VW RCD650XL Apple Carplay Bluetooth Multimedia radio ervaringen?

Juno Leloup

Premium lid
669
482
103
Beste leden,

Hebben jullie ervaringen met de volgende radio?

VW RCD650XL Apple Carplay Bluetooth Multimedia
http://www.autopar.nl/vw-rcd650xl-apple-carplay-bluetooth-multimedia

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze, maar heb ook een RCD360 gehad en de bass weergave was alles behalve goed.
Hopelijk heeft iemand deze in bezit met goede speakers en kan mij wellicht vertellen hoe de geluid productie van de radio is?
Ik zelf heb Gladen speakers in mijn Polo en toen ik de RCD360 verving met een Pioneer MVH-8300BT radio met MOSFET 50W x 4 versterker, was dat een wereld van verschil en had dus eindelijk goede bass in mijn auto.
Nu ben ik aan het kijken naar een radio met Apple Carplay en vind die RCD650XL er wel mooi uitzien, maar hij moet wel goed geluid genereren.
Heeft iemand ervaring met deze radio?

Alvast bedankt,
Juno
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik heb geen idee, net even bekeken, lijkt er wel erg veel op.
"for someone with a bit of ear to music these stock units are usually worthless", vind ik bij een review van de RCD 330G. :-(
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Best lastig een goede 2-din radio vinden die helemaal naar je wens is...
Wil het liefst één met SD kaart lezer, BT, Apple Carplay (wel lame dat die nog steeds geen TomTom/Google Maps ondersteunt), DAB+ en een goede interne versterker.
Die van Pioneer geven in ieder geval goed geluid, maar met de wensen die ik heb, dan ben ik 1050+ euro kwijt.
Kom dan op de AVIC-F88DAB uit.
http://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/avic-f88dab
Weet iemand hoe de navigatie is van Pioneer?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Beste leden,

Hebben jullie ervaringen met de volgende radio?

VW RCD650XL Apple Carplay Bluetooth Multimedia
http://www.autopar.nl/vw-rcd650xl-apple-carplay-bluetooth-multimedia

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze, maar heb ook een RCD360 gehad en de bass weergave was alles behalve goed.
Hopelijk heeft iemand deze in bezit met goede speakers en kan mij wellicht vertellen hoe de geluid productie van de radio is?
Ik zelf heb Gladen speakers in mijn Polo en toen ik de RCD360 verving met een Pioneer MVH-8300BT radio met MOSFET 50W x 4 versterker, was dat een wereld van verschil en had dus eindelijk goede bass in mijn auto.
Nu ben ik aan het kijken naar een radio met Apple Carplay en vind die RCD650XL er wel mooi uitzien, maar hij moet wel goed geluid genereren.
Heeft iemand ervaring met deze radio?

Alvast bedankt,
Juno

Beste juno, ik heb de rcd 330g besteld via aliexpress voor 90 euro en het geluid werd inderdaag veel beyer dan mijn rcd310 in de polo bm met originele speakers.

Navi heb je trouwens via mirrorlink. De app heet sygic en kost 80 euro omwerkend te krijgen.

De bluetooth is verder top

Mvg ridge
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi BM 
Beste juno, ik heb de rcd 330g besteld via aliexpress voor 90 euro en het geluid werd inderdaag veel beyer dan mijn rcd310 in de polo bm met originele speakers.

Navi heb je trouwens via mirrorlink. De app heet sygic en kost 80 euro omwerkend te krijgen.

De bluetooth is verder top

Mvg ridge

Werkt de stuurwielbediening met de radio? De radiozender namen(RDS) en de mdi kast in het dashboard kastje?

Ook heb ik op het internet gelezen dat de radio geen AF/TP ondersteund, klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Dit topic ga ik ook maar eens volgen. Ik zit namelijk een beetje in twijfel om voor een RNS 310 te gaan, of voor bovenstaande RCD 650 XL met Apple CarPlay.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
Ik wacht toch nog even op een 2-DIN Pioneer radio met DAB+, Apple Carplay, BT en het liefst ook nog een SD kaart lezer.
Hopelijk komt dat nog eens allemaal. :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Werkt de stuurwielbediening met de radio? De radiozender namen(RDS) en de mdi kast in het dashboard kastje?

