VW Polo 6C GTI Audio opties

Beste Forumleden,

Heeft iemand al een Pioneer TS-WX77A ingebouwd in een 6C GTI? Foto's?
In mijn BlueGT had ik deze netjes weggewerkt in de dubbele bodem, maar ik geloof dat door de accu herlocatie dit feest niet meer door gaat.
Vraag me af hoeveel of iemand op een vernuftige manier toch het geluid wat netter heeft weten te maken?
Zit ook bij Concept 4 Cars te snuffelen, maar zou ergens ook wel weer graag mijn Pioneer aan het werk zetten.

Ik heb mijn subwoofer kort geleden alvast uit mijn BlueGT gebouwd, en het geluid valt smerig tegen nu.
Veel vervorming zelfs op lage volumes en een algeheel vreemd geluidsbeeld.
Ik ben bang dat het standaard geluidsbeeld in de GTI ook erg tegen gaat vallen, dus ben op onderzoek wat goede opties zijn hier wat aan te doen.
Ik verwacht namelijk dat de speakers in de 6C en de 6R niet veel/geheel niet van elkaar zullen verschillen.
Ik heb ook gehoord dat de Discover Media minder mooi geluid geeft dan de RNS315 welke ik nu heb.

De Discover Media navigatie heeft eventuele aansluitingen voor speakers en dergelijken in het dashboard kastje zitten.
Om deze unit netjes los te halen heb je een soort kleine sleuteltjes nodig had ik begrepen,
Kan ik deze bij de dealer kopen?
Of heeft iemand een tip waar ik deze vandaan zou kunnen halen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Greets,
Spaniard
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
*Bump

Ik heb onlangs ook gelezen dat de Discover Media radio naast de gewone 3-band bedienbare EQ ook een vaste EQ instelling heeft, om ervoor te zorgen dat de standaard speakers beter zouden klinken.

Graag zou ik van iemand op dit forum horen of dit inderdaad klopt?
Ik heb mijn nieuwe wagen in ontvangst genomen afgelopen vrijdag en wilde eigenlijk vandaag beginnen met het inbouwen van mijn oude pioneer, maar als het idd klopt dat de Discover Media vanaf fabriek een EQ vast meekrijgt, dan heeft de bijplaatsing van de sub bijna geen zin.

Dus vraag ik mij af, klopt deze bewering?
En zo ja, is hier wat aan te doen?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Dit zijn de instel mogelijkheden bij mijn discover
34d6b65f47400342dce17da2d11d0d30.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Klopt, die opties heb ik zelf ook beschikbaar.
Maar er is mij verteld dat er een vaste instelling/filter in de radio zit die de echt lage tonen al wegfilterd voor de speakers zodat deze beter tot hun recht komen.

Maarja, ga ik daar dan daarna een subwoofer op hangen, dan doet die niet zoveel als de lage tonen weggefilterd zijn.
Ik hoop dat iemand me daar iets meer over kan vertellen, wellicht is het weg te halen met vagcom?
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
@Spaniard : Ik heb ook een 6C GTI met Discover Media (+DAB). Hiervoor had ik een 6R Highline met RNS310.
Het geluid in de GTI vind ik beter klinken dan in de 6R, maar mis echt laag en soms is de bass niet echt mooi rond.
Maar geluid blijft altijd een persoonlijke smaak, dus je zsou het zelf moeten aanhoren en besluiten. Mss eens bij een dealer in een GTI wat Eigen muziek luisteren?

Wat betreft kofferruimte. De accu met een thuiskomer zit in de bak met nog een vulstuk voor gereedschap. Hierdoor is de "dubbelbodem" in beslag is genomen waar je nu mooi de pioneer kon plaatsten.
 

Bijlagen

  • Kofferbak GTI.jpg
    Kofferbak GTI.jpg
    97.7 KB · Weergaven: 88
  • Kofferbak gti_2.jpg
    Kofferbak gti_2.jpg
    48.7 KB · Weergaven: 95
  • Dsc00054a.jpg
    Dsc00054a.jpg
    419.7 KB · Weergaven: 68
@Spaniard : Ik heb ook een 6C GTI met Discover Media (+DAB). Hiervoor had ik een 6R Highline met RNS310.
Het geluid in de GTI vind ik beter klinken dan in de 6R, maar mis echt laag en soms is de bass niet echt mooi rond.
Maar geluid blijft altijd een persoonlijke smaak, dus je zsou het zelf moeten aanhoren en besluiten. Mss eens bij een dealer in een GTI wat Eigen muziek luisteren?

Wat betreft kofferruimte. De accu met een thuiskomer zit in de bak met nog een vulstuk voor gereedschap. Hierdoor is de "dubbelbodem" in beslag is genomen waar je nu mooi de pioneer kon plaatsten.

Idd moet ik zeggen dat in mijn 6c gt het geluid best goed is ( voor fabriek speakers ) maar idd echt het lage bass mis je wel .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!