VW POLO GTI 1.4 TSI 180PK abt, geluid?

Aan alle autokenners..

Ik ben sinds kort in het bezit van een VW polo GTI 6r uit eind 2011. Al snel bleek hij last te hebben van het veel voorkomende zuiger probleem. Ik heb de auto weggebracht en monteurs hebben het blok uit elkaar gehaald en hebben inderdaad een gebroken zuiger aangetroffen. Helaas heb ik een compleet nieuw blok moeten aanschaffen. Gelukkig zit hij weer in elkaar en rijdt weer perfect!

Echter begon de polo afgelopen week een apart geluid te maken. Een fluitend en zelfs bijna een alarm achtig geluid. Het geluid komt opzetten bij een warme motor, en wanneer de auto "stationair" stil staat. Als ik van versnelling wissel "bij stilstand" dus van "D" naar bijvoorbeeld "N" zakt het geluid even weg en komt langzaam weer opzetten. Ik weet er zelf even geen raad meer mee, heb door het aanschaffen van het nieuwe blok al behoorlijk wat kosten gemaakt. Ik heb al verschillende dingen gelezen. Aircopomp, waterpomp, brandstofleiding, stuurbekrachtigingspomp etc. Ik hoop dat iemand weet wat het euvel kan zijn.

Hier een video van het geluid:

Groet,
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Dan ga je toch gewoon terug? De tijd dat wij hier aan het gissen zijn heb je er allang uit met een ritje naar de garage.

Ik heb alleen garantie op het blok, dus zonder de aanbouwdelen. En heb het blok online gekocht bij een bedrijf 150km verderop. De reden dat ik het online zet, is omdat ik denk dat het iets kleins is, en misschien komt het een van jullie wel bekend voor.
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Hij staat nog steeds bij de garage. Ze hebben het vermoeden dat het iets bij de DSG is. Ik hoop het niet, ben zelf ook nog aan online aan het zoeken wat het eventueel kan zijn. Hopen dat het meevalt als zoveel onkosten gemaakt.
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Al de hele avond aan het googlen, maar heb toch sterk het vermoeden dat ik het euvel gevonden heb. Het betreft de PCV klep, ofwel de pressure regulator valve genoemd. Ik ga het morgen gelijk doorgeven, voordat ze de DSG uit elkaar halen ;') Onderstaand nog een video om te vergelijken:

 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Carter ontluchting is op alle Polo 6R modellen een onderdeel wat veelvuldig afbreekt, geen idee alleen waar die op de diesel zit, ik neem aan ongeveer op dezelfde plek als de benzine, bovenin aan het blok met een slangetje aan de luchtbuis verbonden.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Mensen, bedankt voor de reacties! Ik heb de auto zojuist warm gereden en het geluid kwam weer langzaam opkomen "warme motor" ik heb de truc met de olie peilstok geprobeerd en inderdaad het geluid viel meteen weg, gepaard met een behoorlijke ontluchting. Gelukkig ben ik zelf wezen zoeken, want anders had nu mn blok en dsg uit elkaar gelegen. Ga morgen meteen stappen nemen. Fijne avond!
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 TSI 180PK 
Mensen, bedankt voor de reacties! Ik heb de auto zojuist warm gereden en het geluid kwam weer langzaam opkomen "warme motor" ik heb de truc met de olie peilstok geprobeerd en inderdaad het geluid viel meteen weg, gepaard met een behoorlijke ontluchting. Gelukkig ben ik zelf wezen zoeken, want anders had nu mn blok en dsg uit elkaar gelegen. Ga morgen meteen stappen nemen. Fijne avond!
Het ventiel waar we op doelen, carter ontluchting, kostte mij recentelijk 12 euro voor het onderdeel excl. BTW. gewoon OEM bij de dealer.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!