op basis van de lichtsensor.

Bedankt! De GTI beschikt inderdaad over fabriek-af xenon. Tenminste dit denk ik aangezien er ook koplampsproeiers aanwezig zijn. Vanavond testrijden en hopelijk gelijk aanschaffen!
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
@iichel Maar het is correct dat er kabels getrokken moeten worden toch? Ik heb Xenon/Licht-/Regensensor maar kan CH alleen manueel doen. LH doet momenteel niks, ik dacht omdat de lichtsensor standaard niet is aangesloten (maar wel onderdeel is van de regensensor module)?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
met de extra kabels heb je alleen CH/LH als de lichtschakelaar op auto staat. op ander standen doet CH/LH dan niets.
dit is dan icm de auto light kabelset.

de lichtsensor regelt altijd CH/LH, als deze aanwezig is.
in autos zonder lichtsensor, maar met start/stop en/of xenon, daar werkt CH/LH ongeacht of het donker is, mits geactiveerd met VCDS. maar de succesrate hiervan ligt dan weer niet zo hoog. (50/50)
 
@iichel Hmm vreemd, ik heb het wel geactiveerd (en tijden ingesteld) maar het werkt niet, alleen CH als ik handmatig sein. Ik heb OEM xenon/regen-/lichtsensor/start-stop (BlueGT). Heb je nog pointers waar ik naar zou kunnen kijken om het werkend te krijgen? Zou tof zijn als ik dat werkend krijg. Mbt kabels was ik inderdaad in de war met autolight, thanks.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Je kunt eens in je bcm adaptatie kanalen kijken naar de ch/lh tijdsduur. kanaal 47 en 48 het hoofd
Via de 'standaard' lijst met adaptiekanalen weet ik dat ze beide standaard op 15 sec stonden, maar ik zal vanavond of morgen nog eens checken. Kan ik je een PM sturen als het niet lukt? Wil dit topic niet hijacken :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
met de extra kabels heb je alleen CH/LH als de lichtschakelaar op auto staat. op ander standen doet CH/LH dan niets.
dit is dan icm de auto light kabelset.

de lichtsensor regelt altijd CH/LH, als deze aanwezig is.
in autos zonder lichtsensor, maar met start/stop en/of xenon, daar werkt CH/LH ongeacht of het donker is, mits geactiveerd met VCDS. maar de succesrate hiervan ligt dan weer niet zo hoog. (50/50)

Hoe weet je of je een licht sensor hebt, is dat ergens uit te lezen of is deze altijd aanwezig als je een regensensor hebt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!