Wat is de beste OBD scanner voor mij?

Hallo allemaal!

Ik was laatst bij een maatje van mij voor wat onderhoud aan mijn Polo, en die had een OBDeleven geregeld waarmee we wat foutcodes konden uitlezen en bits konden schrijven, wat erg chill was en ik wilde nu zelf ook zo'n ding aanschaffen. Ik vroeg me alleen af wat precies handig is. Ik wil wel een scanner waarmee ik zowel kan lezen en schrijven, maar als ik ooit mijn polo verkoop, wil ik er wel nog iets aan hebben. Ik zat dus te twijfelen tussen zo'n carly en OBDeleven maar wist nu niet precies welke ik moest pakken. Ik acht de kans redelijk groot dat ik in de toekomst VW blijf rijden, maar wie weet. Ik zag ook dat obdeleven met een credits systeem werkt en ik weet niet zeker of carly dat bijvoorbeeld ook heeft. Ik vroeg me ook af of je zo'n scanner met third party apps kan gebruiken of echt alleen de app van het bedrijf. Bv met een obdeleven een mercedes/subaru alleen uitlezen zodat je iig de code's weet en wat er fout is. Wat denken jullie / is er nog een andere die ook goed is in dezelfde prijsklasse Big Grin?

Ik hoor het graag!

Groetjes skeed
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ik heb OBD11. Van Carly weet ik niks.

Bij aanschaf van OBD11 zou ik even kijken naar welke telefoon je hebt: android of apple.

Android kan zowel de oude als nieuwe OBDdongle..
Apple alleen de nieuwe OBDdongle.

Verder voor longcoding heb je de prolicentie nodig. (Op de site is die goedkoper dan in de app, maar kijk even zelf.)

Je kan extra credits kopen voor toepassingen in de app t.b.v. longcoding, zonder pro licentie. Maar bij registratie krijg je 5 credits en elke dag de app openen 1 credit. (I.m.o. onnodig als je de pro licentie haalt). Bijv met longcoding kan je mistlampen als bochtverlichting aanzetten. Met toepassingen ook, maar voor 10 credits per toepassing-> aan = 10 credits. Uitzetten = 10 credits.

Als je even wil vertellen wat voor telefoon je hebt en net als VCDS wil longcoden of niet, kan ik je evt wegwijs maken met OBD11.
Obd11 longcoding/credits werkt alleen met VAG.
Bij Mercedes en andere merken kan je OBD uitlezen. (Dat kan ook met een aliexpess ODB. Vaak krijg je daar de apps al meegeleverd).

Gr.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Het is zo dat OBD11 tegenwoordig werkt met een abonnement vorm voor de pro versie. (24,95)
meer informatie op hun site.
ik heb mijn OBD11 Pro nog gekocht kort na het uitbrengen er van, is vanzelf naar een Liftime Free gegaan toen men naar het abonnement systeem overgeschakeld is.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Thanks voor de reacties!

Ik heb OBD11. Van Carly weet ik niks.

Bij aanschaf van OBD11 zou ik even kijken naar welke telefoon je hebt: android of apple.

Android kan zowel de oude als nieuwe OBDdongle..
Apple alleen de nieuwe OBDdongle.

Verder voor longcoding heb je de prolicentie nodig. (Op de site is die goedkoper dan in de app, maar kijk even zelf.)

Je kan extra credits kopen voor toepassingen in de app t.b.v. longcoding, zonder pro licentie. Maar bij registratie krijg je 5 credits en elke dag de app openen 1 credit. (I.m.o. onnodig als je de pro licentie haalt). Bijv met longcoding kan je mistlampen als bochtverlichting aanzetten. Met toepassingen ook, maar voor 10 credits per toepassing-> aan = 10 credits. Uitzetten = 10 credits.

Als je even wil vertellen wat voor telefoon je hebt en net als VCDS wil longcoden of niet, kan ik je evt wegwijs maken met OBD11.
Obd11 longcoding/credits werkt alleen met VAG.
Bij Mercedes en andere merken kan je OBD uitlezen. (Dat kan ook met een aliexpess ODB. Vaak krijg je daar de apps al meegeleverd).

Gr.

Ik heb een Oneplus 9 Pro (android), dus ik gok dat dat coden wel kan. Is het dan beter of ik een 'oude' of een pro koop? Of is dat voor android allemaal hetzelfde? Maar als ik het goed begrijp kan ik met deze scanner sowieso van (bijna) alle merken obd codes uitlezen maar alleen met VAG de geavanceerdere opties?

Het is zo dat OBD11 tegenwoordig werkt met een abonnement vorm voor de pro versie. (24,95)
meer informatie op hun site.

25 eu per jaar is goed te doen als je dan alles kan!

ik heb mijn OBD11 Pro nog gekocht kort na het uitbrengen er van, is vanzelf naar een Liftime Free gegaan toen men naar het abonnement systeem overgeschakeld is.

Haha damn, heb jij ff geluk!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
Ik heb de oude. Die werkt prima. De nieuwe werkt ook met apple dacht ik.

Ik heb toen een pro licentie gekocht voor longcoding. Zonder pro licentie ben je gebonden aan de toepassingen die je doet voor credits.

Je hoeft niet het duurste pakket te kopen; die credits extra heb je in principe niks aan als je kan long coden; Met een obd en prolicentie ben je er al.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!