Waar op letten bij verlagen Polo 6R ?

Uniqpolo

Actief lid
223
122
43
Beste Polo vrienden,

Ik ga binnenkort me Polo 6R verlagen heb een nieuwe H&R ultralow set besteld...
Maar mijn vraag is waar moet ik op letten als ik vrij laag wil gaan ?

Hoor hier en daar dat de wielkasten voor omgerold moeten worden....
En ik hoor dat er kans is op aanlopen tegen de aandrijfas ???

Wie heeft er tips en tricks ?

Bedankt alvast !
 
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
Kokerbalken kun je laten notchen. Tevens heb je andere koppelstangetjes nodig (verbinding tussen veerpoot en stabilisatorstang), dit geld alleen voor de vooras. Bij laag gaan kun je zo gek doen als je wilt, maar de regel die hier geld is hoe lager hoe meer je moet aanpassen. Als je de 'ultralow ' set optimaal wilt benutte zul je een aantal trucjes (die niet goedkoop zijn) uit moeten halen om de set volledig te benutten. Waarschijnlijk word het dus (als je de set optimaal benut) kokerbalken notchen, versmalde assen en verkorte koppelstangetjes (bestel verstelbare, werkt makkelijker). Weet niet zeker of de 6R dit ook heeft (de 9N3 wel) maar je banden kunnen tegen de wielkuip bevestiging aanlopen aan de binnenkant van je VOOR schermen, achter heb je hier geen last van. Of de wielkasten uitgerold moeten worden is afhankelijk van je banden/velg maat, hoe laag je wilt gaan en het aantal graden camber.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Kijk dit zijn tips daar heb ik wat aan...
Ik heb zelf 17 inch en niet heel breed dacht 7 of 7.5J en banden hoogte 40

Zijn al de genoemde aanpassingen nodig als ik ongeveer de hoogte wil van de polo zoals op deze foto ? 550.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
Waarom bestel je een 'ultralow' schoefset, als je die hoogte wilt bereiken? Als je geld uit wilt geven aan een goede schoefset, en niet extreem laag wilt (lees: je wielen in je wielkuipen trekken) dan voldoet een KW set als beste. Mega kwaliteit (1 van de beste merken) en gaat ruim laag genoeg voor het resultaat wat jij wilt behalen. H&R ultralow is een schoefset waarmee je de wielen de kuipen in kunt trekken;)
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood
Waarom bestel je een 'ultralow' schoefset, als je die hoogte wilt bereiken? Als je geld uit wilt geven aan een goede schoefset, en niet extreem laag wilt (lees: je wielen in je wielkuipen trekken) dan voldoet een KW set als beste. Mega kwaliteit (1 van de beste merken) en gaat ruim laag genoeg voor het resultaat wat jij wilt behalen. H&R ultralow is een schoefset waarmee je de wielen de kuipen in kunt trekken;)

Compleet mee eens !!
Een eibach schroefset had ook al voldoende geweest.
Ps: en die rijd super lekker[emoji1417]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Ik heb gehoord dat de h&r nog steeds de beste comfort heeft bij verlagen vandaar.. en ik kon deze set voor een mooie prijs regelen vandaar ik dat gedaan heb...

Maar de vraag was wat er evt voor aanpassingen gedaan moeten worden.. niet een vraag welke schroefset er goed is
 
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
Mijn antwoord is een advies uit ervaring, geen verkooppraat.

@RobinInDaHood , @graafie en ik willen alleen maar aangeven dat met een goedkopere schroefset jou doel ook bereikt word. We zijn hier om jou tips te geven ten slotte, daar vraag je om.

Jij gaat 'schroeven' aan die set. Afhankelijk van hoe laag jij hem schroeft zul je modificatie's moeten doen. Afhankelijk van je banden/wielen maat zul je modificatie's moeten doen. Ga zo maar door. De meeste punten heb ik eerder al voor je opgesomd. Wanneer je welk punt in de praktijk brengt is aan jou, je merkt het vanzelf.

Voor vragen kun je hier terecht, succes!
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: graafie en Uniqpolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!