wel of niet diesel aanschaf

Ik wil binnenkort overstappen naar een andere auto alleen twijfel tussen diesel of benzine met inachtneming naar de diesel ontwikkelingen in de buurlanden zoals Duitsland nu.. ik rij zelf rond de 30k per jaar.

Liefst wil ik een VW GTD aanschaffen vanaf 2014/2015 maar de twijfel slaat toe wat verstandige keuze is?

Hoor graag hoe jullie erover denken.

Met vriendelijke groet,

Carl
 
Volkswagen  POLO 6r  1.2 bluemotion 
Ik wil binnenkort overstappen naar een andere auto alleen twijfel tussen diesel of benzine met inachtneming naar de diesel ontwikkelingen in de buurlanden zoals Duitsland nu.. ik rij zelf rond de 30k per jaar.

Liefst wil ik een VW GTD aanschaffen vanaf 2014/2015 maar de twijfel slaat toe wat verstandige keuze is?

Hoor graag hoe jullie erover denken.

Met vriendelijke groet,

Carl
Ik heb net een polo 1.4 tdi uit 2015 aangeschaft en denk dat het in zo'n vaart niet zal lopen hoor
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
Ook net trotse eigenaar geworden van een TDI uit 2011 en ik denk inderdaad hetzelfde wat Rob zegt, over 10 jaar is het andere koek uiteraard maar tegen die tijd heb je vast weer een andere.
Mijn mening: doen.
Houdt wel in gedachte dat een diesel uiteraard steeds minder aantrekkelijk word en dus de verkoop steeds moeilijker zal worden. (doet ook iets met je prijs uiteindelijk)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Zelf zou ik geen diesel meer willen aanschaffen.

- Diverse autofabrikanten geven nu al aan te stoppen met het leveren van auto's met een dieselmotor.
- De overheid zal naast de jaarlijks hoger wordende wegenbelasting, ook meer belasting heffen op nieuwe dieselauto's.
- Heel veel ex lease dieselauto's komen nu terug de markt op. Denk aan een Golf Variant, Octavia Combi, enzovoort. Daar zullen er veel van zijn. De aanschafprijs zal nu wel aantrekkelijk zijn. Maar is over een paar jaar om te janken vermoed ik.
- Hier en daar al speculaties dat Duitsland alleen Euro6 diesels toelaat in de grote steden. Moeilijk te voorspellen wat dat gaat doen met het imago van de zelfontbranders.

Bedrijfswagens zal nog wel een lange tijd voortborduren op de dieselmotor. Maar voor de particulier wordt het steeds minder leuk gemaakt.

Dat is mijn visie
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
ik rij nu een 1,2 tdi bm
wegenbelasting 70 p/m
volle tank 45/50 euro = 850 / 900 km rijden

ik rij woon werk 65 km per dag plus wat je er nog los bij rijd
voorheen reed ik met een benzine auto dat was not done stond meer bij de pomp dan dat ik ree :)

je moet voor je zelf een berekening maken of je er mee uit komt moet wel zeggen pak nu eerder de auto om bv spontaan naar scheveningen of wat dan ook te rijden kost je zo weinig brandstof
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
ik rij nu een 1,2 tdi bm
wegenbelasting 70 p/m
volle tank 45/50 euro = 850 / 900 km rijden

ik rij woon werk 65 km per dag plus wat je er nog los bij rijd
voorheen reed ik met een benzine auto dat was not done stond meer bij de pomp dan dat ik ree :)

je moet voor je zelf een berekening maken of je er mee uit komt moet wel zeggen pak nu eerder de auto om bv spontaan naar scheveningen of wat dan ook te rijden kost je zo weinig brandstof
Hey franky 6r. mag ik het adres van jou tankstation;). ik red 45/50 euro niet voor 850/900 km. ik tank goedkoop. 1.36 x 50 liter kom ik toch gouw op 70 euro uit:(.. wat doe ik fout;)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
ik rij nu een 1,2 tdi bm
wegenbelasting 70 p/m
volle tank 45/50 euro = 850 / 900 km rijden

ik rij woon werk 65 km per dag plus wat je er nog los bij rijd
voorheen reed ik met een benzine auto dat was not done stond meer bij de pomp dan dat ik ree :)

je moet voor je zelf een berekening maken of je er mee uit komt moet wel zeggen pak nu eerder de auto om bv spontaan naar scheveningen of wat dan ook te rijden kost je zo weinig brandstof

Volle tank 50 Euro is allang niet meer het geval. Ja, tenzij je nog 10 liter in je tank hebt zitten.
 
Een vriend van mij heeft overigens nog wel een hele mooie Golf 7 "Lounge" te koop omdat hij van baan gaat wisselen.

75.000 km
2.0 TDI
Xenon, adaptief cruise, stoel en stuur verwarming, trekhaak en verder alle opties op panoramadak na

Meen ook nog een set winterwielen aanwezig (lichtmetaal)

upload_2018-10-11_21-56-14.png

Meer foto's/info/telefoon nummer per PB :)
Ga ff een golf promoten hier :confused:;)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en VM407
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!