Ook heb ik op het internet gelezen dat de radio geen AF/TP ondersteund, klopt dit?

Sorry voor mijn late reactie, ik ben namelijk nog nieuw dus vandaar..

Maar als het goed is kun je TP wel instellen op bepaalde radio zenders alleen weet ik dat niet zo uit me hoofd. Ik zal morgen even voor je kijken.

Wat betreft stuurwielbediening , dat heb ik zelf niet maar hij zou het volgens mij wel moeten doen.

Mdi heb ik ook niet, dus kan je er weinig over zeggen.
Hij ondersteund wel bt bellen en audio ,sd, usb en achteruitrij camera.

Anders kunnen we een keer meeten dan zet je mijn radio in je auto en kijk je of alles het doet? Ik kom namelijk uit ypenburg, maar ben ook vaak in denhaag en rotterdam.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi BM 
Pioneer gebruikt navionics (onboard dus niet via telefoon).
Ik ben er zeer over te spreken. Zit ook een flitsfunctie in, zodat hij melding geeft als je een paal nadert.
Heeft mij al een paar boetes gespaard dat weet ik zeker Stick Out Tongue

Kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb de F70DAB kostte toen ook zoiets als de F88DAB nu.
Top geluid en werkt perfect met carplay en android auto.

Misschien kun je kijken voor een overjarig model? Die komen nog prima mee want Pioneer updated niet zo veel qua specs.
 
Ik heb nu een tijdje een RNS 315 + BT + DAB in mijn auto. Alleen gebruik ik bijna altijd google maps tijdens het navigeren en de dab is ook niet altijd heel stabiel dus terugstappen naar FM vind ik geen probleem.

Nu is mij opgevallen dat er een RCD 330 Plus met apple carplay te koop is voor een mooi prijsje (rond de 200 euro).

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met deze radio. Wat is de wattage output en hoe helder is het geluid? Daarnaast heb ik parkeer sensoren achter en een camera ingebouwd, kan ik die zomaar aansluiten? Ook de stuurbediening is een vraag natuurlijk...

Daarnaast vind ik apple carplay vooral tof icm jailbreak. Dan zou je in principe alle apps erop kunnen starten :)

Alleen jammer dat Apple Car play alleen met usb aansluiting werkt...

Ook lees ik dat hij eet AF en TP ondersteunt. TP is opzich geen issue alleen AF lijkt mij wel belangrijk voor als je op de snelweg van stad naar stad rijdt neem ik aan?

linkje naar aliexpress:
https://www.aliexpress.com/item/Car...lgo_pvid=07801cb0-d9cc-4d1b-b9d9-29e2f7efb955
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een tijdje een RNS 315 + BT + DAB in mijn auto. Alleen gebruik ik bijna altijd google maps tijdens het navigeren en de dab is ook niet altijd heel stabiel dus terugstappen naar FM vind ik geen probleem.

Nu is mij opgevallen dat er een RCD 330 Plus met apple carplay te koop is voor een mooi prijsje (rond de 200 euro).

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met deze radio. Wat is de wattage output en hoe helder is het geluid? Daarnaast heb ik parkeer sensoren achter en een camera ingebouwd, kan ik die zomaar aansluiten? Ook de stuurbediening is een vraag natuurlijk...

RCD330 Plus 6.5 "inch MIB UI Autoradio RCD510 RCN210 USB SD Bluetooth RDS Voor VW Passat B6 CC Tiguan Polo Golf 5 6 Jetta MK5 MK6
http://s.aliexpress.com/yqIVRv2i
(from AliExpress Android)
Daarnaast vind ik apple carplay vooral tof icm jailbreak. Dan zou je in principe alle apps erop kunnen starten :)

Alleen jammer dat Apple Car play alleen met usb aansluiting werkt...

