Weer een tientje plussen. Wat kan ik?

Jafo

Bekend lid
131
54
46
Ik krijg net nieuwe contracten voor de private lease en een tientje per maand omhoog. Belachelijk zeg! Weten de lease rijders onder jullie wat ik kan en mag? Hier baal ik echt van. Tientje lijkt niet veel maar moet maal 12 en maal 5. Toch een side assist die ik al niet ga krijgen. PPPFFFF
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
heel simpel dan heb jij geen auto.. die gasten hebben alles netjes in de regeltjes staan wat ze mogen doen en wat ze mogen verhogen
ik begin er wel over te denken. de communicatie is stroef, vertegenwoordiger geeft pas antwoorden na aandringen. Ik word er moe van. Echter is de auto wel besteld. Dus ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn. Zal nu best wel snel komen denk ik.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
wanneer is je auto besteld? het is heel simpel voor hun, alles wat hun aan verhogingen krijgen berekenen ze door aan jou.
ik ken wat mensen die in de Lease werken, en momenteel is het verschrikkelijk met die verhogingen en idd boze klanten. maar ze gaan je het niet cadeau doen. enige optie die ze klanten geven is ja order annuleren maar dan heb je ook geen nieuwe auto.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
@Jafo is de auto besteld zonder dat je getekend hebt? Heb je al getekend, dan zou ik de kleine lettertjes doorlezen. Mogelijk staat daar in dat ze tussentijdse prijsverhogingen mogen doorberekenen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Jafo
Het is als volgt gegaan. Ik heb alle contracten getekend. VW lease was akkoord, de auto werd besteld. Nu kreeg ik ineens een telefoontje dat de auto duurder wordt en een nieuw contract wat ik nog niet heb getekend. In mijn mail aan de dealer stel ik hem ook de vraag wat er gebeurd wanneer ik niet teken. Maar het antwoord van uranograu geeft de burger moed.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Nou waren wij wel een hele goeie dealer al zeg ik het zelf, altijd netjes met dat soort dingen. Om meer uitleg te geven: zodra de leasecontracten getekend zijn besteld VWPFS de auto bij de dealer voor de prijs zoals zij hebben gebruikt voor berekenen van het leasecontract. Van deze inkooporder kan niet afgeweken worden, die bedragen moeten aangehouden worden. Als de auto duurder is geworden, is dat voor kosten van de dealer. Wil de dealer dit verrekenend hebben met de leasemaatschappij, dan moet dus de prijsverhoging doorgerekend worden, want leasemaatschappij neemt die kosten nooit voor eigen rekening. Die prijsverhoging wordt vaak als 'accessoire' regel opgenomen waardoor die prijsverhoging 100% voor rekening is van de klant (prijsverhoging gedeeld door leasetermijn). Terwijl het eigenlijk ook nog eens restwaardeverhogend zou moeten zijn en dus nooit voor 100% rekening van klant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jafo en Sal
Allen dank voor het meedenken! De kogel is door de kerk. Ik kreeg zojuist een mail van de dealer en plak de tekst hierin.

Het contract waar u voor hebt getekend blijft zoals het is.
Als hier overige kosten bij komen kijken nemen wij deze als bedrijf op ons.
Dus het maandelijkse bedrag blijft voor u hetzelfde.

Ik ben blij dat opgelost is. En voor mij een superoplossing dus. Er vanaf zien was eigenlijk geen optie. De vertegenwoordiger gaat vandaag ergens anders werken. Daar ben ik wel blij om. Alle vragen die ik hem heb gesteld zijn hier op het forum beantwoord. Ik moet zijn antwoorden nog krijgen.........
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Allen dank voor het meedenken! De kogel is door de kerk. Ik kreeg zojuist een mail van de dealer en plak de tekst hierin.

Het contract waar u voor hebt getekend blijft zoals het is.
Als hier overige kosten bij komen kijken nemen wij deze als bedrijf op ons.
Dus het maandelijkse bedrag blijft voor u hetzelfde.

Ik ben blij dat opgelost is. En voor mij een superoplossing dus. Er vanaf zien was eigenlijk geen optie. De vertegenwoordiger gaat vandaag ergens anders werken. Daar ben ik wel blij om. Alle vragen die ik hem heb gesteld zijn hier op het forum beantwoord. Ik moet zijn antwoorden nog krijgen.........
erg netjes want dat hoeven ze niet te doen. maar mooi toch!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!