Water achterklep

Beste leden,
Geen idee waar ik een nieuwe post kan plaatsen, dus vandaar dat ik het hier doe (ben nieuw op het forum).
Ik heb een VW Polo 6r uit 2010. Als het hard geregend heeft hoor ik water klotsen in de achterklep. De VW dealer stelt dat een nieuwe achterruit in moet, deze is €400 excl. montage. Ik geloof eigenlijk niet dat het water via de achteruit in de klep zelf terecht komt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Als je de klep opent komt er water uit het rubber lopen dat linksboven te zien is (deze rubber verbind de zijkant van de auto met de achterklep (waarschijnlijk remkabels derde remlicht)).

Oplossingen of soortgelijke gevallen zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt.
 
volkswagen  polo6r  1.4 
Bedankt voor je reactie. Maar dan nog de vraag; waar en hoe kan ik voortaan zelf een post aanmaken?
Daarnaast heb ik het vermoeden dat het water via het doorvoerrubber van de achterruitwisser naar binnen komt. Een universeel autobedrijf heeft een nieuw doorvoerrubber besteld zodat deze in de achterruit geplaatst kan worden.
 
volkswagen  polo6r  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!