Ook lees ik dat hij eet AF en TP ondersteunt. TP is opzich geen issue alleen AF lijkt mij wel belangrijk voor als je op de snelweg van stad naar stad rijdt neem ik aan?

linkje naar aliexpress:
https://www.aliexpress.com/item/Car...lgo_pvid=07801cb0-d9cc-4d1b-b9d9-29e2f7efb955

Beste sambir,

Via aliexpress heb je hem rond 90 euro en binnen een weekje thuis.
Alleen de rcd 330 plus kan geen cd afspelen of dvd.
Bij mij was het plug and play maar ik had dan ook een rcd310
Vokgens mij moet je via vcds achteruitrijcamera aanzetten en stuurwielbedienimg heb ik niet dus kan je er weinig over zeggen.
Het wattage is 4x45 watt denk ik maar het geluid werd veel beter bij mij.
RCD330 Plus 6.5 "inch MIB UI Autoradio RCD510 RCN210 USB SD Bluetooth RDS Voor VW Passat B6 CC Tiguan Polo Golf 5 6 Jetta MK5 MK6
http://s.aliexpress.com/yqIVRv2i
(from AliExpress Android) Pm me anders dan kom je hem in het echt een keer bekijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi BM 
Beste sambir,

Via aliexpress heb je hem rond 90 euro en binnen een weekje thuis.
Alleen de rcd 330 plus kan geen cd afspelen of dvd.
Bij mij was het plug and play maar ik had dan ook een rcd310
Vokgens mij moet je via vcds achteruitrijcamera aanzetten en stuurwielbedienimg heb ik niet dus kan je er weinig over zeggen.
Het wattage is 4x45 watt denk ik maar het geluid werd veel beter bij mij.
RCD330 Plus 6.5 "inch MIB UI Autoradio RCD510 RCN210 USB SD Bluetooth RDS Voor VW Passat B6 CC Tiguan Polo Golf 5 6 Jetta MK5 MK6
http://s.aliexpress.com/yqIVRv2i
(from AliExpress Android) Pm me anders dan kom je hem in het echt een keer bekijken.

Klopt maar die van 80 euro ondersteunt geen Apple Carplay. De versie die Carplay ondersteunt is 100 euro duurder. Daarnaast vraag ik me af hoe erg het is dat de radio geen AF en TP ondersteunt... Valt de radio vaak weg? Heb je geen rds functie (radio tekst)?

De parkeersensoren zouden plug en play moeten werken. De camera werkt momenteel bij mij dmv een tussenapparaat speciaal voor rns 315. Deze zou ik moeten vervangen (kleine extra investering van 20/30 euro).

EDIT: op aliexpress staat trouwens 4x20watt. Dat is gelijk aan de RNS/RCD serie die vw in europa heeft geleverd.

Even contact gehad met de verkoper. MDI werkt ook niet. En, inderdaad AF en TP ook niet. Ik vraag me af of de apple carplay functie en een groter scherm het waard is om mijn huidige setup nu overhoop te gooien. Ik kijk in ieder geval of er vraag is naar mijn rns 315. Hij staat nu even op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
de rcd 330 ziet er super uit op de plaatjes nu mijn vraag is of ik daarop ook navigatie heb, en of dat enkel kan met apple carplay. of is er ook een alternatief met navigatie?
 
Volkswagen  Polo cross 6R chipped by VAGtechniek  1.6 TDI 140pk 
Klopt maar die van 80 euro ondersteunt geen Apple Carplay. De versie die Carplay ondersteunt is 100 euro duurder. Daarnaast vraag ik me af hoe erg het is dat de radio geen AF en TP ondersteunt... Valt de radio vaak weg? Heb je geen rds functie (radio tekst)?

De parkeersensoren zouden plug en play moeten werken. De camera werkt momenteel bij mij dmv een tussenapparaat speciaal voor rns 315. Deze zou ik moeten vervangen (kleine extra investering van 20/30 euro).

EDIT: op aliexpress staat trouwens 4x20watt. Dat is gelijk aan de RNS/RCD serie die vw in europa heeft geleverd.

