vw polo 6r kopen tips?

Beste polo rijders, momenteel ben ik op zoek naar een vw polo 6r diesel met een maximale km stand van 120.000 op de teller.

Ik ben al een tijdje rond aan het neuzen op marktplaats en autoscout en heb al een aantal leuke polo's gezien.

Nu ben ik nog niet zo bekend met de polo's en zou ik graag willen weten waar ik op moet letten bij deze auto's.

Waar moet ik op letten bij een polo met een kmstand van rond de ton, wat hoort er al vervangen te zijn of moet rond die km stand vervangen worden. Etc etc.

Ik heb niet echt een voorkeur voor bouwjaar of een 1.2 of 1.6 motor.

Als het maar een betrouwbare auto wordt.

Ik dank jullie allen alvast voor de hulp!
 
volkswagen  6r  1.2 
Ik zou 100% voor de 1.6 gaan.

Motor draait beter. Rijdt een stuk soepeler. Is bijna even zuinig. Verschil is te verwaarlozen. En als je hem wilt chippen dan kan je dat bij de 1.6 veeeeel beter.

Last but not least. Een grotere motor hoeft minder moeite te doen om hetzelfde te bereiken als een kleinere motor waardoor die theoretisch langer mee kan.
 
Ik heb mijn distributieriem voor de zekerheid bij de 180.000 vervangen omdat ik een maand erna toch een rondreis ging maken van 10.000km.

De monteur was verbaasd dat de riem er nog gloednieuw bij stond.

Idd. De dealer geeft 210.000km aan om mijn 1.2tdi te vervangen maar een auto kan waarschijnlijk veel meer.

Enne, ik ben eerste eigenaar en rij niet gek dus het is ook best logisch dat mn auto wat langer goed is gebleven Stick Out Tongue

Bij een tweedehandsje moet gewoon alles op tijd gefixed zijn anders inderdaad niet vertrouwen.
 
210.000 km geldt voor een distributie ketting toch? Riem moet volgensmij altijd rond de 100.000 vervangen worden. Correct me if it's wrong.
En kijk bij een 2e handse auto goed naar de onderhouds historie,boekjes nakijken,eve naar de kleur van de remolie kijken.
Test de auto goed uit met een poefrit en neem er ruim de tijd voor!
Succes met het zoeken;)
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Zit er naast het aantal gereden kilometer niet ook een tijdslimiet aan? 210 duizend of X aantal jaar?

Bij mijn 1.4 uit 2009 wordt 90 duizend aangegeven, de auto heeft nu 60 duizend gelopen maar recentelijk toch maar vervangen....en dat was gezien de staat van de riemen (ik heb er twee) niet onverstandig.

Klopt volgens mij geeft volkswagen aan om de 5 jaar of rond 210000 km! Nu zit ik ook met die dilemma , ik rijd polo van 2011 en die heeft 40000 km pas gelopen nu vraag ik mij ook af of ik me aan die tijdslimiet moet houden of gewoon doorrijden tot 2 ton minimaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 Tdi 
210.000 km geldt voor een distributie ketting toch? Riem moet volgensmij altijd rond de 100.000 vervangen worden. Correct me if it's wrong.
En kijk bij een 2e handse auto goed naar de onderhouds historie,boekjes nakijken,eve naar de kleur van de remolie kijken.
Test de auto goed uit met een poefrit en neem er ruim de tijd voor!
Succes met het zoeken;)

Fout. Mijn Polo 1.2TDI heeft een distributieriem en die moet bij 210.000 vervangen worden.
 
Fout. Mijn Polo 1.2TDI heeft een distributieriem en die moet bij 210.000 vervangen worden.
Oke dat wist ik niet, dan gaan die riempjes wel lekker lang mee bij vw. Mijn vorige auto was een starlet en daar moest de riem om de 90.000km vervangen worden.
Weet iemand eigelijk na hoeveel km een distributie ketting moet worden vevangen?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Klopt volgens mij geeft volkswagen aan om de 5 jaar of rond 210000 km! Nu zit ik ook met die dilemma , ik rijd polo van 2011 en die heeft 40000 km pas gelopen nu vraag ik mij ook af of ik me aan die tijdslimiet moet houden of gewoon doorrijden tot 2 ton minimaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
210.000 of 5 jaar, afhankelijk wat het eerste bereikt wordt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Oke dat wist ik niet, dan gaan die riempjes wel lekker lang mee bij vw. Mijn vorige auto was een starlet en daar moest de riem om de 90.000km vervangen worden.
Weet iemand eigelijk na hoeveel km een distributie ketting moet worden vevangen?
Een ketting is onderhoudsarm, er is -uitzonderingen daar gelaten- geen onderhoudsvoorschrift qua vervangen van de ketting. De 1.2TSI staat wel bekend om brekende kettingen of opgerekte kettingen. Zodra je een ratel bij een start hoort dan is het verstandig om zsm een afspraak bij een garage te maken voor controle cq vervangen van de ketting en toebehoren.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!