Wasstraat krassen...

Goedemiddag,

Ik stel namens een maat van mij hier even een vraag of zijn wasstraat krassen. Aangezien ik de mijne netjes met de hand was.

Hij is dus gisteren door de wasstraat heen gegaan ( die niet bij de BOVAG zit aangesloten ). Hier door is zijn auto niet onbeschadigd uit de wasstraat gekomen. Grove krassen op de lak, en zelfs op de achterruit zijn de krassen te zien van de wasstraat.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe je zoiets moet aanlopen?

Hij heeft het natuurlijk niet gelijk geconstateerd en is dus eerst nog naar huis gegaan. Weet uit eigen ervaring met zn wasbox borstel dat ze niet aanspraakelijk gesteld kunnen worden voor de geleden schade

Mvg Stevie!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Goedemiddag,

Ik stel namens een maat van mij hier even een vraag of zijn wasstraat krassen. Aangezien ik de mijne netjes met de hand was.

Hij is dus gisteren door de wasstraat heen gegaan ( die niet bij de BOVAG zit aangesloten ). Hier door is zijn auto niet onbeschadigd uit de wasstraat gekomen. Grove krassen op de lak, en zelfs op de achterruit zijn de krassen te zien van de wasstraat.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe je zoiets moet aanlopen?

Hij heeft het natuurlijk niet gelijk geconstateerd en is dus eerst nog naar huis gegaan. Weet uit eigen ervaring met zn wasbox borstel dat ze niet aanspraakelijk gesteld kunnen worden voor de geleden schade

Mvg Stevie!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Contact @capszz even / http://drewsmotion.nl voor het polijsten van de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en Polo_6R
Toch wil ik dit nog even posten hoewel het mogelijk te laat komt, ik heb ergens ooit gelezen dat men wel vaker uit voorzorg dit bordje ''OP EIGEN RISICO'' neerhangt maar dit vaak alleen maar ter afschrikking is, men druipt af! Het schijnt toch vaak niet rechtsgeldig en is gewoon aansprakelijk! WEL meteen melden dus auto nakijken bij gebruik. Lees het onderstaande stuk even rustig door, het is één van de vele berichten die erover zijn geschreven.

Een goede rechtsbijstand kan hier goed bij van pas komen:

Iedereen kent ze wel, de waarschuwingsteksten bij een garderobe van een zaal met daarop de tekst: “Gebruik van deze garderobe is op eigen risico.” Maar heeft de exploitant hier ook echt wat aan als het misgaat? Omdat het meestal niet loont om over een vermiste jas of tas te gaan procederen, zijn er weinig uitspraken over dit soort kwesties. Gelukkig heeft er onlangs iemand, die zijn jas kwijt was, toch doorgezet (met hulp van een rechtsbijstandverzekering) zodat de Kantonrechter te Utrecht zich kon uitlaten over de geldigheid van zo’n waarschuwing.

In deze zaak ging het om een garderobe tegen betaling bij een dancing, waarbij zichtbaar algemene voorwaarden waren opgehangen. In deze voorwaarden stond onder meer dat gebruik van de garderobe geschiedt op eigen risico van de gebruiker. Een gebruiker, die haar jas met een waarde van € 388,– kwijt was geraakt, wil echter toch de volledige schade vergoed krijgen van de eigenaar.

De gebruiker ontkent niet dat zij de algemene voorwaarden heeft gelezen, maar stelt dat het ophangen alleen onvoldoende is. De algemene voorwaarden hadden (overeenkomstig artikel 6:234 BW) door de eigenaar overhandigd moeten worden, aldus de gebruiker.

Het klopt dat algemene voorwaarden in principe altijd vooraf aan een wederpartij ter hand moeten worden gesteld, maar de Kantonrechter vindt dat voor een garderobe te onpraktisch en acht het ophangen bij de garderobe voldoende.

De eigenaar moet echter toch de volledige waarde van de jas betalen, omdat de betreffende zin (‘gebruik is op eigen risico’) een exoneratieclausule is die voorkomt op de ‘grijze lijst’. Een dergelijke clausule wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn voor consumenten. De eigenaar van de dancing heeft in deze zaak niet geprobeerd dit vermoeden te weerleggen, en om die reden stelt de Kantonrechter de clausule buiten werking.

De conclusie is dat een goed leesbare waarschuwingstekst bij een garderobe op zich rechtsgeldig kan zijn, maar dat de exploitant wel moet kunnen aantonen dat het in de gegeven omstandigheden redelijk is dat hij zijn aansprakelijkheid beperkt. Dit is niet onmogelijk, de prijs die voor de bewaking van de jas of tas moet worden betaald is immers meestal laag, terwijl de uitbater geen grip heeft op de waarde van de zaken die aan hem worden toevertrouwd. De uitspraak in deze zaak had ook anders kunnen zijn, als de eigenaar de moeite had genomen om uit te leggen wat zijn belang was bij deze clausule.

Lees hier de hele uitspraak van de Kantonrechter te Utrecht.

Bron: rechtspraak.nl
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
En bedankt;)
Ik ga op zeker de auto niet wassen met de hand, ik heb een abbonement bij hanex.

Ik ben zelf autodetailer bij vw zijm. Als ik zie hoe bij ons auto’s binnen komen die een paar maanden (jaar) auto oud zijn. Heel veel lease auto’s dus dat zijn over het algemeen wasstraat auto’s. Dan interesseert het die gene ook niet hoe het eruit ziet, als het maar schoon is. En met de kennis dat vw lak heel slecht is af fabriek. Liefhebbers poetsen
Met de hand, als men zorgt dat je auto goed in de wax zit, en je Een goede micro spons en droogdoek hebt ben je binnen 10 min klaar en 4 euro armer.
 
Vw  Polo 9n3 gti  1.8T 20v 
Never nooit dat er een auto van mij door de was straat gaat.
Lekker met het handje wassen.
Kun je meteen de wielkasten goed uitspuiten, alle pekel en modder eruit.
En ik vindt het ook nog is leuk om te doen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!