Wat vinden jullie van import auto’s topic

Tijdens mijn zoektocht naar de perfecte polo voor mij heeft een vriend mij geholpen. Hij kon adhv chasisnummer kijken op de computer of er onderhoud, terugroep acties etc waren geweest. En of de KM stand enigszins vertrouwd is. Indien die natuurlijk bij een VW garage is geweest.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Anil5.0
Ja import heeft nou eenmaal een slechte naam maar er zijn zat mensen die ook met een nl auto rotzooien met de km stand en noem maar op snap je me punt een beetje

Ja zoals de km terug draaien voordat je voor en apk of beurt gaat bijvoorbeeld je rijd 15 duizend kilometer per jaar intertussen haal je steeds 7 duizend weg. Met nap is ook niet waterdicht
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Anil5.0
Tijdens mijn zoektocht naar de perfecte polo voor mij heeft een vriend mij geholpen. Hij kon adhv chasisnummer kijken op de computer of er onderhoud, terugroep acties etc waren geweest. En of de KM stand enigszins vertrouwd is. Indien die natuurlijk bij een VW garage is geweest.

Hoef je niet steeds €15 betalen voor kilometer check
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
Een kennis van mijn had interesse in een vw polo had een gevonden op Facebook bpm was oke maar de koper had geen onderhouds boekje de koper zij dat de boekje niet aanwezig was toen hij de auto kocht dus hij wist het eerst ook niet.
Het kan zijn dat deze auto achterstallig onderhoud heeft of dat de kilometer terug gedraaid is het is en import auto. Auto is van 2009 en maar 95.500KM
f26948706a7f7cad603d9ee10174404b.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
Import uit Duitsland, maar de importeur is een autobedrijf die altijd alleen keurige exemplaren importeert met volledige historie en schadevrij. Als er ook maar een beetje twijfel is moet je wel afhaken.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Ben altijd benieuwd waarom hij hem nu al weg doet? Hij heeft hem nog geen half jaar.

Vraag mij ook af misschien weet hij of voelt hij dat er iets mis mee is met die polo of er moet en dure reparatie en wilt hij niet geld aan uitgeven het kan alles zijn maar en half jaar rijden en dan al verkopen is wel raar. De auto heeft geen boekjes miss daar iets mee te maken
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
Soms zie ik op marktplaats 5jaar oude vw polo met maar 20 duizend hebt en de grappige er aan is als ik op die advertentie zie is de zwarte gril heeft bijna geen zwarte kleur meer ik zou denken dat deze auto meer dan 20 k gelopen zou hebben en deze polo heeft ook maar 246 bpm zouden jullie durven deze auto te kopen
1c6bb98d0fcf09e46813a617cd45d315.jpg
45d4b335c6e99bf8d6766def3b2a7029.jpg
ac20265e7b974cee9e8a78b0ff141dd8.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
ik heb mijn auto zelf geimporteerd uit duitsland. Als de auto daadwerkelijk dealer is onderhouden. Dan kan je de historie opvragen aan de hand van de chassisnummer. Wat ik natuurlijk heb gedaan.

Jullie moeten ook niet vergeten dat een nieuwe polo al heel zuinig is dus de bpm van een 1.2 of 1.0 al is de auto 4 jaar oud zou nooit meer dan 300 - 400 euro zijn. Daarnaast wordt de rest bpm ook periodiek afgeschreven.

ik heb middels AutoTelex 650 euro bpm betaald bij het invoeren. Er is geen jaar voorbij en de rest bpm staat nu op 550 euro. dus binnen een half jaar 100 euro afgeschreven. Dan zou je moeten voorstellen dat autos die langer dan 1 jaar geimporteerd zijn ook al veel zijn afgeschreven.

