VW Polo 9n3 achteruitrijlicht bekabeling

Hallo,

Ik ben bezig met een achteruitrijcamera te monteren en wil mijn plus draad op de plus van het achteruitrijlicht hebben, maar nu ben ik een leek op dit gebied en is mijn vraag waar vindt ik die?
Ik heb een polo 9n3 uit 2006
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 80pk 
Multimeter pakken en de auto in zijn achteruit zetten ( zorg dat de lampen aan gaan). Dan moet je 12v meten op 1 van de draden. Iemand de auto in de N laten zetten en de 12v moet weg vallen.

Valt de spanning weg. Dan heb je de goede. Blijft de spanning moet je een andere draad proberen.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Hangt er ook beetje vanaf welke kabel het langst is mbt de plaats waar jij wil aftappen.
Je kan m namelijk ook uit je zekeringkast pakken.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!