Welke Polo te kiezen? (Advies gevraagd)

Polo drivers!

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik wil weten welke Polo aan de hand van deze criteria het best te nemen is.

De polo is bedoeld om +/- 3-5 jaar mee te rijden (denk eerder 3). Ik rij de aankomende 16/36 maanden 100% nog 25.000-30.000km per jaar. Mijn budget is ~€20.000.

Mijn doel is om een zo waardevaste auto te hebben in die 3 jaar. Ik zal hem dus niet gaan chippen en dergelijken.

Mijn vraag, aan alle Polo kenners en enthousiastelingen (ik weet niet of dat een woord is maar vind het wel mooi klinken), wat zijn volgens jou de meest waardevaste Polo('s) op dit moment?

Denk aan exterieur, interieur opties die direct van de fabriek afkomen. En wordt een Polo waardevoller/aantrekkelijker met bepaalde aftermarket toevoegingen?

Succes!

- Polomar
 
Volkswagen  Polo  1.0 DSG 100PK 
Waardevast voor jou zal het niet zijn, gezien na jouw 3 jaar 90dkm erbij zal staan. Polo's blijven sowieso wel een beetje waardevast vind ik.. vooral als je particulier aanschaft en weer verkoopt. Ik zou gaan voor airco, 5 deurs, highline ivm lekkere stoelen en klaar is kees.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Het is heel erg lastig te zeggen wat er over 3-5 jaar nog waarde heeft. Ik zou zeggen, neem geen diesel want dat wordt toch steeds minder populair en kan met jouw kilometrage ook wel uit.
Ik zou denk ik niet een nieuwe kopen. Voor 20,5k heb je een kale 1.0 comfortline 80pk.
Ik zou er eentje kopen van 1-2 jaar oud waar 'de kop vanaf' is qua afschrijving.
Hoe je het ook wendt of keert, afschrijving zul je hebben. De vraag is, wil je per se die 20k op maken of mag het ook minder zijn?

Wat zoek je verder? Wil je DSG, 1.0/1.5 TSI, R-Line pakket, LED koplampen, navigatie, AID, PDC, kessy etc?
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Het is heel erg lastig te zeggen wat er over 3-5 jaar nog waarde heeft. Ik zou zeggen, neem geen diesel want dat wordt toch steeds minder populair en kan met jouw kilometrage ook wel uit.
Ik zou denk ik niet een nieuwe kopen. Voor 20,5k heb je een kale 1.0 comfortline 80pk.
Ik zou er eentje kopen van 1-2 jaar oud waar 'de kop vanaf' is qua afschrijving.
Hoe je het ook wendt of keert, afschrijving zul je hebben. De vraag is, wil je per se die 20k op maken of mag het ook minder zijn?

Wat zoek je verder? Wil je DSG, 1.0/1.5 TSI, R-Line pakket, LED koplampen, navigatie, AID, PDC, kessy etc?
Leuke 6C, dan ben je nog geen 12k kwijt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Het is heel erg lastig te zeggen wat er over 3-5 jaar nog waarde heeft. Ik zou zeggen, neem geen diesel want dat wordt toch steeds minder populair en kan met jouw kilometrage ook wel uit.
Ik zou denk ik niet een nieuwe kopen. Voor 20,5k heb je een kale 1.0 comfortline 80pk.
Ik zou er eentje kopen van 1-2 jaar oud waar 'de kop vanaf' is qua afschrijving.
Hoe je het ook wendt of keert, afschrijving zul je hebben. De vraag is, wil je per se die 20k op maken of mag het ook minder zijn?

Wat zoek je verder? Wil je DSG, 1.0/1.5 TSI, R-Line pakket, LED koplampen, navigatie, AID, PDC, kessy etc?
Bedankt voor je reactie Joosspekloos!!!

Zat zelf te denken aan een ~Automaat DSG 1.0, hoeft van mij geen 200 paarden onder te zitten. Maar automaat en DSG is zeker een plus. En blijft *voor zo ver ik weet) ook het meest waardevast. Nieuw kopen hoeft inderdaad niet zoals jij al zegt.

Diesel raad jij dus af. Goed om te weten. En, volgens jou is de 'kop' er af na 1-2 jaar als ik het goed begrijp?
Ik hoorde zelf dat na 3 jaar de grootste percentages zijn afgeschreven en dat ze dan met kleinere percentages afschrijven.
Correct me if i'm wrong. Wat ik me dan wel afvraag is of 'dat oudere model' dan nog wel heel erg in trek is, of dat ze allemaal de 'nieuwere' willen.

Voor de rest maken die opties me geen bal uit, ik wil gewoon een zo waardevaste auto hebben aan 'het eind van de rit'.
Ik spaar nu ook nog voor andere dingen, en ik weet dat afschrijving nooit te vermijden valt (ja als de auto al afgeschreven is), vandaar deze strategie.
Als ik alles goed voor elkaar heb dan ga ik een auto nemen helemaal naar mijn smaak. Maar voor nu moet ik nog even smaak en economisch mengen. Vandaar de keuze voor de Polo.

Hiervoor Golf 6 1.4 TSI gehad en Golf 6R 1.2. Altijd tevreden mee geweest. Nooit meer dan dat gewild.

Maar ik wil in ieder geval ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk geld kwijt ben en dat ik over een aantal jaar de auto kan verkopen voor een goed bedrag. Ik ben er dus van op de hoogte dat hij afschrijft en kilometers maakt maar ik probeer daaromheen dus zo veel mogelijk van me geld te behouden (op lange termijn).

Die 20K hoeft dus niet op maar hij ligt er wel om te besteden. Had zelf het liefst 18.5K ongeveer in mijn hoofd. Maar als ik een wat duurdere versie moet kopen omdat hij wat waardevaster is, so be it. Dan doe ik het graag.
 
Volkswagen  Polo  1.0 DSG 100PK 
Als het gaat om waarde aan het eind van de rit dan zou ik zeggen, koop een barrel van 500 euro, rijd hem op en koop dan weer een barrel van 500 euro Stick Out Tongue

Ik denk dat ik zelf in jouw situatie een mooie Polo 6C 1.2 TSI (4-cylinder) met DSG zou halen uit 2016/2017/2018.
Zit je heel dik onder de 18.5k, heb je wel een automaat en de MQB generatie qua radio/navigatie.

Je kunt je eens verdiepen in dagwaarde/afschrijving, een vrij theoretisch concept over de waarde/TCO (total cost of ownership) van een auto.
Daarin houd je rekening meer
- aanschaf
- afschrijving (https://www.kentekencheck.me/wat-is-de-gemiddelde-afschrijving-op-een-auto/) OF verkoopwaarde
- verwachte kilometers
- verwachte brandstofkosten
- verwachte reparaties/onderhoud
- verwachte verzekering
- verwachte MRB

Die tel je bij elkaar op en deel je eventueel door het aantal jaren/kilometers wat je dan verwacht.
Dat is je TCO.

Je kunt een beetje een beeld vormen van de aanschafprijzen door te kijken op marktplaats/autoscout/gaspedaal.
Brandstofkosten kun je halen van spiritmonitor (geen fabrieksverbruik nemen!)
Verzekering/belasting weet je al.
En dan kun je voor jezelf bepalen wat je acceptabel vindt en zo een Polo, Golf, Clio, Up, V40 etc eens met elkaar vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Polomar en HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!