De NAP is ook niet waterdicht. Ik ken mensen die voor hun apk gewoonlijk 4000 a 5000 km terugdraaien. Als je gewoon een auto met historie kan vinden dan zou er geen problemen ontstaan al is het een NL wagen of import.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Globetrotter 
  • Leuk
Waarderingen: sezerdagli41279
Maar ook als ie terug gedraaid kun je met de vcds kijken of er iets gebeurt is met de kilometerteller. als er een andere teller of de kmstand is aangepast dan kan je dat zien in de vcds. tenminste bij mij wel. gekocht 141.000 nap... vcds zegt goed. na teller wissel. niet meer goed. dus als je een orginele auto koopt is er toch nog een extra check punt.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ook hier import, toen 23.000 gelopen, bouwjaar maart 2014 met alle opties behalve trekhaak, gekocht in februari 2017 met onderhoudsboekje en foto's gezien van de schade linksvoor. Nu 44.000 gelopen en nog geen euro onkosten gehad. Wel 0,25 liter olie moeten bijvullen bij 43.000 maar probleemloos door de APK... Over 5.000 eerste beurt... En het rijdt echt geweldig en de funfactor is subliem met een pano met dit weer :cool:
 
Dit is natuurlijk een topic zonder einde, aangezien iedereen zijn eigen mening heet.
Maar brainstormen is goed en je word er nooit stommer van.

Er zit natuurlijk verschil in schade en schade, en als een schade goed gemaakt is zou het voor mij nooit een probleem zijn.
Ik denk dat je niet meer veel auto's tegenkomt die er eigenlijk 2 waren, vroeger hoorde je zelfs verhalen van 2 aan elkaar gelaste auto's.
Als een vakman de schade heeft uitgevoerd mag je ervan uit gaan dat het goed gemaakt is, en als dat de prijs drukt waarom niet.

Maar nogmaals iedereen heeft zijn mening hierover, en niet iedereen durft het aan om een geimporteerde auto te kopen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Dit is natuurlijk een topic zonder einde, aangezien iedereen zijn eigen mening heet.
Maar brainstormen is goed en je word er nooit stommer van.

Er zit natuurlijk verschil in schade en schade, en als een schade goed gemaakt is zou het voor mij nooit een probleem zijn.
Ik denk dat je niet meer veel auto's tegenkomt die er eigenlijk 2 waren, vroeger hoorde je zelfs verhalen van 2 aan elkaar gelaste auto's.
Als een vakman de schade heeft uitgevoerd mag je ervan uit gaan dat het goed gemaakt is, en als dat de prijs drukt waarom niet.

Maar nogmaals iedereen heeft zijn mening hierover, en niet iedereen durft het aan een import.

Ja je hebt gelijk maar als je weet of pas achterkomt na dat je de auto gekocht hebt die schade heeft voelt het niet fijn als je steeds in de auto stapt. Want meestal word het niet goed gemaakt of niet met originele onderdelen geplaatst om kosten de besparen want je bent bang dat er dure kosten komt door dat schade. Bijvoorbeeld je koopt en polo die normaal 11 k kost en je betaald dat bedrag en na een maand kom je achter dat het en schade auto is. En je wilt de auto verkopen of inruilen bij de dealer en krijg je maar 5 duizend terug omdat dealer zegt dat schade auto niks meer waard zijn of kopers niet willen kopen. Dat voelt wel zuur
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 60PK 
Daar heb je 100 % gelijk in, dat zou heel zuur zijn.
mijn verhaal is ook eigenlijk wel alleen geldig als je van te voren weet dat je een schadeauto koopt, of je ziet het zelf of de verkoper geeft het aan.

Bedrijven en personen die auto's verkopen die noemenswaardige schade hebben gehad en daarover liegen zijn oplichters.
Want dan probeer je iemand te neppen, aangezien dat niet netjes is kun je er veel problemen mee krijgen kijk maar eens in het nieuws.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Lage BPM betekent niet altijd schade. Bedenk ook dat die op uitstoot berekend kan worden i.p.v. cat. waarde. Ik keek eerst naar BlueGT's in Duitsland uit '14/'15 en die zaten maar op 150-250 EUR BPM vanwege het energielabel! Op basis van cat. waarde zou hij veel duurder zijn om te importeren.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!