Even contact gehad met de verkoper. MDI werkt ook niet. En, inderdaad AF en TP ook niet. Ik vraag me af of de apple carplay functie en een groter scherm het waard is om mijn huidige setup nu overhoop te gooien. Ik kijk in ieder geval of er vraag is naar mijn rns 315. Hij staat nu even op marktplaats.

Persoonlijk zou ik de rns315 blijven houden (al helemaal omdat die completer is en oem is).
Ik heb de apple carplay nog niet uitgeprobeerd maar de versie van mirrorlink en die is gewoonweg vervelend.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi BM 
Ik dacht dat je via sygic ook kan navigeren.

Er zit geen navigatie op. Ik heb op mijn RNS 315 navigatie met de maps van 2017 maar het is en zal altijd achterlopen op de maps van apple/google. Ik pak toch altijd mijn telefoon erbij om daarmee te navigeren. Je vermijdt files en hebt live traffic. iets wat op de rns niet gaat. Enige waar ik eigenlijk echt mee zit is dat de RCD330 plus niet over AF of TP beschikt. Ik heb een donkergrijs vermoeden dat tijdens het rijden dan het signaal weg zal vallen en er veel ruis zal zijn.

Ook de MDI wordt buitenspel gezet. Iets waar ik ook 100 euro voor had betaald, ik gebruik het niet maar toch...

En de camera interface zal vervangen worden door een ander exemplaar waardoor deze ook overbodig zal zijn.
 
Nog even rondgegoogled en kwam de volgende FAQ tegen.

Kort samengevat: past zeker niet plug en play (klopt dit wel). En bij auto's voor 2012 werkt de can functionaliteit niet (ik denk echter bij de polo 6r wel...) Ik vraag me af of de FAQ wel kloppend is...
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8641161-RCD-330-Plus-187B-FAQs

Ook RDS wordt niet ondersteund lees ik. Dus ook geen tekst via de radio...wat ook minder mooi is.
 
Laatst bewerkt:
Nog even rondgegoogled en kwam de volgende FAQ tegen.

Kort samengevat: past zeker niet plug en play (klopt dit wel). En bij auto's voor 2012 werkt de can functionaliteit niet (ik denk echter bij de polo 6r wel...) Ik vraag me af of de FAQ wel kloppend is...
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8641161-RCD-330-Plus-187B-FAQs

Ook RDS wordt niet ondersteund lees ik. Dus ook geen tekst via de radio...wat ook minder mooi is.

Beste sambir, ik heb de versie zonder carplay en die was plug and play bij mij. Ik heb een polo 6r bluemotion uit 03/2011.
Rds wordt volgens mij ook niet ondersteund. Wel zie je de namen van de zenders als je op autoscan drukt maar niet de nummers die ze draaien.

Af en tp wordt volgens mij ook niet ondersteund. (Ik gebruik het niet).

Je achteruitrij camera die oem is kun je ook niet meer gebruiken omdat er een connector wordt meegeleverd met een gele tulp aansluiting.

Het is alleen een upgrade als je een basis radio hebt zoals de rcd 210 of 310. De rns versies zijn zowiezo beter.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi BM 
Beste sambir, ik heb de versie zonder carplay en die was plug and play bij mij. Ik heb een polo 6r bluemotion uit 03/2011.
Rds wordt volgens mij ook niet ondersteund. Wel zie je de namen van de zenders als je op autoscan drukt maar niet de nummers die ze draaien.

Af en tp wordt volgens mij ook niet ondersteund. (Ik gebruik het niet).

Je achteruitrij camera die oem is kun je ook niet meer gebruiken omdat er een connector wordt meegeleverd met een gele tulp aansluiting.

Het is alleen een upgrade als je een basis radio hebt zoals de rcd 210 of 310. De rns versies zijn zowiezo beter.
Ik snap dat het niet echt een upgrade is. Het is meer een nieuwsgierigheid omdat ik toch wel de apple carplay functie heel tof vind. Heb jij trouwens geen last van wegvallende radio ofzo omdat er geen AF functionaliteit in zit? Bijvoorbeeld radio 538 is in midden nederland 102.1 maar in het oosten 102.3 ofzo er zit wat speling in de frequenties en met AF regelt de radio dat zelf.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!