VW POLO bluemotion 1.2 diesel Turbovraag

Hoi,

Ik heb een VW polo 1.2 diesel uit 2011 met 168.000 op de teller. Enkele weken terug kreeg ik een melding van een soort spiraal (2 krulletjes op zijn kop) en verloor ik vermogen. Een vriend van me heeft de auto uit kunnen lezen en het blijkt foutcode 16251 te zijn: te weinig turbodruk. Ben al langs een dealer geweest en hij kon niet goed aangeven waar het direct in zat, en ik moet een afspraak inplannen.

Wat kan dit zijn? En kan ik dit zelf oplossen? Hoor het graag.

Verliest zijn vermogen meestal als ik boven de 100 km pu rijd. Als ik de auto dan rustig herstart is de melding weg.

Bedankt alvast!!
 
VW  VW Polo  1.2 bluemotion 
De druk sensoren sneuvelen nog wel eens. Ik zou maar daar eens beginnen.(stekker er opnieuw in doen)
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!