VW polo 1.2 TDI BJ 2010 Airco pomp slijtage

Door slijtage in de airco pomp komt hierbij een geluid wanneer de airco pomp uit staat.

Ik ben bekend met dit probleem en ervaringen van anderen.

mijn vraag is kan de riem bij de airco pomp eraf. ik zet de airco niet vaak aan wanneer het buiten niet warm.

snap je wat ik bedoel ?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Bij een 1.2tdi Lupo 3L zou je een andere v snaar kunnen plaatsen.

2 modellen 1 lange voor auto's met airco en een korte voor auto's zonder airco.


Misschien kan dit ook bij jou auto. Dan is de aircopomp gewoon niet aangedreven en de dynamo wel.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: olopvw
Bekend probleem, de airco compressor van Sanden is niet goed, waardoor deze vroegtijdig slijtage vertoond. Er is een TSB van bij Volkswagen, waarin staat dat de compressor vervangen moet worden, het systeem gespoeld moet worden en het filter/droger vervangen moet worden
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Zelfde probleem hier, heel irritant geluid, maar zo duur om te laten maken....
Nieuwe compressor is duur ja, ik weet er alles van. Zelf ook al een keer aan de broek gehad. Maar door rijden is geen optie, als de compressor vast slaat, dan breekt je multi v-snaar, welke dan tussen de distrubutie riem kan komen met alle gevolgen
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
in een extreem geval. misschien.
Maar denk dat als de vrijlooppolie al vast slaat dat je riem zonder veel problemen verbrand/knapt/ slipt.
is snel genoeg merkbaar, accu lampje zal namelijk bij verlies van de riem meteen gaan branden.


Dat hij de distributie mee zou kunnen pakken, lijkt me echt alleen bij een extreem geval (vrijdag de 13, de maan en alle planeten op een lijn etc geen kapje over de distributie ) waarin alles wat mis kan gaan ook mis gaat.
Maar dit zeg ik op basis van mijn eigen 1.2tdi 3L lupo.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik hoor bij me vriendin der polo ook opeens dat geluid als de airco uit is , aanlopend geluid, zet je de airco aan, dan is het geluid weg...
Is dit iets wat de VW moet vergoeden of ? Wel slechte zaak als dit nu al versleten is de airco compressor ...:(
 
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
Beste mensen,

Ik heb een polo r6 2011 1.2 tdi. Sinds kort hoor ik een zachte schurende geluid bij stationair stand. Dealer garage etc geweest zij geven aan dat er niks mis is met motor, aircopomp etc. Dat soort geluiden horen bij een 3 cilinder dieselmotor is me verteld. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Ik hoor bij me vriendin der polo ook opeens dat geluid als de airco uit is , aanlopend geluid, zet je de airco aan, dan is het geluid weg...
Is dit iets wat de VW moet vergoeden of ? Wel slechte zaak als dit nu al versleten is de airco compressor ...:(

Denk niet dat VW hier iets aan zal doen qua vergoeding. Al is het wel bekend dat dit type aircocompressor gewoon bagger is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Uniqpolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!