Vw polo 1.4tdi 2015 geen vermogen meer

Hallo ik heb een vraagje, 2weken geleden. Reed ik met mijn vw polo 1.4 tdi 2015 de snelweg op en plotseling geen vermogen motormanagment lampje aan en gloeispiraal lampje aan. Na deze gebeurtenis met mijn auto naar mijn lokale garagist geweest die heeft me aan geraden naar een dieselspecialist te gaan. Hier geweest na diagoneses en controles tot conclussie gekomen om turbo, injectoren te vervangen en roetfilter gereinigd. Nou auto opgehaald nog geen 800km verder weer het zelfde probleem. Weer terug naarde diesel specialist maar die lijkt er niet uit te komen. Weer nieuwe injectoren, nieuwe turbo geinspecteerd. Nieuwe brandstoffilter. Egr gereinigd. Ecu software nagekeken. Luchtdrukmassa meter vervangen. Bijna €4000 verder nog geen oplossing. Alles is vervangen en op alle mogelijke fronten is gecontroleerd. Enige sugesties??...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
Hallo ik heb een vraagje, 2weken geleden. Reed ik met mijn vw polo 1.4 tdi 2015 de snelweg op en plotseling geen vermogen motormanagment lampje aan en gloeispiraal lampje aan. Na deze gebeurtenis met mijn auto naar mijn lokale garagist geweest die heeft me aan geraden naar een dieselspecialist te gaan. Hier geweest na diagoneses en controles tot conclussie gekomen om turbo, injectoren te vervangen en roetfilter gereinigd. Nou auto opgehaald nog geen 800km verder weer het zelfde probleem. Weer terug naarde diesel specialist maar die lijkt er niet uit te komen. Weer nieuwe injectoren, nieuwe turbo geinspecteerd. Nieuwe brandstoffilter. Egr gereinigd. Ecu software nagekeken. Luchtdrukmassa meter vervangen. Bijna €4000 verder nog geen oplossing. Alles is vervangen en op alle mogelijke fronten is gecontroleerd. Enige sugesties??...
Teruggaan naar de specialist ? Dan vragen waarom ze deze delen hebben vervangen ? Als je hier meer info wilt zou ik zelf ook wat meer informatie opvragen bij de garage. Met dit soort berichten krijg je meestal toch speculaties of reacties zoals "Kan van alles zijn" (wat eigenlijk wel klopt).

Welke specialist ben je geweest ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
ik kan misschien beter mijn mond houden, maar als ik jou bericht zo lees, klinkt dit niet bepaald vakkundig voor een dieselspecialist.

ga eens naar Van Yperen en vraag of Diagnose Dan eens naar jou auto wil kijken. Die man is echt vakkundig en weet hoe hij een storing moet aanpakken en opzoeken.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Rlinepolo en MaartenAW
Heb nu een afspraak gemaakt bij de vw dealer, de diesel specialist lijkt alles hier en daar te willen vervangen zonder enige resultaat. Zoveel geld betaald voor niks, waarschijnelijk ook onnodig bepaalde onderdelen vervangen
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
Weet niet of de dealer nou een veel beter idee is. Ik zou in Den Haag naar mp carworks gaan. Wat mij betreft veel kundiger in diagnose stellen en eventueel gericht herstellen dan een dealer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rlinepolo en Sal
Oke thanks voor de tip ga het bedrijf ff opzoeken. Ja werd een beetje moe van alle onduidelijkheid vandaar dacht ik laat me ff bij de dealer kijken of hun het probleem kunnen vinden. Als ik zelf op internet rond kijk vind ik veel diverse problemen. Aangezien ik een nieuwe turbo heb nieuwe verstuivers en schoneroetfilter, slangen zijn gecontroleerd en egr gecontroleerd, dan neem ik aan dat het tog aan een ene of andere sensor kan liggen. Ik lees veel over de n75, de diesel specialist waar de wagen nu zit haalt een turbo eruit die nog geen week oud is om te controleren op defecten
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
Wat een beunhaas, snel die auto daar weg halen en idd brengen bij carworks. Ik ken ze niet maar aan hun websites / facebook te zien zou ik mijn auto daar zo achterlaten.

Je moet niet te snel beslissingen nemen maar even rustig de tijd nemen om het één en het ander uit te zoeken. Als jij je paniekerig gaat melden bij de dealer krijg je sowieso de hoofdprijs.

Als ik jou was zou ik even goed navragen wat je huidige garage allemaal heeft vervangen en waarom (welke foutcodes etc..) en dit meenemen naar carworks. Dan kunnen zijn de boel vast herstellen. Nu kan je alleen maar gissen, en daar heb je niks aan.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rlinepolo
Dat is het juist ik heb zoveel geld al kwijt bij hun wil graag dat hun de wagen herstellen waarom begin je aan een klus die je niet aan kan??? En ja mijn oude turbo gaan ze ff schoonmaken reviseren en dan in de verkoop hahah proberen op allerlei manieren geld te verdienen en de klant geen informatie geven, iedereen kan onderdelen vervangen, maar doet dat bij onderdelen die aan vervanging toe zijn. Het is dat ik er heen gestuurd ben uit vertrouwen anders was ik er nooit geweest. En ja carworks ziet er super vertrouwd en proffesioneel uit. En het is ik ben niet paniekerig, moet dagelijks 210 km afleggen voor me werk dat doe ik nu in een huur auto en dat kost me ook wat los daarvan. Afgelopen september heb ik hele motor blok gereviseerd. Dus al die uitgaves zijn niet leuk. Ik ga morgen ochtend ff langs bij eren in denhaag en ff duidelijk vragen want dit gaat te ver wat hun doen, mij aan het lijntje houden tot ze wat vinden en nog geld willen verdienen boven op wat ik betaald heb.

Thanks allemaal voor jullie reactie
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
Zelf heb ik zoveel mogelijk oorzaken proberen op te zoeken wat het kan zijn. Zie lijstje hieronder.

[v] Turbo
[v] Verstuivers/injectoren
[v] Roetfilter
[v] Turbo slangen
[v] Luchtdruk massa meter
[v] Egr klep
[v] Ecu
[ ] Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75)
[ ] MAP sensor (G71)
[ ] Powerbox
[ ] Luchtfilter
[ ] Blader-zeef
[ ] Klep van inlaat spruitstuk staat permanent open
[ ] Uitlaat verstopt
[ ] carterventklepje
[ ] Magneetventiel
[ ] Solenoid
[ ] Het komt wel eens voor dat er een klein scheurtje ontstaat in de korte drukslang vanaf de intercooler, deze zit ongeveer onder het remvloeistof reservoir.Dit gaat dan open staan bij hogere turbo druk,met drukverlies tot gevolg.
Het scheurtje zit meestal aan de onderzijde van de slang en is van boven niet te zien.

[ ]
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
Oke top thanks voor de info ik ga morgen ff langs en ook vragen naar al deze punten en ook ff kijken naar de slang, ik hou jullie op de hoogte mocht er verandering komen bedankt. Zit beetje in een situatie dat ik ff niet weet wat ik moet doen tjah
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!